Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kære, kære Psychedelia! :gud:

Jeg har lige et par spørgsmål angående mine abstinenser efter ca. ½ års afhængighed af OxyContin® primært, jeg håber i kan hjælpe mig, jeg føler jeg er lidt på skideren :/ (Opiat misbrug)

- Jeg har taget omkring 200mg hver dag i weekenderne og har selvfølgelig også taget hver hverdag men nok noget mindre vil jeg skyde på (altså lidt svingende doseringer i henhold til økonomien) :oops:

Jeg har nu skåret ned og prøver at komme ud af det her helved, jeg vil skyde på jeg tager omkring 20-40 mg om dagen
ca.

1. Er det normalt at når mine abstinenser begynder at forkomme for jeg hmmmm... konstante mave/blære smerter?

2. Jeg skal konstant ud at tisse en lille tår og det føles som om jeg skal tisse hele tiden? Skrækkelig følelse! føles som prostata problemer?

3. Jeg for en slags slim og hosten i halsen smager faktisk underligt :/ (især når jeg ligge ned) ubehageligt

Er disse symptomer normale, eller er der noget helt galt med mig?

Ville Suboxone® / Metadon være det rigtige for mig?

Jeg fylder 21 år til feb.

Jeg har brug for nogle gode råd for at få mit normale liv tilbage, jeg føler ikke jeg kan arbejde eller gå i skole uden OxyContin®

:life:

Undskyld hvis jeg spørger dumt eller har lavet et ringe indlæg, men jeg har brug for hjælp

Junior medlem

Hvis du har taget det jævnligt kan det jo dække over andre ting du kan fejle eftersom du hele tiden er bedøvet.
Det bedste ville være at gå til lægen, så du kan få en nedtrapning evt med Metadon, det er ret svært at gøre selv medmindre man har en meget stærk selvdisciplin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Takker for dit svar, flydende metadon?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Squeak :) Jeg synes det vil være en dum idé at skifte over til metadon, når du allerede er nede på 20-40 mg. dagligt. Trap evt. ned til 10 mg. dagligt og så tag en kold tyrker. Du vil alligevel også opleve abstinenser fra metadonen når du stopper med den. IMO får man heller ikke verdens værste abstinenser af 20-40 mg. dagligt.

Det med dine blære kan godt lyde som blærebetændelse, har du læst om det?
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blaerebetaendelse.htm
https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=10773.1

Og så synes jeg at du skal snakke med din læge og få gjort noget ved det, da det for mig lyder som om at du er fanget i dit misbrug pga. dine blære-/mavesmerter..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg ønsker dig held og lykke med at komme ud af dit forbrug, det lyder nemlig som om du er temmelig indstillet på opgaven og det tror jeg bestemt også er vigtigt.

Ikke fordi du skal erstatte ét rusmiddel med et andet, men skulle du ha utrolig svært ved at slippe dit oxycodone, så skulle subutex, samtidig med at det stopper abstinenser, blokere så du ikke længere kan blive påvirket at andre opiater.

Men uanset hvad du vælger at gøre, så er det selvfølgelig vigtigt at du får doseret korrekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De blæresmerter og din lave urinladning SKAL du have tjekket hos lægen! Læste et indlæg om en anden opiatmisbruger (tror det var opiater i hvert fald), der havde samme problem med mange små urinladninger (mener han skulle pisse hvert 10. minut), hvor lægen havde sagt det var alvorligt.
Jeg kan ikke helt huske det, og jeg vil bestemt ikke gøre dig mere nervøs end du har grund til, men du bør bestemt gå til lægen og fortælle det.

- Igen, min hensigt var ikke at skræmme dig så meget du ikke har lyst til at opsøge lægen, måske går urinladningsproblemet over i takt med du kommer ud af dit misbrug, men igen igen; lægen.

Medlem
Brugeravatar

De blæresmerter og din lave urinladning SKAL du have tjekket hos lægen! Læste et indlæg om en anden opiatmisbruger (tror det var opiater i hvert fald), der havde samme problem med mange små urinladninger (mener han skulle pisse hvert 10. minut), hvor lægen havde sagt det var alvorligt.
Jeg kan ikke helt huske det, og jeg vil bestemt ikke gøre dig mere nervøs end du har grund til, men du bør bestemt gå til lægen og fortælle det.

Det var ketamin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at tale med din læge,for at få en rimelig kort Suboxone aftrapning.Pas meget på med Metadon.HVIS du vælger at bruge Metadon,brug det højest i 10-12 dage,så du ikke når at blive hooked på det.Hvis du får en Suboxone/Metadon aftrapning på 10-15 dage,er det absolut til at have med at gøre.
Når du er oppe hos lægen,fortæl ham om de symptomer du har,så han kan tage stilling til det.
Held og lykke,det skal du nok klare. :wink:
Som en nævnte vil en kold tyrker selfølgelig være det bedste,men jeg har bare set så mange der har meget svært ved at gøre det.

PS
Du skal ikke hoppe på noget med længerevarende Metadon behandling,det ender bare med du sidder fast og får meget svært ved at komme ud igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]