men nu er det jo faktisk sådan at de stoffer som i stor stil handles af pushere og som skamcuttes til ukendelighed, også er nogle af de mest skadelige og dem med mindst potentiale for psykologisk udvikling. det er med andre ord de typiske misbrugsstoffer, hvor drivkraften bag deres tiltrækning er ego-boostet, lykkefølelsen og euforien.
så er der lige cannabis. der kan man jo være kreativ og dyrke selv. samme gælder svampe. så er der jo LSD, som godt nok forhandles illegalt, men er fuldstændig umuligt at lave en bekæmpelsesmæssig indsats overfor i og med at det er lugtfrit, farveløst og ekstremt potent. derfor er der ikke nogen ide i at cutte det med noget, da smuglingsrisikoen er lig nul. skal man endelig have sine lejlighedsvise stimulanser, så synes jeg egentlig det er et bedre signal at sende, hvis man prøver at omgå loven i stedet for decideret at bryde den. det kan jo så blive en udfordring med den nye analoglovgivning. jeg ved godt at RC-markedet har sine alvorlige fejl, og at man tager en risiko, men i forhold til det miljø man bliver en del af ved at købe fra pushere, synes jeg stadig det er at foretrække.
men jeg er holdt op med at tage stimulanser, phenethylaminer og lign. af sundhedsmæssige årsager og fordi det bliver ensformigt og kedeligt i længden. og så kan jeg godt nøjes med at drikke alkohol, selvom det ikke nødvendigvis er sundere, da jeg egtl. synes det har mange af de samme ting at byde på. ekstremt alsidigt.
_________________ Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke
|