Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg beklager på forhånd, hvis dette spørgsmål allerede er blevet stillet herinde.

Jeg har aldrig forstået hvorfor benzo'er er så "in". Så vidt jeg kan forstå på mine kammerater, kan de ikke huske hvad de har lavet, og jeg har svært ved at forstille mig, at det er fedt at vågne op søndag og tro det stadig er fredag, fordi du har været fuldstændig fraværende i 2 dage. På de 2 dage har du så "klodset" en plade hash og 10g speed. Hvordan kan man elske en rus, hvor man "fucker up" og man ikke kan huske hvad der er forgået?

De oplevelser jeg beskriver, kommer fra min kammerater. Jeg har selv været tilstede, når de har valgt at ta en Benzo-tur. Jeg ved ikke om det er fordi de har taget for store doser, at de glemmer det hele. De piller de indtager er hovedsageligt Rivotril, Stesolid, Valium og F2'ere. Jeg har selv prøvet at spise en Valium efter en par dage på speed, og det resulterede i at jeg gik i "Zombie mode" i en times tid. Det var en fin rus at komme ned på.

Men tanken om at vågne op søndag og stadig tro det er fredag, synes jeg er skræmmende.

Jeg håber på et uddybende svar og gerne egne meninger om trippet.

Og igen, jeg beklager hvis spørgsmålet er stillet før.

God dag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes generelt folk gør hjernedøde ting. Hvorfor skulle man ellers "prøve" heroin?
Tror bare nogle er vilde med at være fucked, og hvis man har oplevet at det var vildt med benzoer, hvorfor så ikke holde sig til dem istedet for at afprøve en masse nyt? ny narko er trods alt en grænse, der skal krydses, hvilket ikke bare er farligt, men også noget man skal tage sig sammen til.

Narko bliver ofte taget som en virkelighedsflugt, og som du selv har oplevet med Valium, virker de benzoer rigtig godt til det formål.

Medlem

hej. jeg menner ikke man kan kalde det et trip, som du har kaldt det, jeg synes "rus" er et mere passene ord, pga. at der er rimelig langt fra en benzo rus til fx. et svampe trip. men fuck nu det. jeg tror ikke altid folk selv ved hvorfor de har lyst til benzoer, men min lyst til dem kommer pga. at de fjerner hæmninger og lignende. man laver altid en masse åndsvage ting som man normalt ikke laver, og jeg tror at folk ligesom "slipper" hverdagens strees,slipper for det med at man altid skal se godt ud, lave gode ting med mening, være cool osv. man laver jo bare hvad man har lyst til i en benzo rus UDEN at tænke på hvad andre synes om det man gør, eller hvordan man ser ud. det med at man ikke kan huske noget fra rusen er vel bare en bivirkning(medmindre man har lavet noget man helst vil glemme). nogen synes det er pisse sejt at være møg fucking lam,også fortælle det til deres venner bagefter, så man ligesom virker mega cool. jeg håber det er et okay svar

Junior medlem

Der var en periode hvor min kammerat åd rigtig mange af dem, han formåede at køre galt i bil, 3 gange på 2 uger. Burde alarmerne i hans hovede, ikke er gået fuldstændig amok.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt lide at lave nogenlunde samme nummer, dog med alkohol og cannabis (kunne selvfølgelig aldrig finde på at blande alkohol og benzo'er). Nogle får det dårligt af alkohol og cannabis combo'en, men jeg nyder at være fuldstændigt væk i et par timer, bare en gang hver anden eller tredje måned, men det er selvfølgelig noget andet end når dine bekendte tåger rundt i flere dage uden at vide hvad de laver.

Jeg tror simpelthent bare at nogle folk godt kan lide den der med at komme helt væk lidt, og opsøger den bevidst, uden at det behøver at betyde nogen form for afhængighed, sådan har jeg det i hvert fald selv. :cheers:

Hvis dine venner har fundet det de godt kan lide og kan finde ud af at styre det, så ser jeg ikke noget problem i det. Vi behøver ikke altid at kunne forstå hinandens valg, men vi bliver nødt til at respektere dem alligevel. Dog virker det for mig lidt overdrevet at skulle gøre det i flere dage, og jeg håber da ikke at de begynder at køre bil eller lignende, hvor de udsætter andre for fare pga. deres egen rus.

Håber at mit svar var til hjælp, Peace! :peace:

Junior medlem

Tak for svaret!

Jeg respektere skam deres valg, forstår bare ikke hvordan man kan elske en rus, man ikke kan huske?
Han kørte bil flere gange, mens han var påvirket. De gange han kørte galt, gik det heldigvis ikke udover andre. Det var ikke fatale ulykker, da han kun formåede at smadre bilen og ikke sig selv eller andre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg synes selv, at der skal forholdsvis høje doser til at blacke helt ud og ikke kunne huske noget som helst fra det sidste døgn.
Det man må foretog sig under rusen, kan godt virke lidt fjernt dagen efter, men jeg har personligt aldrig prøvet, ikke at kunne huske noget som helst.

Medlem
Brugeravatar

Jeg respektere skam deres valg, forstår bare ikke hvordan man kan elske en rus, man ikke kan huske?
Han kørte bil flere gange, mens han var påvirket. De gange han kørte galt, gik det heldigvis ikke udover andre. Det var ikke fatale ulykker, da han kun formåede at smadre bilen og ikke sig selv eller andre.

Lyder som om din ven bør belæres lidt bedre om det ansvar vi alle har overfor hinanden, men i en rus hvor man er langt væk, er det nok næppe fornuftigheden der taler stærkest for de fleste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fordi det er et relief at komme væk fra virkeligheden, om man så husker det eller ej. Desuden er benzoer noget så vanedannende, så det er nok en af grundene til han fortsætter.

Medlem
Brugeravatar

Jeg fatter personligt ikke hvad folk ser i benzo'er. For mig er de, sammen med alkohol, de absolut mest elendige stoffer i verden med INTET rekreativt potentiale. Jeg har derfor spurgt rundt omkring på diverse forums osv på nettet, og er kommet frem til at nogle mennesker rent faktisk oplever eufori på benzo'er og alkohol; det påstår de i hvert fald. Det virker meget underligt, eftersom der rent farmakologisk ikke ser ud til at være nogen feel good egenskaber ved disse stoffer, udover afslapning. Der er selvfølgelig også en betydelig del af benzo brugere der selvmedicinere mod angst, søvnløshed, stress og andre af den slags lidelser.

Det skulle ikke undre mig, at nogle også bare tager dem for at kunne blære sig eller spille "hardcore"...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
^ nu er alle benzoer jo ikke ens, jeg her f.eks selv oplevet eufori på benzoer som nitrazepam, men ikke noget at fortrække frem for f.eks cannabis.
personligt synes jeg også de er kedelige og ikke rigitg kan bruges til andet end at komme ned på, eller hvis nerverne skulle sidde helt ude på tøjet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
^^
Ingen "feel good" af alkohol? Den må du sku lige uddybe. Personligt er jeg rigtig glad for alkohol, jeg bliver glad, humørløftet og selvsikker. Det må da betegnes som feel good - altså i rigtig mængder. Alt med måde.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Nu ved jeg at din kammerat har taget benzo'er hver weekend i perioder, hver dag i perioder, men for det meste er de blevet taget med flere ugers mellemrum. Så tror ikke det er pga. afhængighed. Vores fælles kammerat har også sagt flere gange at han kun blackout'er på clonazepam og alprazolam. Alle de utalige gange han har indtaget diazepam, oxazepam og flunitrazepam har hukommelsen ikke været et problem.
Både jeg og vores fælles ven får det ud af benzoer at de virker afslappende, fjerner ens hæmninger, giver øget selvtillid og giver et godt humør løft. Taget på stimulanser er de også gode til at tage kæbespændingerne, rastløsheden, og så kan man sidde stille uden at trippe derud af med benene.
Med clonazepam og alprazolam synes jeg det er meget svært at forklare det fede ved. Som vores ven også siger så selvom man ikke kan huske halvdelen af aftenen/weekenden, så ved/føler man på en eller anden måde at man har haft det alt for lækkert. Og så er det meget rart en gang i mellem at komme lidt væk fra hverdagens stress og jag.
Mht. at køre bil på benzo'er, så har jeg erfaret og hørt fra mange andre at man tit ikke rigtig føler sig særlig påvirket, selvom man set udefra er helt væk fra skærmen. Dog kun i forbindelse med clonazepam og alprazolam. Hvilket vidst også var grunden til at vores ven nåede at æde 11 rivotriler første gang han prøvede, hvor han senere kørte galt. Hvilket også kun er sket den ene gang på benzoer. De andre gange har der ikke været benzo'er indblandet :)
Skulle sige fra vores ven at han ønsker at forblive anonym i den her tråd. Bare lige så vi har det på det rene :)

Måske er der noget her du kan bruge: viewtopic.php?f=4&t=35650&hilit=benzo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]