Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy. jeg har eftehånden været på siden i et godt stykke tid, og mener selv, at jeg har en forholdsvis god viden om alverdens rusmidler. Både af personlig erfaring, men også hvad jeg har læst mig til på denne og andre sider.

Jeg har i et rigtig godt stykke tid, været meget opsat på, at prøve psykedeliske stoffer i en lav dose, da jeg syntes
det er ufatteligt spændene.
Mit problem er dog at når jeg ryger hash (som jeg har gjort en gang imellem over de sidste på år. Aldrig fast men i nogle perioder mere end andre) har en tendens til at få 'noia' på.
jeg bliver meget tit bange, for ting jeg ellers aldrig er bange for. Og kan ofte få det psykisk dårligt, det er meget svært at forklare hvordan. For det meste går det rigtig hurtigt over igen, og jeg ved da også at den slags sker for rigtig mange mennesker, har bare en fornemmelse af, at jeg får det mere ofte end mine venner.

Det skal siges at jeg har haft et jævnligt weekend forbrug af både kokain og amfetamin gennem et halvt års tid.
Dette er dog ovre nu, men jeg har aldrig følt noget psykisk ubehag ved nogle af disse soffer.

udover det har jeg prøvet MDMA et par gange og ketamin en enkelt, også uden problemer.

mit spørgsmål er så: Burde jeg lade helt være med at ekspermintere med psychedeliske stoffer, (havde tænk mig LSD i en meget lav mængde eller svampe også i en meget lav dose som min jomfru tur) når jeg så ofte kan få det psykisk dårligt og noia, når jeg ryger hash?
Det jeg er bange for er at jeg under et trip ville kunne komme til at minde mig selv om at jeg har noget at være bange for. Hvis det giver mening? :)

Men burde jeg helt lade være?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
start med svampe, det varer kortere tid end LSD, og kan være lettere at overskue.

mht din noia-frygt, så er det umuligt at sige hvordan du reagerer i løbet af dit trip.

Et råd som mange får er at du bør tage din første gang hjemme med en god ven eller din kæreste måske(i hvert fald en du føler dig sikker hos). Hvis jeg var dig ville jeg vente til vejret bliver bedre, og så finder et nice udendørs sted hvor du kan være i fred.

Overvej dit set og setting nøje, og sørg for at du har de ting du nu engang vil have til rådighed under et trip. For eksempel noget at spise og drikke(frugt og yoghurt er et sikkert hit), noget behageligt musik, og sørg gerne for at der er gjort rent, eller kan det godt virke hæmmende, hvis du på et tidspunkt gerne vil bevæge dig lidt rundt.

Jeg plejer at meditere en smule inden et trip, for lige at få ro på mine tanker og min krop, og for mig virker det på den måde at man kan søge dybt ind i sig selv uden at opleve paranoia.

En sidste ting som du nok skal være opmærksom på er at du skal give slip på din frygt. Det lyder måske lidt mærkeligt, men hvis du først begynder at bad trippe, så er det svært at holde hovedet koldt. Jo mere opmærksomhed du giver dit bad trip jo stærkere bliver det. Derfor er det vigtigt at du ved at du er meget modtagelig overfor indtryk, og hvis du skifter setting mens du bad tripper(eksempelvis går ud og får noget frisk luft) så kan det gøre rigtig meget for at vende det til et positivt trip igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et andet forslag ville være 2C-C eller 2C-B. Begge er meget visuele i forhold til det mentale, som du beskriver du er lidt usikker på. Start lavt, og arbejd dig op, hvis der er behov for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Prøv at læs lidt i den her tråd, der er en som har samme "problem", han oplever selv noia i forbindelse med cannabis og vil gerne prøve psykeliske stoffer. En del brugere har givet deres bud på om det har nogen betydning. Og der er i hvert fald en som har har tendens til noia i forbindelse med cannabis som ikke har nogen problemer med psykeliske stoffer.

viewtopic.php?f=5&t=39713

Desuden lader det til at du har sat dig ret godt ind i det, god fornøjelse :D

Ps. Svampe i lav dosis(omkring et gram) er imo rimelig overkommeligt, når der er tale om om psykeliske stoffer.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Som Hazer skriver er det nok det, at fokusere på min frygt for bad trip der primært giver mig noia.
Det var faktisk det jeg prøvede at forklare med mit indlæg, kunne bare ikke lige formulere det. :)
Men det er virkelig svært ikke at fokusere på det fordi jeg på den måde bare begynder at fokusere endnu mere på det.

Men tusind tak for jeres svar. Må lige læse lidt i den linkede tråd. Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Som Hazer skriver er det nok det, at fokusere på min frygt for bad trip der primært giver mig noia.
Det var faktisk det jeg prøvede at forklare med mit indlæg, kunne bare ikke lige formulere det. :)
Men det er virkelig svært ikke at fokusere på det fordi jeg på den måde bare begynder at fokusere endnu mere på det.

Men tusind tak for jeres svar. Må lige læse lidt i den linkede tråd. Peace

Tror at alle oplever frygten for få noia, inden deres første psykedeliske trip, i større eller mindre grad. Denne frygt skal du lade vær med at tænke for meget på når først du har besluttet tag for at trippe. Du nemt at køre sig selv op til at få det meget dårligere end man måske har, hvis nu man f.eks. oplever noget ubehageligt.
Til et vidst punkt er du selv herre over dit trip(især ved lave doser), og du kan derfor hele tiden gennem gode tanker, behagelige/sjove aktiviteter o.lign. styre dit trip væk fra ubehagligheder.
Oplevede personligt for et par weekender siden, at alt hvad jeg kiggede på pludselig var helt blævrende eller smeltede lidt for mit syn. Da jeg så prøvede at tage en trøje på var den pludselig alt for stor og kunne ikke finde hullerne til mit hoved eller arme dette fustrerede mig og da jeg prøvede at forklare mine venner det, var deres ansigter på præcis samme måde og jeg panikkede for en stund, tusindvis af stressende tanker omkring: den lukkede afdeling, evigheds trip, psykose osv. væltede ind over mig...
Men samlede mig lidt, tog en dyb indånding og fik hurtigt de andre med at vi burde lave nogle popcorn og langsomt som jeg blev optaget af andre ting kom ind i et andet rum og fik lidt vand, blev det hele rart igen. Jeg siger ikke man bare lige kan skubbe de væmmelige ting væk med et trylleslag, men husk at du ikke bare er passageren og stoffet er chaufføren, det kan lige godt være dig er chaufføren(dog i ukendt og forunderligt land, fyldt med mange små luner).
Undskylder hvis det blev alt for off-topic og usammenhængende.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Find en trip sitter(Efter min mening helst en der har taget samme dosis som dig selv, så i kan snakke om hvad i ser. ellers start ud med en lav dosis psilocybe mexicana, eller pajaratos..

Og hvis du begynder at få negative tanke, så sluk musikken. Og løk øjnene og sig til dig selv det bare en film der kører og det ikke er virkelighed. Det er faktiks forbavsende let skubbe ens trip i den rigtige retning.

Men råd numer et må være aldrig at tale omtraumer fra ens barndom. medmindre det er planlagt, sammen med en man stoler på.

PS: nu er et badtrip jo ikke altid en dårlig ting efter 24gram mexicanske tørrede lvl 4 grænsende til lvl 5.
så stod min afdøde farmor og sagde til mig hun var skuffet over jeg tog stuffet, var clean 3 måneder efter(Nutidig rekord)

Men hav altid noget valium eller lignene, at komme ned på. en person i totalt lvl 5 komktaktløs delirum.
og hvis i kan give ham 10mg diazepam inden ambulancen kommer,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]