Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 02:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psychadelia.

Jeg har fået at høre igennem en kammerat at han har taget seroqueller når han har været på LSD, for at bringe ham ned. Han sagde at, personligt, det er det eneste der kan få ham til at komme "af" selve virkningen af LSD.
- Er der andre der har haft erfaringer med dette eller er det bare ham der er mærkelig? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Seroquel kan, ligesom benzodiazepiner, bruges som "tripkiller" - altså til at neutralisere virkningen af psykedeliske stoffer..

Jeg har erfaringer med Seroquel som hjælp til at sove efter trips, men ikke som tripkiller..

//blazR

Insane psychedelia user!

Det er ikke anbefalelsesværdigt at bruge Seroquel til at slå trips ned med. benzoer er meget bedre til den slags, og går ikke ind og 'slukker' for hjernen på samme måde. Seroquel har nogle ret heftige bivirkninger.

Men hvorfor overhovedet spise LSD hvis man ikke har tid til at trippe færdigt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven

det kan fx. være en nybegynder på LSD og han får angst og derfor tager en trip-killer

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det kan fx. være en nybegynder på LSD og han får angst og derfor tager en trip-killer?
jeg ville hellere give ham en trip-killer end at lade ham trippe ud

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Insane psychedelia user!

Ja, ja. Det er jeg med på. Men ved sådanne situationer er det ikke ønskeligt at slå trippet helt ihjel som seroquel gør. Her er benzoer LANGT bedre. Benzoer tager angsten, og gør at man kan lande stille og roligt uden at trykke på dødmandsknappen.

I øvrigt er det når man bliver konfronteret med sine indre 'dæmoner' at man lærer mest på psykedelika. Det er sgu for nemt bare at sige "jeg vil ikke mere". Selvom det selvfølgeligt kan blive for meget, selv for de mest erfarne. Men det er nu engang bedst, imo, at ride trippet af, på den måde bliver man også stærkere omkring sig selv. Det nytter ikke at flygte fra sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke selv prøvet lsd så kan ikke udtale mig og hvor vidt det er bedst at ride det af ellers stoppe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, ja. Det er jeg med på. Men ved sådanne situationer er det ikke ønskeligt at slå trippet helt ihjel som seroquel gør. Her er benzoer LANGT bedre. Benzoer tager angsten, og gør at man kan lande stille og roligt uden at trykke på dødmandsknappen.

I øvrigt er det når man bliver konfronteret med sine indre 'dæmoner' at man lærer mest på psykedelika. Det er sgu for nemt bare at sige "jeg vil ikke mere". Selvom det selvfølgeligt kan blive for meget, selv for de mest erfarne. Men det er nu engang bedst, imo, at ride trippet af, på den måde bliver man også stærkere omkring sig selv. Det nytter ikke at flygte fra sig selv.

Nogen gange tror jeg at man kan ende i et badtrip af komplet ulogiske årsager (såsom at man f.eks. fornemmer at en tilstedeværende person virker lidt trist = instant badtrip). - Især ved højere doser psykedeliske stoffer. Derfor synes jeg sku det er cool nok at have trip killer værktøjer ved hånden.

Dedikeret medlem

Jeg vil også fortrække benzo til det aktuelle - har oplevet nogle af de bivirkninger der er ved seroqell og dem ville jeg så afgjort ikke ønske mig oven på lsd..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvilke bivirkninger? så som?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Seroquell er gift.
Har kun hørt dårligt om dem, en masse bivirkninger, man kan jo kigge lidt på hvad netdoktor siger.

Meget almindelige (over 10%)
Vægtøgning.
Mundtørhed.
Hovedpine, søvnighed, svimmelhed.
Almindelige (1-10%)
Kraftesløshed, øget appetit, temperaturstigning.
Fordøjelsesbesvær, opkastning, forstoppelse.
Blodtryksfald - især hvis man rejser sig hurtigt op, væskeophobning i fx arme og ben, snue, åndenød, hjertebanken.
Abnorme drømme, selvmordstanker, irritabilitet, besvimelsesanfald, bivirkninger fra bevægeapparatet.
Sløret syn.

er fandme glad for jeg smed mine ud for langt tid siden, ud over netdoktors fortælling om diverse bivirkninger har jeg hørt fra en ven at han små hallucinerede på dem og følte ham mistede sit forhold til realiteten, og ikke kunne hænge sammen et godt stykke tid efter han havde taget dem.

Ja velbekomme siger jeg bare.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Problemet er, at LSD påvirker signalstoffer i den ene retning og seroquel påvirker dem modsat. Seroquel påvirker formentlig også GABA ligesom benzodiazepiner gør, men seroquel har også en direkte dæmpende effekt på de samme signalstoffer som LSD aktiverer. Hvis man bruger benzodiazin så går man så at sige helt "uden om" og går ikke imod LSD virkningen direkte. Man dræber ikke trippet, men dæmper det og giver mulighed for at komme stille og roligt ned uden ubehag.

Det er aldrig godt at tage en serotonin fremmer og en serotonin dæmper, særligt hvis de virker gennem samme mekanisme. Altså hvis den ene direkte fremmer udskillelsen af et signalstof og den anden dæmper eller blokerer, gør de det modsatte af hinanden.

Man ved meget mindre om medicinens virkning end man giver udtryk for. Man antager, at den virker på en eller anden måde. Fx. antager man, at seroquel først og fremmest virker ved at blokere postsynaptiske receptorer, herunder flere serotonin receptorer og tildels også dopamin (2), noradrenalin (alfa-1) og i lidt højere grad acetylkolin (M) og histamin (H1). Men man ved det som sagt ikke præcist og man finder hele tiden ud af nye ting.

I det her konkrete tilfælde, så virker seroquel ved at binde sig til receptorer, som LSD også binder til og det er der problemet er.

Hvis man i stedet dæmper trippet ved at påvirke et andet signalstof som GABA med et benzodiazepin, så dæmper man trippet, på en måde som ikke kolliderer med virkningen fra LSD.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit største problem med Quel er den fucking uro i benene det gir :/ derfor vil jeg ikke tage queller :/

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er forresten også derfor benzodiazepiner er så gode at bruge, fordi de ikke interagerer med centralstimulerende (coke,amf osv) og psykedelika (LSD, svampe). Selvfølgelig så længe de anvendes forsigtigt.

Til gengæld må det kraftigt frarådes at bruge benzodiazepin sammen med andre midler der hæmmer vejrtrækningen, for eksempel heroin, morfin, metadon og i øvrigt også alkohol mm. Det er der en del der er døde af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Jeg ville hellere anbefale at starte med at give en person en psykisk tripkiller, f.eks. en vitaminpille, så personen kan hjælpe sig selv på vej.

Medlem

Havde et ligende topic oppe for noget tid siden.

dette var en af svarene:

Det er dårlig HR at anbefale antipsykotisk som tripkiller.... selv på hospitalerne rundt om i verden vil man ikke længere give antipsykotisk hvis man bliver indbragt med et badtrip på stoffer... da det at lukke totalt ned for trippet kan give personen store traumer efter trippet....

problemet med os mennesker er vi er utroligt glade for sammenhæng... og at stoppe os i at finde sammenhæng i noget kan være rigtigt traumatisk.. hvis du fx. oplever et meget kaotisk trip , hvor du bliver konfronteret med en masse dårlig dom, og du så vælger at "slukke" for trippet inden det er færdige så er det ikke sikkert du ved hvorfor du lige har måttet gennemleve helvede da du ikke nåede at få hele sammenhængen med.. Det i sig selv er ret traumatisk for den menneskelige hjerne ikke at vide hvorfor! eller ihvertfald slet ikke at kunne sætte oplevelsen ind i en sammenhæng..

Men du kan læse resten i :
viewtopic.php?f=4&t=35830&p=483025#p483025

Har selv erfaring med seroquel på comedown, hvilket var ganske rart. Seroquelen gjorde at jeg faldt hurtigere til ro.

Peace out.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Grof har en teori, som går ud på, at flashbacks er uafsluttede nu'er. Man bliver revet ud af en situation, som man ikke er færdig med, den er uafsluttet (som doktor Kroegshoej skriver, så ryger sammenhængen) og situationen bliver ved med at udspille sig, måske i det ubevidste gennem drømme eller i vågen tilstand i glimt. Man søger automatisk og ofte ubevidst tilbage, for at få afsluttet det uafsluttede og få skabt sammenhæng og mening.

For at forebygge flashback havde hans patienter bind for øjnene, så det kun var gamle ydre oplevelser, der udspillede sig og ikke nye. De kunne dog tage bindet af, hvis de følte ubehag. Den anden faktor han lægger vægt på er, at selve afslutningen på trippet, foregår flydende og at trippet netop ikke bremses radikalt midt i noget dårligt psykisk materiale.

Det meget voldsomme ubehag ved brug af antipsykotisk medicin skyldes formentlig de ældre antipsykotiske midler, men de nye er meget... Ja, nye og stadig ret ukendte. Man mente fx. seroquel var fri for bivrkninger i nervesystemet, men jeg har set nogle grimme reaktioner på meget lave doser, hvor en fx. på 50 mg. havde svært ved at gå og tale og blev indlagt for det, så slemt var det. Da seroquel blev fjernet forsvandt symptomerne, de var altså i det mindste reversible.

De gamle antipsykotiske midler kunne ødelægge nervesystemet permanent, give slemme trækninger, tics osv. Det har jeg set nogle grimme eksempler på. Men der kan stadig nå at dukke grimme irreversible bivirkninger op ved langtidsbrug af fx. seroquel og zyprexa.

10hi-f9z har dog gjort det på en god måde og brugt en meget lav dosis seroquel, når det nu skal være.

Men for at minimere risici så må benzoer klart anbefales, både på baggrund af fortællinger, personlige og faglige erfaringer og på baggrund af benzodiazepinernes lange tid på markedet og høje sikkerhed, når det anvendes i almindelige, lave doser over fx. et døgn.

Problemet med benzodiazpin er langtidsbrug, for høje doseringer og kombination med andre depressanter, som hæmmer vejrtrækningen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: beyond imagination
Har selv engang brugt Seroquel som trip-killer, da jeg fik lidt for meget på et LSD trip.
Efter hvad jeg erfarede så dæmpede ikke ikke trippet, ihvertfald ikke en betydelig grad, i stedet gav de, de vildeste Fraktale CEV samt de vildeste lyd distortions jeg nogensind har oplevet!
Så jeg har kun dårlig erfaring med det, ved dog ikke om det var Seroquel'en der gjorde det ? :hm:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noget, jeg ikke helt synes, at denne tråd svarer på, er, om Seroquell kan bruges som tripforkorter. Altså i en situation, hvor man efterhånden er på 10'ende time, og man simpelthen bare gerne vil sove, fordi man ikke rigtigt tripper længere, men ikke er ved baseline. I denne situation ville man ikke stoppe noget vigtigt, såsom et badtrip, men ville derimod bare falde i søvn. Og jeg kan til dels godt købe argumentet med, at man skal trippe færdigt, hvis man vil trippe, men nogen gange kan det blive så satans principielt herinde. For hvorfor SKAL man egentligt det? Nå, det var et sidespring.

TL;DR:
Kan man, hvis man ikke badtripper eller har andre pressende ting under et trip, bruge Seroquell til at komme hurtigere ned til baseline og dermed få sin skønhedssøvn, ligesom mange gør med benzo'er?

Peace.
/MartinLP

Medlem

Noget, jeg ikke helt synes, at denne tråd svarer på, er, om Seroquell kan bruges som tripforkorter. Altså i en situation, hvor man efterhånden er på 10'ende time, og man simpelthen bare gerne vil sove, fordi man ikke rigtigt tripper længere, men ikke er ved baseline. I denne situation ville man ikke stoppe noget vigtigt, såsom et badtrip, men ville derimod bare falde i søvn. Og jeg kan til dels godt købe argumentet med, at man skal trippe færdigt, hvis man vil trippe, men nogen gange kan det blive så satans principielt herinde. For hvorfor SKAL man egentligt det? Nå, det var et sidespring.

TL;DR:
Kan man, hvis man ikke badtripper eller har andre pressende ting under et trip, bruge Seroquell til at komme hurtigere ned til baseline og dermed få sin skønhedssøvn, ligesom mange gør med benzo'er?

Peace.
/MartinLP

Jeg har brugt seroquel ude på de sene timer, omkring 10-12 timer uden problemer. Det hjalp mig helt sikkert med at falde hurtigere til ro. Du slipper dog ikke fuldstændig for til tankemylder. Det afhænger vel af dosen, så vidt jeg husker, tog jeg omkring 100 mg, efter 10 timer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]