Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, hvis nu man har spist piller ( Oxynorm, Oxycontin, Ketogan, Contalgin... mm.) i lang tid, nogle år, hver dag og har været holdt op et stykke tid, er man så fysisk afhængig med det samme man gør det én aften igen? Jeg tænker på, om man så bliver syg af det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid har du holdt pause? Men nej umiddelbart ikke.

Dedikeret medlem

Citat:
er man så fysisk afhængig med det samme man gør det én aften igen? Jeg tænker på, om man så bliver syg af det?

Eh, nej, men det går en del hurtigere end første gang.

Dedikeret medlem

Og husk at din tolerance er en del lavere nu!

Junior medlem

Okay.. Kun en uges tid, gider bare ikke hver dag det endte med jeg ingenting kunne mærke alligevel.. Har bare haft for nemt ved at få fat i dem, og har haft andre problemer samtidig.. Så er det jo en alt for nem løsning.. Men vil hellere have det som førhen, hvor jeg kunne hygge mig med det et par gange om måneden:-) Og er faktisk ikke blevet ret dårlig.. Bare lidt mavekneb.. Intet imod hvad jeg ellers har hørt!

Dedikeret medlem

Vent lige... Du har taget det i flere år? Og hvor ofte? Og holdt en uges pause?

"Og er faktisk ikke blevet ret dårlig.. Bare lidt mavekneb.. "

Hvor meget har du taget og hvor ofte?
Abstinenser er en forbløffende individuel og psykylogisk ting. Og hvad angår mavekneb, skyldes det at du også har opioid receptorer i maven, som åbenbart er blevet forvænt. Løsningen er: IMODIUM! (Loperamid... Et fucking stærkt opiat, som desværre ikke krydser blod/hjerne barrieren. Men bare vent... Junkie-videnskabsfolk over hele verden arbejder på sagen!)

Junior medlem

Det er efterhånden mange år jeg har brugt det.. Og indimellem osse andre stoffer, men bare ind imellem.. Det er i hvert fald nok 2 år jeg har brugt det hver dag.. Men i starten kun 1 gang i døgnet.. Det er det sidste halve års tid eller måske 8 mdr jeg har brugt det 2-3-4 gange i døgnet, med en dosis på eks 6-8 ketogan.. 14 - 16 5mg oxy eller 7 10mg oxy... Det andet ( alm morfin, contalgin og oxycontin ) kun hvis der ikke har været andet... Men gider det ikke rigtigt.

Dedikeret medlem

FORBLØFFENDE! Men som sagt er det en individuel ting. Jeg tror det der har reddet dig, er at du ikke hele tiden har øget dosis. Personligt gik jeg fra en dosis på 10-20mg oxycodon tre gange dagligt til 240mg tre gange dagligt i løbet af cirka tre år. Så er mavekneb det sidste af dine bekymringer, lol!

Grunden til at du ikke kan mærke det længere er selvfølgeligt også at du ikke har øget dosis. Giv det en 3-6 måneders pause og prøv igen. På det tidspunkt skulle din tolerance igen være normal.

Junior medlem

Ja, det er jeg godt ved at være klar over.. Men synes det bliver alt for meget ellers og alt for dyrt og vil ikke vågne op en dag og ikke kunne fungere fordi jeg ikke kan skaffe piller!! Ved du nogen ting om hvad de her stoffer gør ved kroppen? Du lyder som om du ved en hel del:-)

Junior medlem

Og tak for al din viden.. Sidder lige og læser igennem, er det virkelig bare Imodium jeg kan nøjes med? Og at det osse er et opiat forbløffer mig! Men så vil jeg da glæde mig til den dag nogen finder ud af at bruge det til mere end bare mavekneb:):) Kan man ved at tage det så øge effekten af de andre, hvis det indtages sammen? Tænker om det kan "optage" plads, så der kommer mere af det andet ud i kroppen? Måske er det et dumt spørgsmål, men min viden er minimal..

Dedikeret medlem

nyhavn skrev:
Ja, det er jeg godt ved at være klar over.. Men synes det bliver alt for meget ellers og alt for dyrt

Fornuftigt... Den eneste grund til at jeg stadig har tøj på ryggen, computer osv. er fordi jeg ehm, blev smart i at skaffe dem. På den legale måde, selvfølgelig!

Citat:
vil ikke vågne op en dag og ikke kunne fungere fordi jeg ikke kan skaffe piller!!

Det er faktisk ikke så slemt. Personligt var jeg altid småsyg om morgenen (begyndte at snøfte) efter en nat med 8-12 timer uden opiater. MEN... At tage dagens første dose på 6-8 60mg contalgin var til gengæld FUCKING lækkert.
Og du glemmer: Hvis du kommer så langt ud i en junkiekarriere at du ikke kan fungere en morgen uden piller, så skal du nok få skaffet dem. På en eller anden måde. Hvilket er grunden til at du aldrig ser en junkie sige: "Damn, der er ikke nogen piller at skaffe. Tid til en tre dages kold tyrker!"

Citat:
Ved du nogen ting om hvad de her stoffer gør ved kroppen? Du lyder som om du ved en hel del:-)

På kort sigt uden dem? Depression, søvnforstyrrelser og diarre. På længere sigt? Absolut ingenting. Opiater gør ikke skade på kroppen som coke eller alkohol f.eks.
Nogen vil påstå at afhængighed er en livslang sygdom (dvs. du altid kan få cravings osv på et senere tidspunkt) men det er op til debat.

Dedikeret medlem

nyhavn skrev:
Og tak for al din viden.. Sidder lige og læser igennem, er det virkelig bare Imodium jeg kan nøjes med? Og at det osse er et opiat forbløffer mig!

Yep, det er en kraftig opiat agonist. Kraftigere end morfin, faktisk.

Citat:
Men så vil jeg da glæde mig til den dag nogen finder ud af at bruge det til mere end bare mavekneb:):) Kan man ved at tage det så øge effekten af de andre, hvis det indtages sammen? Tænker om det kan "optage" plads, så der kommer mere af det andet ud i kroppen? Måske er det et dumt spørgsmål, men min viden er minimal..

Yep, det fylder dine receptorer. Men som sagt kun i maven. Så den eneste effekt hvis du tager det med ordentlige opiater er endnu mere forstoppelse :(

Junior medlem

Altså ingen skade på organerne, jeg tænker i første omgang at leveren da må tage skade?? Lyder utroligt, men du ved det hele om lige det her, kan jeg godt se... Alkohol har jeg kun brugt til at forstærke virkningen med.. Coke har aldrig sagt mig ret meget, selvom jeg har prøvet en hel del.. Det hele tror jeg, lige foruden H.. Hash er for sløvende og amfetamin ved man aldrig hvornår holder helt op med at virke.. Og hader søvnløse nætter!! Benzo er slet ikke mig heller.. Så der er vel ikke rigtig nogen alternativer til Ketogan eller Oxynorm....?

Dedikeret medlem

Den ENESTE måde din lever kan tage skade, er hvis du spiser for mange piller med en paracetamol/opiat kombination. Og så er det paracetamolen som tager skylden.

Junior medlem

Okay.. Jeg ødelægger altså ikke min krop, eller f. eks. kommer til at se mere hærget ud, selvom jeg indtager hver dag i lang tid! Tager stort set aldrig panodil ell lign.. Kan noget indtages sammen med opioiderne der forstærker eller forlænger virkning?

Junior medlem

Og ved nogen mere der er værd at vide for mig mon:-) ???

Dedikeret medlem

Ehm ja og nej... Grapefrugtjuice i nogen tilfælde. Eller andre stoffer som påvirker de rette CYP kanaler i leveren som (nogen) opiater bruger.
Grunden til at jeg hælder til nej er fordi det som oftest ender i noget værre pille-onani. Endeligt kan du eksperimentere om de virker bedst på dig på tom eller fuld mave. Men hey, du ved vist godt hvad det er du er ude i her. Blive mere høj uden at tage mere. Men i det her game er der kun sjældent en gratis frokost.

Dedikeret medlem

nyhavn skrev:
Og ved nogen mere der er værd at vide for mig mon:-) ???

Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om det hemmelige junkie-kodeord som SKAL få en apoteker til at give dig en pakke contalgin når du siger det...

Junior medlem

Okay:) tak for hjælpen:) lige det du siger der med om det virker bedst på tom eller fuld mave, helt klart på tom, men altså, der må være andre ting der spiller ind osse, for det er da vildt en forskel der kan være, selvom man synes man har gjort alt som man plejer! Hvad med dig selv? - Håber det er ok jeg spørger - Har du holodt pause eller suppleret med andet? Eller bliver du bare ved med at øge dosis...?

Dedikeret medlem

Well, det bedste man kan gøre for at få sin tolerance lidt ned igen, er at tage en kold tyrker og pause. Personligt var det ikke rigtigt muligt for mig, eftersom jeg enten skulle arbejde, eller være hjemmegående far. Så jep, dosis gik bare op og op.
Eksperimenterede lidt med potentiering (grapefrugt juice osv.) men syntes ikke det var besværet værd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]