Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har længe gerne ville afprøve benzo'er og nu er muligheden kommet i form af én 10 mg valiumtablet.
Hvad ville være en passende førstegangsdose for en person uden tolerance for lige at få en fornemmelse for hvad det drejer sig om? Er 10 mg passende/nok?

Hvad skal man ellers forvente sig af valium/diazepam? Jeg har sådan lidt en ide om, at det delvist vil minde lidt om opiater og delvist lidt om alkohol. Men måske er jeg helt galt på den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

10mg er en fin startdosis for valium. Jeg synes ikke der er så meget at hente i valium. Man bliver tung i kroppen, svimmel og træt. Lige som et par øl, bare meget kedeligere.

Medlem

For mit vedkommende ser jeg ikke den store lighed mellem opiater og benzo'er. Faktisk ser jeg ikke den helt store rekreative værdi i de typer jeg har prøvet - det bliver hurtigt kedeligt, og slet ikke afhængigheden værd som kommer ved længere tids brug.
Dog har jeg ofte nogle liggende alligevel, men mere for at hjælpe med et evt. comedown, falde i søvn i god tid hvis jeg skal tidligt op til noget vigtigt dagen efter... Og nå ja, så en enkelt gang for at tage den værste nervøsitet op til en eksamen.

Junior medlem
Brugeravatar

Prøv dig lidt frem. Men én skulle gerne være nok som start.

- Husk nu på at der er mange ''falske'' Valium i omløb. Er du sikker på at det er kvali? :-)

Medlem
Brugeravatar

Prøv dig lidt frem. Men én skulle gerne være nok som start.

- Husk nu på at der er mange ''falske'' Valium i omløb. Er du sikker på at det er kvali? :-)

Den er da ihvertfald indpakket/forseglet i sådan en lille sølvpapirs-blisterpack, som ser MEGET apoteks-agtig ud. Kan de godt være falske selv med dén indpakning?

Jeg har desuden også fået den af én jeg stoler på, som siger god for den.

Junior medlem

Er den stadig "Plumberet" så er det naturligvis den ægte vare. ;o) Når har du ikke taget den slags før så vil du nok få en dejlig beroligende fornemmelse i kroppen. Det er trods alt beroligende piller "diazepam,valium,stesolid,nitrazepam o.l." det er alle i samme gruppe og virker derfor nogenlunde ens på nye brugere. :o)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Er den stadig "Plumberet" så er det naturligvis den ægte vare. ;o) Når har du ikke taget den slags før så vil du nok få en dejlig beroligende fornemmelse i kroppen. Det er trods alt beroligende piller "diazepam,valium,stesolid,nitrazepam o.l." det er alle i samme gruppe og virker derfor nogenlunde ens på nye brugere. :o)

Hmmm, pilleglas er plomberede, blisterpakker er noget andet - men alt den slags kan jo sagtens fabrikeres uden at det behøver være originalt medicin...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Enig med HIF, bare fordi det er i blisterpakning, behøves det ikke nødvendigvis være den ægte vare.
Der findes mange eksempler på kopimedicin, som de fleste ikke ville kunne skelne fra den originale indpakning

Junior medlem

Nu er den slags piller jo SÅ almindelige at enhver kan få dem hos sin læge som var det vitaminpiller, og/eller på gaden til ingen penge, så jeg tvivler på at nogen prøver at svindle med blist indpakkede piller. Havde det været nogen der havde større værdi eller pillerne havde været "uden" embalage, så måske...men jeg har aldrig oplevet det trods mange år i "pille-miliøet" :)
.
Når du skriver om kopimedicin så står der jo ikke valium eller diazepam på bagsiden, der står det som lige den pille hedder, men det gør den jo ikke automatsik dårligere end f.eks.valium`en eller diazepam`en.

Medlem

Er ked af at sige det, men der er du lidt for blåøjet, Crywolf. Lige netop diazepam er det præperat, som der fakes mest med og du skal kende det sted du køber dem fra, hvis du vil være sikker på, at der ikke er fiflet med indholdet. Hvis du har "mange år på pille markedet", så burde du også vide det.

Medlem
Brugeravatar

Et par yderligere spørgsmål:

Hvilket virkningsforløb skal man regne med? 3-4 timers plateau efterfulgt af et par timers comedown/eftervirkning?

Hvis det skal være god HR og man skal undgå den frygtede benzoafhængighed, som jeg har læst mange skrækhistorier om, hvor tit kan man så tillade sig at lave en "benzo-aften"? Er 1-2 gange om måneden for meget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1-2 gange om måneden bliver hurtigt til hver weekend. Hvorfor også tage et så uinteressant stof (med stort afhængighedspotentiale) mere end 1-2 gange om året?

Junior medlem

Peter Pedal, det er da en mulighed at jeg er blevet for blåøjet ;), det er nok pga. jeg ikke behøver at "skaffe" pillerne fra gaden og ukendte sælgere mere. Jeg får pt. 25mg nitrazepam dagligt og fik inden "forbudet sidst i 90erne" F2= "meget lig Råhypnoler", og da jeg får nok i dem jeg får fra lægen, har nok ikke rigtigt fingeren på pulsen længere ;)
Jeg tænker bare stadig på at der er så mange af dem på markedet at det kun er dem der er helt ude i "sovsen" der gider alt det besvær med at pakke uægte vare ind i blistpakker o.l. plumberede embalager.
Som sagt tror jeg kun man behøver at være opmærksom på dem man køber løst. *Smiler*

Jeg er nok ikke den bedste til at rådgive om afhængigheden osv. jeg tar mine dagligt da jeg eller får en helvedes nedtur, men 1-2 gange om måneden gør ikke nogen afhængig, self.med mindre at det eskalere ;) hvilket det som regel gør med disse ting.

PS.Er helt enig med Samuel Caldwell.. :)

Til jer begge : Vær søde at bære over med mig, jeg er jo total ny i forumet og skal lige finde ud af hvordan tonen er her i forhold til alle andre steder. *Ss* Hilsen Morèn til 2 ulvehybrider=Deraf mit nickname ;)

Medlem
Brugeravatar

1-2 gange om måneden bliver hurtigt til hver weekend. Hvorfor også tage et så uinteressant stof (med stort afhængighedspotentiale) mere end 1-2 gange om året?

Med tanke på hvor mange mennesker, der lader til at være uhyggelig glade for diazepam/benzoer rundt omkring på de forskellige fora, syntes jeg måske nok du er en anelse generaliserende. Ikke alle behøver have den samme smag i drugs som dig.

Men altså nu har jeg som nævnt aldrig selv prøvet det før, så hvem ved, måske siger det mig ikke det store.
Dog har jeg en idé om, at det godt kunne være et hit hos mig, da jeg overordnet set foretrækker afslappende sofa-drugs, fremfor stimulerende party/gå amok-drugs. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Jeg er nok ikke den bedste til at rådgive om afhængigheden osv. jeg tar mine dagligt da jeg eller får en helvedes nedtur, men 1-2 gange om måneden gør ikke nogen afhængig, self.med mindre at det eskalere ;) hvilket det som regel gør med disse ting.
PS.Er helt enig med Samuel Caldwell.. :)
Til jer begge : Vær søde at bære over med mig, jeg er jo total ny i forumet og skal lige finde ud af hvordan tonen er her i forhold til alle andre steder. *Ss* Hilsen Morèn til 2 ulvehybrider=Deraf mit nickname ;)

Uhada - 2 ulvehybrider ligefrem. Det lyder energikrævende at skulle holde dem i skak. :wink:

Mht. afhængighed, så plejer jeg at være ret opmærksom på ikke at lade mit forbrug af de forskellige ting eskalere. Tværdtimod hvis jeg opdager noget jeg virkelig syntes godt om, bliver jeg bare endnu mere motiveret til at HR-mæssigt behandle det med respekt og dermed ikke ødelægge dets virkning.

Velkommen til boarded. :)

Junior medlem

Du har vel fået tagt den omtalte pille, må jeg spørge hvordan du fik det af den? jeg går ud fra at den virkede dejligt beroligende "som jeg nævnte længere oppe" ;) da du har den idè om at det kunne være et hit hos dig. "Griner lidt" for jeg tænker at du nok var lidt "bombet/tung i kroppen" næste morgen ;)
Bare pas på, man bliver hurtigt immun og skal ha flere og flere for at opnå den sindstilstand/rus man ønsker og pas ISÆR på hvis du blander forskellige arter som f.eks ganer,doner o.l. med diazepamer/stesoer/valium og hvad de ellers hedder "der er en million af de beroligende piller der virker ens" det kan blive en farlig blanding for man aner ikke hvad man foretager sig, og man kan intet huske efter rusen+det er døduhyggeligt for dem man er sammen med at se ens ven i sådan en tilstand. Men jeh håber at du HAR den respekt for piller som du siger, men sorry jeg tvivler, "I`ve been there you know";)

Ang.mine hybrider så er de opdraget godt og er ligesom alle andre vapser, de skal bare ha lidt mere motion :D

Medlem
Brugeravatar

Du har vel fået tagt den omtalte pille, må jeg spørge hvordan du fik det af den? jeg går ud fra at den virkede dejligt beroligende "som jeg nævnte længere oppe" ;) da du har den idè om at det kunne være et hit hos dig. "Griner lidt" for jeg tænker at du nok var lidt "bombet/tung i kroppen" næste morgen ;)
Bare pas på, man bliver hurtigt immun og skal ha flere og flere for at opnå den sindstilstand/rus man ønsker og pas ISÆR på hvis du blander forskellige arter som f.eks ganer,doner o.l. med diazepamer/stesoer/valium og hvad de ellers hedder "der er en million af de beroligende piller der virker ens" det kan blive en farlig blanding for man aner ikke hvad man foretager sig, og man kan intet huske efter rusen+det er døduhyggeligt for dem man er sammen med at se ens ven i sådan en tilstand. Men jeh håber at du HAR den respekt for piller som du siger, men sorry jeg tvivler, "I`ve been there you know";)
Ang.mine hybrider så er de opdraget godt og er ligesom alle andre vapser, de skal bare ha lidt mere motion :D

Nej, jeg har ikke fået afprøvet den endnu. Jeg kan godt lide at lave nogle gange flere ugers research hver gang jeg skal prøve noget nyt.
Men planen er at få prøvet det her hen over påskeferien.

Dog er jeg kommet lidt i tvivl om doseringen. En del steder rundt omkring på nettet bliver det nævnt at 10 mg muligvis kan være for højt for én uden tolerance, og bare vil medvirke at man falder hurtigt i søvn.
Så jeg overvejer lidt, om jeg skulle nøjes med 5 mg? På den anden side er jeg også lidt bange for at tage så lidt, at jeg får et dårligt førstegangsindtryk af hvad stoffet har at byde på...

Junior medlem

Jeg ville nok ta chancen for at falde lidt hurtigere i søvn også få noget ud af pillen inden, end at ta 5mg og sidde og vente på en virkning som udebliver pga.dosis er for lille. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nu er den slags piller jo SÅ almindelige at enhver kan få dem hos sin læge som var det vitaminpiller, og/eller på gaden til ingen penge, så jeg tvivler på at nogen prøver at svindle med blist indpakkede piller. Havde det været nogen der havde større værdi eller pillerne havde været "uden" embalage, så måske...men jeg har aldrig oplevet det trods mange år i "pille-miliøet" :)
.
Når du skriver om kopimedicin så står der jo ikke valium eller diazepam på bagsiden, der står det som lige den pille hedder, men det gør den jo ikke automatsik dårligere end f.eks.valium`en eller diazepam`en.

Der er en kæmpe produktion af diverse kopi/generic/falske medikamenter, i lande som Indien, Pakistan osv - de ligner på en prik - jeg snakker jo ikke om, at der er en eller anden gut, der presser 10 tabletter i sin lejlighed og klippe klistrer blisterpakken - det bliver fremstillet på professionelt udstyr, af usagkyndige... At du har din daglige gang, i "pille-miljøet" er muligvis en anden sag, da der her handles med de piller, der bliver udskrevet af en læge og hentet på et dansk apotek.... Internettet er en helt anden boldgade...!!

Medlem

Tal for dig selv.
Der er mange som finder benzo rusen fantastisk. Det er nok også derfor at folk bliver så pisse afhængige af det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]