Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Morfin SAD
Junior medlem

Hej

Jeg er kommet i besiddelse af 10 morfin SAD piller á 10 mg stykket. Jeg har ikke taget morfin før og er sådan set bare nysgerrig om der er nogen der kan fortælle hvor mange jeg skal tage for at det får effekt på mig. Jeg har læst lidt om morfin DAK, men jeg har ærlig talt ingen forstand på, om der er forskel eller ej på morfin SAD og morfin DAK.

Håber I kan hjælpe mig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er det samme som morfin DAK. 30-40 mg. er en fin dosis :)

Medlem

Du skriver at du ikke har taget morfin før. Derfor vil jeg anbefale at du starter forsigtigt ud.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=32849 Deri skriver HopIFjorden: "jeg kender flere der får mærkbar effekt ved 10mg morfin - desuden er der overfølsomme personer derude=)"

Du kan altid tage en større dosis på et andet tidspunkt. Hellere for lidt end for meget :-)

Junior medlem

Tak til jer begge for et hurtigt svar! Jeg tror dog jeg vil følge ludvigs råd og starte ud med en enkelt pille - jeg kan jo altid smide en ekstra eller to ned i dybet, hvis jeg skulle føle for det :)

Junior medlem

Nu hvor jeg er i gang: ville det være dumt at blande med joint + bajsere eller forstærker det effekten?

Medlem

Det forstærker effekten. Læs om morfin på wiki'en : http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Morfin#Doser

"Kombinationer

Det er en meget vigtig regel, når man har med lægemidler at gøre, der virker hæmmende på centralnervesystemet, at man ikke blander. Blanding af et morfinpræparat med et andet kan føre til overdosis, da der opstår det man kalder synergisme. Synergisme betyder, at to stoffer forstærker hinandens virkning. Det er samme regel, som er gældende for blanding af depressanter som f.eks. alkohol og nervemedicin. Dette gælder naturligvis også på tværs af de to stofgrupper, dvs. at man ikke skal blande alkohol og morfinpræparater og vice versa. "

Personligt ville jeg undlade at kombinere det med andre stoffer.

Ps: Til en anden gang, tjek søgemaskinen, der er mange spørgsmål der allerede er stillet og besvaret, og velkommen til forresten :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkohol er no go, men du kan med fordel kombinere det med en joint!
10 mg. vil jeg mene er en lav dosis til rekreationel brug, men det er sikkert fint, hvis man lige skal teste for overfølsomhed først.

Junior medlem

Tak til jer begge endnu en gang! Yderst brugbart.

Jeg husker lige at bruge søgemaskinen i stedet næste gang og tak for velkomsten.

God aften :)

Medlem

Have a good time! Fornuftig tilgang du har til opioider.. Du vil sikkert ikke få en effekt af 10 mg, men det er en fin måde at finde ud af om du i det hele tage kan tåle stoffet ja :)

Medlem

Hmm... ja, som psyduck skriver, så kan morfin godt kombineres med cannabis. Måske er jeg lidt overforsigtig.
I den her trådhttp://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=34345&hilit=morfin+kombinere skriver Malkavian: ( "At kombinere morfin med hash er næsten den eneste måde, som får morfin til at blive interessant. Jeg synes morfin (og kodein, kratom, heroin, oxycontin, etc.) er lidt kedelig alene.

Der er ingen farer ved at kombinere morfin og hash. Hash er ikke en "ægte depressant", da den ikke lammer åndedrættet, og dermed er der ingen af de kendte og frygtede synergier som ved f.eks. benzoer og morfin eller alkohol og morfin." )

Lyt og mærk efter din krop, så du ved hvornår den har fået nok.
God aften til dig også :)

edit: Til orr123 : Fik du en ok effekt ud af de 10 mg? var det tilpas eller alt for lidt? Det kan måske hjælpe andre førstegangs brugere som læser denne tråd , til at vælge dosis.

Junior medlem

Ludvig:
Jeg har endnu ikke fået det prøvet, står midt i alle mine eksamener og har ikke haft muligheden for det. Men så snart jeg får det gjort, skriver jeg lige en besked herinde. Håber på at kunne prøve det en gang i næste weekend :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]