Jeg døjer selv med en museskade, og når jeg tager 2C-B eller 2C-I, så kan jeg mærke skaden meget tydeligere.
I ædru tilstand er symptomerne ofte meget mildere, men under påvirkning af et af de to stoffer træder symptomerne meget mere frem, hvilken nogle gange kan være utrolig ubehageligt - en enkel gang "ødelagde" det mit trip fuldstændig, hvor jeg var under kraftig bombardement af smerter, uanset hvad jeg gjorde fysisk. Det var faktisk denne oplevelse, der tvang mig til at gå i behandling for det, da jeg i trippet indså hvor meget det påvirkede min hverdag.
Bl.a. kan jeg tydeligere mærke hvor det gør ondt, hvordan det gør ondt, hvilke bevægelser og siddestillinger der er gode eller dårlige (normalt kan jeg ikke konkludere dette før nogle minutter inde i stillingen, når jeg er ædru). Dette hjælper mig med at sidde rigtigt og bruge min krop rigtigt, og endelig med at kunne dirigere min fysioterapeut, når jeg var i behandling ("det gør av her, det gør av der, det sagde 2C-I!") - og som oftest kunne han bekræfte smerterne jeg oplevede, ved at undersøge mig.
Styrketræning og varmekilder som sauna, dampbad og boblebad virker dæmpende på museskader, hvis man vel at mærke sidder rigtigt. Hvis jeg bruger 2C-B eller 2C-I i forbindelse med styrketræning og varme, så kan jeg også meget tydeligere mærke, hvor meget det faktisk hjælper mod museskaden. I ædru tilstand kan jeg kun mærke en forbedring efter træning/varme, en "anonym" lindring af smerterne, og i påvirket tilstand kan jeg decideret mærke hvor og hvordan forbedringen er sket, og hvor stærk en lindring jeg har fået sammenlignet med rusen før træningen. Museskader er komplekse af natur, og kan ramme hånden/fingrene, hele armen og den øvre halvdel af ryggen, inkl. nakken - og det svinger hvor skaden er størst i de områder... denne "svingning" kan 2C-B/2C-I tydeliggøre, hvorefter man kan tilrettelægge sin styrketræningen og fys.behandlingen efter dette. Det kan dog være utrolig ubehageligt, og i kombination med cannabis kan det blive endnu værre. Man hænger meget når man ryger.
Jeg kender en ældre herre på 55 år, som har rygproblemer - første (og sidste) gang han prøvede 2C-B, fik han så stærke smerter i ryggen, at han var nødsaget til at lave strækøvelser... med gode, introspektive resultater. Men det er bestemt ikke noget han har lyst til at gentage igen.
Jeg vil sige, at 2C-B og 2C-I har en vanvittig god evne til at tydeliggøre fysiske mén, hvilket måske I en grad gør dem uegnede til ældre mennesker der bare vil ha et trip. Andre psykedelika, svampe f.eks., har ikke en tendens til at fremhæve fysiske mén, og er måske af den grund en bedre alternativ

Eller måske det mentalt overfladiske 2C-C, hvis det skal være en RC.
2C-B, 2C-C, 2C-F og 2C-I er i familie sammen (de er "2C-halogenerne"). Baseret på kun en enkel oplevelse med 2C-C, virkede det nærmest stik modsat 2C-B og 2C-I mht. smerterne. Her var 2C-C nærmest en kraftig lindring af symptomerne - så man skal nok være forsigtig med 2C-C hvis man er gammel eller har fysiske problemer, for jeg kunne forestille mig at man tillader sig selv at være meget fri fysisk og dermed potentielt forværre problemer. 2C-C har en 2C-B agtig kropskomponent, blot lindrende i stedet, og udviser en ædru-lignende virkning mentalt. Jeg gad godt vide hvordan den sidste 2C-halogen (2C-F) er mht. kropskomponenten.
Jeg ved ikke med 2C-F, men med 2C-B og 2C-I er det ofte virkelig ubehagelige og overdrevede symptomer der kan blive blæst op på fuld skærm, og det kan ødelægge hele trippet, hvis ikke anerkendt og taget seriøst øjeblikkeligt, men blot ignoreret og tilsidesat. Men heldigvis har vi med milde psykedelika at gøre, og det fremkommer ikke nødvendigvis hver gang man tager dem. Hvis man vel at mærke gør noget ved problemet til hverdag.
Alle stofbrugere og computerbrugere bør motionere af så mange tusinder årsager.