Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Erowid skriver om 2-CB på http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_effects.shtml
Erowid / 2C-B effects skrev:
2C-B has a large 'body' component which some describe as "body tripping." Shulgin and others say that 2C-B can bring body-issues forward or make them more prominent and, in this way, some people say it can be a self-diagnostic tool for body work.

Er der nogen er jer der har brugt 2C-B til kropsarbejde, eller kan relatere til beskrivelsen?

På hvilken måde er 2C-B kropsligt, og hvad kan denne virkning bruges til?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu har jeg kun prøvet det en enkelt gang, men jeg kan godt lidt relatere til det, det er som om at det bare giver en rus som går mere i maven/kroppen end i hovedet, som jeg synes lsd og svampe f.eks. gør. Jeg er måske også lidt mere opmærksom på min kropsholdning på 2C-B, i hvertfald mere end på svampe, man tænker mere over at sidde og stå med ret ryg. Derudover går min spyt produktion helt amok på både 2C- I og B, det kan vel også siges at være "kropsligt"?? Prøv at dyrke noget yoga næste gang du tripper, det kan være det er det, der menes med body work :P

Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet at body-trippe, kraftigt endda. Og det var forbandet dejligt. Men begrebet kropsarbejde har jeg svært ved at relatere til. Måske fordi jeg ikke har nogle kropslige skavanker at blive obs på?
Om ikke andet fik jeg hvad der føltes som orgasmer, i hele kroppen, gentagende gange. Minimal var faktisk så heldig (uheldig? :p) at opleve det, han sagde han aldrig havde set noget lignende. Det føltes som om at der var enorme mængder af elektrisk energi der summede i min krop. Det startede altid i hjernen, ofte når jeg lukkede øjnene eller krammede et eller andet. Så sendte det bare en HEL masse elektriske impulser fra min hjerne, og hele vejen ned i kroppen. Jeg spændte i hele kroppen ligesom ved orgasmer. Selve ordet er også utrolig passende, når man tænker på at det er sat sammen af ordene 'organisme' og 'spasme'. Det kunne også blive stimuleret og sat igang med at man nussede/masserede mig, på maven eller lårene f.eks. Men det skete ca. 30 gange i løbet af en aften - og for fanden hvor var mine læg-muskler totalt smadrede næste dag. Mine ben var totalt svage i et par dage efter.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg døjer selv med en museskade, og når jeg tager 2C-B eller 2C-I, så kan jeg mærke skaden meget tydeligere.

I ædru tilstand er symptomerne ofte meget mildere, men under påvirkning af et af de to stoffer træder symptomerne meget mere frem, hvilken nogle gange kan være utrolig ubehageligt - en enkel gang "ødelagde" det mit trip fuldstændig, hvor jeg var under kraftig bombardement af smerter, uanset hvad jeg gjorde fysisk. Det var faktisk denne oplevelse, der tvang mig til at gå i behandling for det, da jeg i trippet indså hvor meget det påvirkede min hverdag.

Bl.a. kan jeg tydeligere mærke hvor det gør ondt, hvordan det gør ondt, hvilke bevægelser og siddestillinger der er gode eller dårlige (normalt kan jeg ikke konkludere dette før nogle minutter inde i stillingen, når jeg er ædru). Dette hjælper mig med at sidde rigtigt og bruge min krop rigtigt, og endelig med at kunne dirigere min fysioterapeut, når jeg var i behandling ("det gør av her, det gør av der, det sagde 2C-I!") - og som oftest kunne han bekræfte smerterne jeg oplevede, ved at undersøge mig.

Styrketræning og varmekilder som sauna, dampbad og boblebad virker dæmpende på museskader, hvis man vel at mærke sidder rigtigt. Hvis jeg bruger 2C-B eller 2C-I i forbindelse med styrketræning og varme, så kan jeg også meget tydeligere mærke, hvor meget det faktisk hjælper mod museskaden. I ædru tilstand kan jeg kun mærke en forbedring efter træning/varme, en "anonym" lindring af smerterne, og i påvirket tilstand kan jeg decideret mærke hvor og hvordan forbedringen er sket, og hvor stærk en lindring jeg har fået sammenlignet med rusen før træningen. Museskader er komplekse af natur, og kan ramme hånden/fingrene, hele armen og den øvre halvdel af ryggen, inkl. nakken - og det svinger hvor skaden er størst i de områder... denne "svingning" kan 2C-B/2C-I tydeliggøre, hvorefter man kan tilrettelægge sin styrketræningen og fys.behandlingen efter dette. Det kan dog være utrolig ubehageligt, og i kombination med cannabis kan det blive endnu værre. Man hænger meget når man ryger.

Jeg kender en ældre herre på 55 år, som har rygproblemer - første (og sidste) gang han prøvede 2C-B, fik han så stærke smerter i ryggen, at han var nødsaget til at lave strækøvelser... med gode, introspektive resultater. Men det er bestemt ikke noget han har lyst til at gentage igen.

Jeg vil sige, at 2C-B og 2C-I har en vanvittig god evne til at tydeliggøre fysiske mén, hvilket måske I en grad gør dem uegnede til ældre mennesker der bare vil ha et trip. Andre psykedelika, svampe f.eks., har ikke en tendens til at fremhæve fysiske mén, og er måske af den grund en bedre alternativ :) Eller måske det mentalt overfladiske 2C-C, hvis det skal være en RC.

2C-B, 2C-C, 2C-F og 2C-I er i familie sammen (de er "2C-halogenerne"). Baseret på kun en enkel oplevelse med 2C-C, virkede det nærmest stik modsat 2C-B og 2C-I mht. smerterne. Her var 2C-C nærmest en kraftig lindring af symptomerne - så man skal nok være forsigtig med 2C-C hvis man er gammel eller har fysiske problemer, for jeg kunne forestille mig at man tillader sig selv at være meget fri fysisk og dermed potentielt forværre problemer. 2C-C har en 2C-B agtig kropskomponent, blot lindrende i stedet, og udviser en ædru-lignende virkning mentalt. Jeg gad godt vide hvordan den sidste 2C-halogen (2C-F) er mht. kropskomponenten.

Jeg ved ikke med 2C-F, men med 2C-B og 2C-I er det ofte virkelig ubehagelige og overdrevede symptomer der kan blive blæst op på fuld skærm, og det kan ødelægge hele trippet, hvis ikke anerkendt og taget seriøst øjeblikkeligt, men blot ignoreret og tilsidesat. Men heldigvis har vi med milde psykedelika at gøre, og det fremkommer ikke nødvendigvis hver gang man tager dem. Hvis man vel at mærke gør noget ved problemet til hverdag.

Alle stofbrugere og computerbrugere bør motionere af så mange tusinder årsager.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg synes hel klart også at 2c-b har mere kropslig virkning som mdma og stoffer over i den ende, end andre psykedeliske stoffer. Det er både lidt ligesom at være fuld og på ecstasy, synes jeg godt man kan sige. Man bliver hvertfald lidt bims samtidigt med at man bliver oversensitiv ved berøring. Jeg synes også man får kuldegysninger.

Sidste gang jeg tog 2c-b oplevede en kammerat og jeg begge to at vores kroppe var fuldstændig smadrede, da trippet var så småt ved at dø hen. Det føltes som om vi havde gået eller løbet mindst 10 kilometer, selvom vi bestemt ikke havde foretaget os noget hårdt i løbet af dagen. Det var sindssygt lækkert bare at ligge på maven på en madras. Samme følelse man har bagefter en lang dag på en skiløjpe eller en 20 kilo meter gå tur i modvind.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
:idea: *bump!*

Er der nogen der har mere at byde ind med her, vedr. 2C-B og det at arbejde terapeutisk med kroppen og psykosomatiske problemer (fx. spændinger, smerter, ubehag etc.)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Læste lige tråden da den blev bumpet, ellers har jeg aldrig hørt om fænomenet før.

Jeg har en dokumenteret rygskade - brudsk mellem facetled der er nedslidt og kan give en betændelsestilstand der gør satans ondt. Dog har jeg i en længere periode ikke mærket noget til den.

For nyligt tog jeg 2c-b og mærkede overhovedet intet. Nu igår og i nat har jeg været på 2c-p og har i trippet ikke mærket noget til smerter, men det har jeg så sandelig gjort efter jeg er stået op igen. Det kan dog sagtens være fordi jeg har ligget eller siddet forkert..

Undskyld hvis ikke det kan bruges til noget :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg ikke udtale mig omkring 2c-b, men psykedlika kan helt klart gøre een mere opmærksom på krops-problemer. Det kan være overfladisk vejrtrækning, eller muskler man simpelthen ikke bruger, som der kan blive åbnet op for. Det er måske derfor Snufkin har været træt i kroppen bagefter at have brugt glemte muskler. Man kan vel også kalde det at "energierne flyder ubesværet".

Som Snoezel skriver, så er det nok Yoga der hentydes til med Body work (eller noget lignende). Nogle soldater der kommer hjem fra krig, bliver også sat igang med yoga, ifm. psykiske problemer. Med psykedelika bliver det nok bare meget mere effektivt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes hel klart også at 2c-b har mere kropslig virkning som mdma og stoffer over i den ende, end andre psykedeliske stoffer. Det er både lidt ligesom at være fuld og på ecstasy, synes jeg godt man kan sige. Man bliver hvertfald lidt bims samtidigt med at man bliver oversensitiv ved berøring. Jeg synes også man får kuldegysninger.

Sidste gang jeg tog 2c-b oplevede en kammerat og jeg begge to at vores kroppe var fuldstændig smadrede, da trippet var så småt ved at dø hen. Det føltes som om vi havde gået eller løbet mindst 10 kilometer, selvom vi bestemt ikke havde foretaget os noget hårdt i løbet af dagen. Det var sindssygt lækkert bare at ligge på maven på en madras. Samme følelse man har bagefter en lang dag på en skiløjpe eller en 20 kilo meter gå tur i modvind.

Har aldrig oplevet de MDMA agtige aspekter af 2c-b rusen som folk beskriver. Hvilke doser tager i, og med hvilke ROA?

Har kun prøvet det nasalt, og altid med 20-25 mg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som jeg læser det, er det meget tydeligt hvad der menes med bodywork: Man kan på 2C-B finde ud af hvor i kroppen man har ubalancer, og derpå arbejde fokuseret med disse steder, både under oplevelsen og bagefter. Hvis man skal gøre det under oplevelsen handler det om at forstærke eventuelle spændinger, til de enten løsner sig eller bliver så tydelige at man kan forstå hvorfor de opstår. Meget lig den måde man laver fokuseret kropsarbejde under og især i slutningen af en holotropi-session(hvis nogen skulle have erfaring med dette). Efter oplevelsen kan man så arbejde med diverse kropsøvelser og/eller forskellige typer massage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]