Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lsd
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Hej psychedelia. En ven og jeg overvejer kraftigt at tage lsd første gang i juleferien, men først har vi nogle spørgsmål som i proffer meget gerne må se på og hellere end gerne besvare.

Vi har begge en hvis erfaring med psychedeliske stoffer; 2 højdosis lsa trips (10 frø), nogle medium dosis lsa trips, en stor erfaring med cannabis, en efterhånden stor erfaring med ketamin, en enkeltgangs erfaring med MDMA og jeg har prøvet DMT en enkelt gang i form af Yopo snus. Er dette nok erfaring til at vi bør begive os ud i et lsd trip? Vi tripper altid sammen, og kender hinanden fuldstændigt, ingen hemmeligheder. Vi føler os begge parate og har læst MEGET om stoffet, og har tænkt os at starte med et halvt mærke denne første gang.

Vi har selvfølgelig også tænkt meget på set og settings, og settings er der helt styr, bortset fra en manglende trpsitter, men det har vi dog heller aldrig benyttet os af før. Med henhold til sets er der dog det, at jeg personligt under mine trips har oplevet en dum og træls tanke der siger "hvad nu hvis dette ender i et badtrip" og når tanken kommer, er det som om at den ikke gider at forsvinde. Er der nogen andre der har haft denne angst for at få badtrip under deres trips, og hvordan kan jeg bearbejde denne tanke? Der er altid helt styr på settings og ingen problemer rent psykisk, det er bare denne dumme tanke der kan gå hen at påvirke mit trip i en negativ retning.

Ville man med held kunne inddrage lidt cannabis i trippet, eller vil i mene at man bør prøve ren lsd første gang?

Med venlig hilsen John :)

Titel: Re: Lsd
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er altid svært at bedømme, om en person er klar til at tage bevidsthedsudvidende stoffer eller ej. Det vigtigste er, hvordan du selv føler det. Du lyder umiddelbart til at have gjort dig mange overvejelser, hvilket jo er en ganske fornuftig ting og et godt udgangspunkt.

Jeg tror at du skal passe på med at lade tanken om et bad trip få for stor indflydelse på dit sind. Det kan sagtens ske, men du kan lige såvel styrer trippet hen i en helt anden retning. Sørg for at være i trygge rammer, og have forskellige sjove aktiviteter inde for rækkevidde, hvis du lige pludselig får brug for at lede tankerne hen på noget andet. En anden ting er også at man sætte nogle rammer over for hinanden og gør det klart, at man tager sig af hinanden og lytter, hvis det nu skulle gå helt galt. Jeg føler selv, at denne forståelse mellem hinanden er med til at reducere eventuelle badtrips en hel del.

Jeg ville nok holde lidt igen med cannabis under dit første trip. Du kan nok til nøds ryge lidt, når effekten fra LSD'en er ved at aftage, da det ellers kan være medvirkende til at forstærke effekten.

Medlem

Du nævner at du har eksperimenteret med LSA. Efter min egen mening kræver det en væsentligt stærkere psyke at håndtere et LSA trip end et LSD trip, så hvis i klarede det fint så skulle der ikke være nogen problemer med syren.
Forvent en blidere og mere euforisk version af LSA med lidt flere farver på.

Jeg støtter BehindMinds forslag om at ryge cannabis når effekten er ved at aftage, da det kan skyde lidt gang i psykedelikaen igen.

Medlem
Brugeravatar

Hold jer til det halve mærke og lad være med at redosere lige meget hvad, så hellere tage et helt mærke en anden gang. Mine egene erfaringer fra når jeg har taget LSD med nogen der ikke har prøvet det før er at de bliver meget overraskede over hvordan trippet egentlig er, efter nogle timer synes jeg det bliver meget mentalt og har man redoseret lidt for sent så kan det blive et meget langt trip. Gør det om dagen mens i stadig er friske, begynder man først at blive træt og vil sove under trippet er det praktisk talt umuligt at falde i søvn og så kan det ende med at man ligger og får nogle ubehageliger tanker. Der kan også gå lidt længere tid før virkningen af et halvt mærke slår helt igennem i forhold til et helt mærke derfor ville det også være dumt at redosere og så lige pludselig stå og smelte fuldstændig.

Det er en rigtig god ide at have en ædru tripsitter med, eller have en der kan komme over og snakke hvis tingende skulle blive ubehagelige, det at snakke med en der ikke tripper kan være meget beroligende og være en bekræftigelse på at det hele bliver normalt igen. Uanset om i har en tripsitter eller ej så hav nogle klare regler sat op som BehindMind siger, det er vigtigt at kunne sige præcis hvad man føler uanset hvor ubehagelig en tanke det er, det hjælper også til at forstå hvorfor man tænker sådan.

Mht. bad trip så er der også grænser for hvor slemt det kan blive på et halvt mærke, jeg vil næsten med sikkerhed sige at du aldrig bliver så fjern at du ikke har noget fra den virkelige verden at hænge fast i. For at komme af med tanken/frygten om at ende i et bad trip så kan du prøve at acceptere det som en mulighed, så vil det være meget lettere at håndtere hvis uheldet skulle ske. Gør det klart med dig selv at det kan være en af konsekvenserne, hvad er det ved et bad trip der skræmmer dig? Det lyder selvfølgelig dumt at spørge sig selv om, men få kortlagt for dig selv hvad det er du frygter der vil ske. Du kan også vende den om og se det positive i at få et bad trip, det er her du virkelig lære noget om dig selv og dine grænser. Meget af det ligger også i forebyggelsen af bad trip, er man tryg ved set og setting når man går ind i trippet har man gjort det meste af arbejdet og jeg oplever selv at bekymringerne jeg måtte have forsvinder stille og roligt mens man går og venter på at trippet begynder.

Måske tænker du/i hvornår ved man den er helt galt og man evt. må ringe 112 så er svaret meget simpelt, hvis i har det fysisk dårligt/problemer med vejrtrækningen hvilket ikke burde ske under et LSD trip eller hvis i har selvmordstanker. Før det vil de være fløjtende ligeglade, med andre ord er der altså ingen hjælp at hente hvilket også er en utrolig mulighed for at se sig selv i øjnene og finde sin grænse.

Men slå koldt vand i blodet, et halvt mærke burde være til at overkomme især når i allerede har erfaringer med LSA.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Het guys tak for de gode og brugbare svar :)

Den "angst for badtrip" tanke er kommet efter min ven oplevede et badtrip og græd og var helt ude af den en hel nat. Han har dog lært meget af det og han fik rettet op på en del i sin hverdag han ikke havde set i øjnene før det trip, så det må jo siges at have hjulpet ham.

Det kan godt være at det er fordi jeg ligesom har sagt til mig selv at et badtrip ikke må og kan ske for mig. Jeg vil prøve at indstille mig på at et badtrip kan forekomme ligeså vel som et godt trip kan, og at jeg så bare må tage trippet til vejs ende og lære hvad der læres kan af det der nu sker.

Flere svar på spørgsmålene er meget velkomne :)

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg stemmer også for at prøve med et halvt først. Hvis der så, mod forventning, skulle komme et bad trip bliver det ikke så slemt. Så kan I blive lidt fortrolige med hvordan det virker, så det ikke er helt nyt -- dermed er I helt sikkert mindre nervøse for et bad trip næste gang og kan sikkert nappe et helt mærke uden problemer.

Lad os høre hvordan det går :smile:

Medlem

Afhængigt af kvaliteten på jeres LSD kan et halvt mærke være alt for lidt eller helt fint. Efter mine erfaringer ville det være alt for lidt. Men better safe than sorry ;)

Medlem
Brugeravatar

Et halvt mærke kan da være helt fint. Hvis man får en fed oplevelse på ½ mærke frem for 5, så er der sparet 9/10 af ens penge.

Cannabis kan være helt fantastisk, men det kommer an på situationen. Hvis I efter et par timer føler at I gerne vil have et lille twist til jeres tilstand, kan det være sjovt at ryge sig skæv. Men husk at I så er skæve resten af dagen, that's the thing about weed :P

Good luck.

Medlem

Jeg giver JBO ret og vil kraftigt opfordre jer til ikke at ryge "for tidligt" i trippet. Det kan gøre det hele lidt sløvet, mindre energisk og ikke så intenst, selvom farverne måske blusser lidt op. Det lægger lidt låg på trippet, på en fed måde, bare det ikke sker for tidligt. Jeg synes at trips er bedre uden tjald før helt til sidst.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har personligt erfaringer med, tjald simpelthen, hvis brugt rigtigt, kan forlænge ens trip. Jeg plejer altid at ryge et bonghoved eller fem, når jeg kan mærke, at trippet bliver mindre og mindre intenst for herved at opnå samme virkning, som jeg har haft i starten af trippet. Det bliver aldrig helt det samme, men dele, bl.a. farver og mønstre, kan godt re-kickstartes af en god pind! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]