Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej folkens,

Der er en stykker herinde der anbefaler at man sløver sit badtrip ned med benzoer og ligende, men er det samme gældende med MDMA?

Dette er udelukkende mine egne spekulationer, og jeg vil tilhver en tid anbefale at gennemleve et badtrip i dets fulde styrke og karakter, da der altid er en grund til det forekommer, og har terapeutisk potentiale i sidste ende.

Men for at skære det ud i pap: Kan man afhjælpe et psykedelisk badtrip (svampe, lsd, meskalin osv.) med MDMA? :)

Mvh.

EDIT: Har ændret lidt i teksten da nogle havde svært ved at forså spørgsmålet :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Senest rettet af Hypnos 18 dec 2011 13:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ja, hvis du altså mener at bruge benzoer til at slå et MDMA trip ned.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg synes umiddelbart det lyder som en rigtig dårlig ide, og jeg tror sagtens det kunne forværre det i stedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, hvis du altså mener at bruge benzoer til at slå et MDMA trip ned.

Nej, et badtrip udløst af et psykedelikum.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes umiddelbart det lyder som en rigtig dårlig ide, og jeg tror sagtens det kunne forværre det i stedet.

Tror du ikke det kommer an på dosen? Det er jo kendt at man kan bruge MDMA til at dykke ned i sine angst, hvis man dosere under eller meget tæt på den rekreationelle dosis? Jeg tænker her på det teraputiske arbejde med soldater med post traumatisk stresssyndrom.

Som sagt dette er blot spekulationer, det er ikke noget jeg har førstehånds erfaringer med, eller kender andre som har. Hvis nogle herinde har nogle erfaringer, hører jeg meget gerne fra jer. :)

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke nogen erfaringer med det, men umiddelbart lyder det som en okay idé, men det kommer også an på dosen af , psykedelika. Som du er inde på, så bliver det brugt i terapeutisk øjemed, til folk med PTSD, men også til at afhjælpe badtrip under en session. Men i den forbindelse har jeg kun læst om, at det har været i forbindelse med lave doser af psykedelika, og ikke høje.
Det har været fra en jungiansk tilgang til psykedelisk terapi
Arpheus har for nyglig skrevet lidt om Grof, og her er tilgangen anderledes

Nu håber jeg ikke du spørger for meget ind til det, ellers ender jeg nok med røde ører :mrgreen:

Medlem

Meget simpelt Ja, både opioder og benzoer kan begrænse og lukke ned for oplevelsen. Benzoer klart mest effektivt. Tager selv mdma 3-4 gange om året, og der slutter vi altid med en udvalgt downer til dessert (4-4½ timer efter sidste orale dosis. Efterhånden har vi hver vores farvorit, og der er mange er at tage af. Men før jeg kommer helt OT.

Oxazepam virker hurtigt, men bryder trippet flydende, føles organisk, og er nok den jeg ville anbefale til at slå trippet ned, hvis det ikke også skyldes overforbrug. Med det mener jeg mere end 200 mg over en aften. Er folk gået over, kan der være brug for noget mere muskelafslappende, hvor første trin er bromazepam, men hvis det er rigtig galt diazepam. Flunitrazepam er kun til, hvis det virkeig slår slemt til, for overgangen kan være ret ubehagelig. Hvis det er for at sove hurtigst muligt, vil jeg anbefale nitrazepam eller zolpidem/zolpiclone.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke nogen erfaringer med det, men umiddelbart lyder det som en okay idé, men det kommer også an på dosen af , psykedelika. Som du er inde på, så bliver det brugt i terapeutisk øjemed, til folk med PTSD, men også til at afhjælpe badtrip under en session. Men i den forbindelse har jeg kun læst om, at det har været i forbindelse med lave doser af psykedelika, og ikke høje.

Nu håber jeg ikke du spørger for meget ind til det, ellers ender jeg nok med røde ører :mrgreen:

Det lyder interessant synes jeg, ved du noget om hvad man erfarede med disse sessioner? Og har du evt nogle links? :)

Mvh.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Sultan spørger ikke, om man kan slå MDMA ned med benzoer, men derimod om man kan anvende MDMA til at afhjælpe et badtrip på psykedelika. F.eks. Så: hvis man har fået et badtrip på svampe, kan man så med fordel dosere en lav dosis MDMA, for at dermed få styr på eller dykke ned i angsten på en god måde?

Mit eget svar er: nej! MDMA kan i sig selv være angstprovokerende, og stimulanter plejer generelt at være rigtigt grimme, hvis det går helt galt. Jeg ville aldrig tage MDMA eller lignende, hvis jeg fik det dårligt psykisk på en anden substans. Så hellere afhjælpe med benzoer eller et par kolde øl i stille og rolige omgivelser, eller hvis situationen er helt ude af kontrol: skadestuen. Det bedste, man kan gøre, er at forebygge badtrips med set&settings. De fleste badtrips skyldes, at man har været uovervejet og taget for meget af et nyt stof, eller for meget generelt, eller for meget i for dumme omgivelser. Badtrips kan forekomme uanset hvad, da den psykedeliske oplevelse driller psyken og selv/verdensopfattelsen, og jeg tror personligt ikke på, at alle badtrips er en eller anden indre spirituel rejse, man bør nyde. Der er sikkert visse oplevelser, man vokser af, men det er langt fra alle.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Bad trips provokeres selvfølgelig af set og settting, men kan også komme tilsyneladende "ud af det blå", selvom jeg på ingen måde tror det er tilfældigt, at man oplever præcis det man gør.

Men jeg synes formuleringen "den psykedeliske oplevelse driller psyken og selv/verdensopfattelsen" godt kan føre til nogle lidt banale forestillinger om, at det bare er "signalstof fuck up" og at der intet er at hente i de ubehagelige oplevelser. Det er en rejse i sindets, både individets, men også menneskehedens, mørkeste afkroge.

Jeg tror ikke, at der er så mange der mener, at man ligefrem skal nyde et badtrip (men det ville da være godt, hvis man kunne). Det ligger jo netop i ordet at det er "bad" og at det er en forfærdelig oplevelse. Men når oplevelsen nu er der, så indeholder den informationer, som man måske kan lære noget af, om ikke andet, så kan man måske lære at rumme oplevelserne og de svære ting i livet. Kan man ikke komme videre med det og sidder fast, så kan man jo altid tage benzodiazepin.

Det er mange måder at se det på og det kan også betragtes som en eksklusiv mulighed for at møde de mørke sider af tilværelsen og blive klogere på sig selv og verden.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Undskyld, jeg fik ikke set ordentligt på tråden.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder interessant synes jeg, ved du noget om hvad man erfarede med disse sessioner? Og har du evt nogle links? :)

Mvh.

Nej, desværre ikke, men i og med det er noget der bliver brugt, så må det vel have haft en vis positiv indvirkning. Du kan måske finde noget her http://www.psychedelicpsychotherapy.com ... kers-guide

Pas på dig selv :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]