Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu har jeg lige været ude og spise med forældrene, hvor jeg for første gang drak mere end et glas vin til. Nok nærmere nået op på en halv flaske. Føler mig forholdsvis tipsy og finder det meget underligt, da jeg er vant til at kunne køre et par øl og shots ned uden at befinde mig i samme situation som nu.

Efter at have fyldt de tyve er jeg begyndt at værdsætte vin mere, men det rammer lidt hårdere end jeg regnede med.

/drunk thread <.<

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

self explanatory!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det skulle vel aldrig være den dejlige portvin du har haft snablen nede i

Medlem
Brugeravatar

Nej det var sgu noget Santa Christina rosé vin, der er eddermageme noget af et sedative :O

Så meget jeg går til køjs om lidt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Det er ikke fordi at du plejer at drikke øl i byen de steder hvor de er blandet op med vand? Ellers har jeg hørt lidt om at der skulle være noget ligende GHB i vin, men meget lidt så jeg ved ikke om det har effekt.

Dedikeret medlem

heysaaaa! og :cheers:
i min verden (og mange andres) virker vin også på en rimelig anden måde, end som du nævner: øl og sprut shot.. jeg drikker ikke rødvin for det smadrer min mave og mit hoved.. -noget med syre eller sulfitter.. jeg tror det er noget med måden det bliver lavet på; god vin virker sjovt nok bedre end dårlig vin!.. også i min mave :-) men uanset hvad holder jeg mig til hvid hvis jeg endelig skal drikke vin..
mvh bannerdude
ps sov godt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Det er pga at der er meget garvesyre (staves) i dårligere vine end der er i de gode dyre flasker :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Comte Del Mar er nu min favorit Rødvin :D jeg drikker normalt slet ikke med mindre det er rødvin eller whisky, men det er heller ikke druk men en hygge-aften med en ven eller veninde :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg bliver altid mere sløv af at drikke øl - det har nok både noget med indholdet af humle, samt 'fylden' det giver i mavsen. Jo mere du fylder i din mavesæk, des mere blod vil forlade dit hoved og søge ned mod maven for at forarbejde hvad du nu har indtaget. Du kender det sikkert ved den træthed der melder sig i de fleste efter et solid måltid.

Vin bliver jeg altid fjollet-stiv af, lidt som et dyr der har spist rådden frugt. Totalt luksus!

Medlem
Brugeravatar

Tror jeg vil til at prøve at drikke lidt mere hvidvin til festerne så :) Rosé vinen gjorde mig lidt fjollet men meget døsig, dog efter at have indtaget enorme mængder mad. Så det skal der eksperimenteres lidt med.

Dedikeret medlem

jeg bliver aldrig døsig af hvidvin til at starte med! ;-)

"som et dyr der har spist rådden frugt" det er fandme poesi! :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Er der virkelig forskel på den måde man bliver beruset af forskellige slags alkoholdrikke? Jeg kan ikke mærke forskel på min brandert, om jeg så har drukket kun vin, kun øl, kun whiskey eller kun vodka. Min skid bliver altid den samme. Tror nærmere det er eksterne faktorer, som set og setting der har indflydelse på hvordan man oplever ens beruselse.

Dedikeret medlem

morten på 14: kan du ikke mærke forskel på f. eks en billig og en dyr vin/vodka/wisky/rom? men ja det kan godt have noget med de eksterne faktorer at gøre.. og ens hjene/lever..

Medlem

Billig "slavevodka" indeholder alkoholer udover ethanol, f.eks. amylalkohol, som giver dig tømmermænd.
Dyr sprut indeholder næsten kun ethanol som eneste alkohol.

Husk at ethanol ikke er synonym for alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Very true - jo mørkere alkohol (rødvin er en af de værste in my experience) jo værre tømmermænd (grundet biprodukter fra "syntesen" altså de forskellige gæringsprocesser) Der er helt sikkert også forskelle på, hvordan alkoholprodukterne filtreres efter gæringen.

Vinarter - især port- og rødvin inducerer en utrolig kaotisk og "lam" brandert for mig. Dagen efter er ligger mine kognitive egenskaber på niveau med en dør. Min eksistens er virkelig helt i hegnet mens dette stadie står på.... (Drik aldrig, ALDRIG rødvin på Roskilde. En varm dag i teltet dagen efter er... just don't!! :))

Finsprit giver mig en voldsom (intens) brandert, med knapt så mange tømmermænd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Emnet bliver diskuteret lidt i denne tråd: viewtopic.php?f=5&t=29995

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hodja skrev:
Emnet bliver diskuteret lidt i denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =5&t=29995

Yup - og det eneste virkelig velformulerede og videnskabeligt interessante reply kommer fra Malkavian:

Emnet er sådan set interessant, men er der nogen, der har andet end den rene spekulation. Der slynges om sig med ideer om phenetylaminer i rødvin, men ehm ... come on. Hvis der var MDMA-agtige phenetylaminer i rødvin, så tror jeg nu nok vi havde hørt om det. Og alkaloider i rødvin - måske kunne vi igen få bare lidt underbyggende data i stedet for ren spekulation?

I Jacob Sullum's "Saying Yes: In Defense of Drug Use" omtaler han en bog fra 1969, "Drunken Comportment", som psykologen Craig MacAndrew og antropologisten Robert B. Edgerton skrev. For at korte en lang historie kort, så undersøgte de alkohol i et hav af kulturer, og de fandt at effekterne var helt utroligt forskellige, og den eneste rimelige forklaring var at forventningen - det vi kalder "Set" - udgjorde den største effekt. Ja, alkohol "fjerner hæmningerne", men forventningerne guidede langt mere end noget andet hvilken retning vandet skulle flyde.

Jeg er en Old Fart, men jeg husker udmærket min ungdom før vi fik adgang til alkohol - sådan rigtig. Allerede inden vi begyndte at drikke, havde vi en klar fornemmelse af, hvordan vi burde reagere, og der var da også de klassiske tilfælde, hvor en knægt drak en halv øl og pludselig sejlede omkring og blev sindssygt braldrende. Indtil far dukkede op, og så var "rusen" borte inde vi kunne sige placebo.

Humle og sådan noget kan måske moderere rusen en kende når vi taler om øl, men spørgsmålet er nu nok om omstændighederne ikke betyder meget mere for oplevelsen? Rødvin har en tendens til at blive indtaget med mad, mens de fleste ofte skifter til øl eller spiritus efter maden. Mad kildrer såmænd også belønningscentret, og god mad kan man jo ganske enkelt blive glad af, og så er alkoholen jo som en hestesko til denne lykkefølelse.

På den anden side set kan øl og snaps være meget sjovt og opløftende til en julefrokost, men de fleste husker nok mere alle de gange, hvor de er trasket afsted med en pose øl, der var så rigelig fuld, og hvor beruselsen blev nogen 100 gange hårdere end da de nød noget rødvin i venners selskab efterfulgt at en joint i roligee, kendte omgivelser. Måske er det bare mig, men jeg bryder mig ikke om at have cotton mouth og drikke rødvin - pga. garvesyren, der er fæl mod mundhulen.

Alkohol skulle efter sigende maksimere sin dopamin-virkningen omkring en promille på 0,5 eller 0,6. Det er sådan ungefähr en flaske vin eller en six-pack. Jeg kunne finde det plausibelt, om en hurtig indgift med følgende hurtig dopamin-virkning, kunne føles markant anderledes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]