Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 04:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.
Har kigget lidt på en opskrift der lyder sådan:

200mLs GBL
103gms NaOH
160mLs DH2O

Heat GBL with 5mLs water to 100.C
In another beaker Dissolve NaOH in 160mLs DH2O
Take off heat, rxn will be enough heat
Very slowly add NaOH water to GBL (careful it will boil over)
Add 90% of water then check PH, adjust as necessary!
Thats it, carefully boil down and then finish in low oven, or water down 5-1 for safety, and dont leave it in the fridge for someone to accidently drink as water!

Its really god damn fuckin easy!

.. Har før hen brugt GHB Hydrolyse [omskrevet version] her inde fra siden men vil gerne prøver kræfter med den fremgangsmåde der er beskrevet over.
Vil så høre om der er nogle der kan oversætte/forklare den på dansk da jeg er i tvivl med nogle punkter i opskriften.

Der står fx "Heat GBL with 5mLs water to 100.C"
Betyder det at der skal tilsættes 5ml vand til GBL'en?

Take off heat, rxn will be enough heat
Hvad menes der med rxn?

Og til sidst
"Add 90% of water then check PH, adjust as necessary!
Thats it, carefully boil down and then finish in low oven, or water down 5-1 for safety, and dont leave it in the fridge for someone to accidently drink as water!"
Forstår ikke hvad der menes med boil down and then finish in low oven, or water down 5-1 for safety?

Håber der er nogle hoveder herinde der vil oversætte hele opskriften så den forstås på dansk el forklare hvad der menes med det jeg har spurgt om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeps, ifølge din "opskrift" skal der tilsættes 5ml H2O til GBL og opvarmes til 100*C.

Vil gætte på at rxn skal forstås som restvarme. Din H2O+NaOH blanding er stadig varm i lang tid, selvom du tager den af varmekilden.
Kan bare ikke se hvorfor de vælger at opvarme væsken, for GBL + NaOH burde reagere ved stuetemp, så vidt jeg ved, men det kan self være jeg tager fejl, og at varme er til for at reaktionen forløber rigtigt/hurtigere.

Der menes at din opløsning af NaGHB + H2O koges ned til et minimum, og derefter placeres i en ovn ved lav varme, til det sidste vand er fordampet, og du vil stå tilbage med NaGHB i pulverform, som så kan opløses i en given mængde væske, for at lette doseringen.

Spørg endelig hvis der er mere :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hov, glemte lige det sidste ;)
Det kan også bare koges ned til 1/5 af startvolumen, så du står med et koncentrat, men jeg vil gå efter pulveret, og så opløse det i en ny kendt mængde væske, for at lette doseringen lidt, eller give lidt tryghedsfornemmelse til dem der ikke har prøvet det før :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Narkopolo skrev:
Hov, glemte lige det sidste ;)
Det kan også bare koges ned til 1/5 af startvolumen, så du står med et koncentrat, men jeg vil gå efter pulveret, og så opløse det i en ny kendt mængde væske, for at lette doseringen lidt, eller give lidt tryghedsfornemmelse til dem der ikke har prøvet det før :)

Tak for svaret.. har skrevet en Privat besked til dig ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]