Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kokain og alkohol danner cocaethylene som sætter endnu højere belastning på kredsløbet, jeg står her og skal prøve kokain for første gang ordentligt på fredag. Dog ville jeg stadig gerne kunne skåle og drikke en øl med mine venner, samtidig går jeg op i HR og vil ikke udsætte min krop for unødig belastning.

Spørgsmålet er, vil det sætter højt stress på kredsløbet at drikke en smule alkohol imens bare for hyggens skyld? Jeg tænker MAX 5 genstande over HELE aftenen (formentlig en smule mindre) ville det være forsvarligt?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kokain i sig selv belaster dit kredsløb voldsomt. hvorfor overhovedet gå den vej? der er dem der mener at den ekstra giftighed ved kombinationen skyldes at cocaethylen har dobbelt så lang halveringstid, og at man derfor får en længere og akkumulerende virkning af sit coke. det sidste naturligvis især hvis man indtager det hele aftenen. i den sidste ende er det op til dig selv om du vil udsætte dig for en af de mest cardiotoksiske kombinationer der findes. fra et harm reduction synspunkt sker der ikke noget ved at gøre det en gang, men bliver det så kun den ene gang?

jeg har på fornemmelsen at du tager stoffer alt for tit, og skadevirkningen hvis du fortsætter med det, er også en akkumuleret effekt der nedbryder af kroppen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Enig med lunokhod. Jeg syntes desuden altid jeg får kvalme af øl efter coke.

Junior medlem
Brugeravatar

hmm hvis det belaster systemet og er så usundt som der bliver nævnt, burde du nok lade vær. Men alle de gange jeg har taget coke har jeg også drukket, og har ikke mærket nogen form for ubehag i kroppen. Men måske er den stress man får på kredsløbet ikke noget man kan mærke lige umiddelbart eller...?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hmm hvis det belaster systemet og er så usundt som der bliver nævnt, burde du nok lade vær. Men alle de gange jeg har taget coke har jeg også drukket, og har ikke mærket nogen form for ubehag i kroppen. Men måske er den stress man får på kredsløbet ikke noget man kan mærke lige umiddelbart eller...?

Nej det kommer (antageligt) når du bliver lidt ældre og begynder at opdage at din krop i en unaturlig tidlig alder begynder at svigte dig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
miss_moss: nej, du vil ikke mærke noget umiddelbart i de fleste cases. akut kokaintoxicitet forekommer, og er mere hyppigt hos folk som kombinerer med alkohol. generelt påvirker kokain hjertet sådan at hjertet skal arbejde hårdere for at pumpe blodet ud (indsnævring af coronærarterierne, samt systemisk forhøjet blodtryk og forhøjet puls) og samtidig svækker det hjertemuskulaturens evne til at kontrahere (natrium channel blocker). Cocaethylen er en mere potent natrium channel blocker end cocain: http://jpet.aspetjournals.org/content/271/1/319.short. kombinationen af dette kan føre til at hjertet ikke får nok ilt, og vævet dør. det kan føre til akut hjertesvigt ved overdosering, eller en langsom nedslidning over årelangt brug, med forstørring af venstre hjertekammer. Belastningen på aorta kan også blive så stor at den rupterer, hvilket er så godt som den visse død. kronisk brug (og regelmæssigt rekreativt brug) kan føre til åreforkalkning, irregulært hjerteslag, hjerteinfektion. øget tendens tendens til sammenklæbning af blodpladerne fører til større risiko for blodpropper og hjerteinfarkt.

@resist: jeps, og det er ikke til at se på folk udadtil. Whitneys død skyldtes delvist et svækket hjerte. hun så stadig godt ud af en 48-årig. nu tog jeg lige Whitney men eksemplerne er legio.

Medlem
Brugeravatar

Personligt synes jeg ikke at coke er særligt sjovt hvis man ikke også drikker. Men jeg skal for det meste også være fuld, før jeg overhovedet går med til at tage coke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Personligt synes jeg ikke at coke er særligt sjovt hvis man ikke også drikker. Men jeg skal for det meste også være fuld, før jeg overhovedet går med til at tage coke.

Er ret uenig. Hvis coken er af primo kvalitet så bliver man RIGELIGT blæst af en 50 mg. Uden alkohol.

Er coken derimod af dårlig kvalitet er jeg enig med dig.

Medlem
Brugeravatar

Er ret uenig. Hvis coken er af primo kvalitet så bliver man RIGELIGT blæst af en 50 mg. Uden alkohol.

Er coken derimod af dårlig kvalitet er jeg enig med dig.

True, men jeg har kun fået coke af primo kvalitet 1 gang på disse kanter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]