Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Temgesic?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har fået fat i nogle temgesic piller. Der er et "H" på den ene side og et langt kors på den anden side. Har googlet lidt, og kan se der er også er en variant med et "L" .. En der ved forskellen? Har tænkt mig at prøve dem idag ved 16.00 tiden. Har fået at vide jeg skal knuse pillen, dele den i 4-5 streger, og så tage en enkelt og vente 1 times tid.
Har i nogle erfaringer med disse piller? Ville meget gerne høre lidt fra jer, inden jeg prøver dem =)

EDIT: Det er forresten 0,4mg ..

Titel: Re: Temgesic?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har ingen erfaringer med dem, men kan sige at forskellen er at der er 200 microgram i dem med L-print, og 400 i dem med H.

Edit: Ja, du vidste så godt hvor meget der er i dine :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, kom lige i tanke om det Halose =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Skriv endelig feedback :)

- Er det ikke en stærk opiat? (Ret mig hvis jeg tager fejl)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sqeak@ Jeg skal nok vende tilbage med feedback! =)
http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... spx?id=664

Admin
Brugeravatar

Se efter buprenorphine på erowid for erfaringer. Ellers er der vist også nogle tråde herinde om det.

Ret fesent opiat efter min mening, men nogle mennesker kan godt li dem.

-Jimmy Carter

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Fik engang for mange mange år siden de samme. Og jeg ææælskede dem. Hvis det er første gang så er det fornuftigt at dele pillen inden du sniffer den.Jeg vil dog mene 4-5 streger er meget at dele den i. Men har jo ikke kendskab til om du er bekendt med opiader i forvejen. Tager du den oralt så husk den skal ligge under tungen, det virker dog ikke så godt som nasalt. Håber at høre feedback.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har nu sniffet lidt under en ½ pille. Jeg vil holde en update kørende her, når jeg mærker noget =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puuuuh, note til mig selv: Rør aldrig temgesic igen!!
Det er godt nok ubehageligt. Har virkelig haft kvalme og svimmelhed i lang tid nu. Den første time, virkede det afslappende og behageligt. Efterfølgende kun negativt! Tror jeg vil skrive en trip rapport imorgen, når jeg er frisk igen.

Insane psychedelia user!

Buprenorphin er et nederen opioid. Specielt hvis man ikke har noget cannabis til at dulme kvalmen med. :mrgreen:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Ked af at høre du fik det så skidt. Har jeg dog aldrig selv oplevet, meeen der er jo forskel på folk og hvordan vi reagere på forskellige medikamenter. Ser dog frem til at læse din rapport :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Kan fortælle at Temgesic og Subutex er begge præperater som indeholder buprenorphin. Subutex indeholder dog en hel del mere, og de bruges mest til de mest hærdede heroin narkomaner. Da jeg startede med at få subutex så holdte en 8mg's pille nok en uge eller mere, men til sidst var jeg nede på omkring 3 dage før 8mg's pillen var væk. Der har jeg så stoppet med, da jeg godt vidste hvor det førte hen.

Min beskrivelse af buprenorphin er at det giver ikke rigtig eufori som sådan. Det giver en behagelige følelse af at problemerne er bagateller. Når rusen også varer så længe, så er det jo dejligt at slippe for bekymringer i så lang tid af gangen. Så har jeg også en ond socialfobi, som holder mig væk fra mange ting. Mange ting jeg gerne vil deltage i men kan ikke pga. af angsten. Men så hjælper bare en enkel streg subutex gevaldigt! mod angsten i en hel dag vil jeg mene. Problemer og angsten var væk, så det var svært at stoppe med det (psykisk), jeg stoppede heldigvis mens legen var rigtig god, og derfor slipper jeg heldigvis nu for at være fysisk (og psykisk) afhængig af det.

I starten oplevede jeg de typiske bivirkninger som EKSTREMT hård mave. På et tidpunkt sked jeg ikke i en uge som et eksempel. Jeg blev nødt til at tage laxativer for at modvirke den hårde mave, så jeg kunne komme på toilet igen. Men alligevel man får godt nok nogle smertefulde episoder på toilettet, og så som det smertestillende middel buprenorphin det er, så kan man jo bare tage lidt mere og så gør det ikke så ondt at gå på toilet, selv om jeg selv i episoder måtte se at vandet i kummet var fuckin lyserødt af blod. Puha. Så jeg købte flere laxativer og drak en hel del mere kaffe, som jo også hjælper lidt på hård mave.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
. Da jeg startede med at få subutex så holdte en 8mg's pille nok en uge eller mere, men til sidst var jeg nede på omkring 3 dage før 8mg's pillen var væk. Der har jeg så stoppet med, da jeg godt vidste hvor det førte hen.

Det er alligevel hurtigt. Den første 8mg pille jeg slog hul på holdt i et halvt år (nu tog jeg det ikke særlig tit) - jeg vil gætte de doser jeg tog, lå omkring 100-200microgram aktivt materiale. Jeg fik ret hurtigt kvalme hvis jeg tog mere.

Dedikeret medlem

er der nogen "max" dosis i forhold til at indtage buprenorphin/temgesic nasalt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender ikke de præcise doser for temgesic nasalt. Men vil råde dig til at starte meget lavt! Jeg havde en frygtelig oplevelse ihvertfald! Heller for lidt - end for meget! =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er et utroligt nederen opioid. Det bruges til substitutionsbehandling af folk der er blevet afhængige af opiater, når de ønsker at trappe deres forbrug ned eller få styr på deres forbrug, så at de kan få en normal hverdag.

Jeg kender flere mennesker som, lige så snart at de har fået lidt af det, har fået det rigtig skidt og kastet op i flere timer. Mens andre (der nok har lidt erfaring med opioider) kan tage 20 mg uden den store effekt rekreativt.

Dedikeret medlem

hey obama, jeg har ikke noget imod dem..
-og jeg er en af de "andre" du omtaler.. :-) det er derfor jeg gerne villle vide om der var en kendt max dosis..
mvh bannerdude

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er ikke, af hvad jeg ved en maksimal dosis rent sikkerhedsmæssigt, som der fx. er med tramadol. Hvor man øger risikoen for epileptiske anfald med mange 100 % hvis man tager mere end 400 mg af gangen.

Dedikeret medlem

Ok! cool afro!!.. :-)
:shock: fuck jeg har satnme os haft hård mave af det skidt.. er det fordi mave/tarm muskulaturen slapper af total af, eller hvad skyldes det?
-For jeg har da godt nok haft svært ved at løbe rundt uden at føle mig som et glas kold cola med et par klingende isterninger i... :-/

venlige hilsner
Bannerdude

:life: :peace:

Senest rettet af STWOD 15 apr 2012 22:34, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Start rigtig langsomt ud med dette opioid. Man kan ikke undgå at få ekstremt hård mave af at tage opiater i længere tid, specielt hvis man ikke er så god til at få de 3-5 liter væske om dagen man rådes til. Så kan man meget let ende med et stk mini mens, når man tørrer det dejlige røvskæg.. Så har julemanden sgu haft blodtud.
Det kan dog løsnes op på mange forskellige måder, den mest åbenlyse er at tage mindre opiater, den anden er at købe noget afførende middel, enten som drikkepulver eller stikpiller.. Og hvis du ikke gider det, så er det bare at sprøjte 10 mg lunkent vand op i numsen, lade det arbejde sig lidt rundt og gøre det med 20-30 minutters mellemrum indtil det føltes som om at "Nu er det nu". :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]