Der er sandsynligvis krydstolerance mellem svampe og LSD, da begge stoffer er tryptaminer. Hvis du tager LSD allerede i morgen viol du derfor nok opleve noget tolerance overfor LSD'en og får ikke fuld virkning ud af det. Jeg ville gemme den dejlige LSD til et andet tidspunkt, hvis jeg var dig

Du kan ikke forudsige krydstolerance efter stofgruppe, men det kan du delvist efter virkningsmekanisme.
Jeg harvde fået den opfattelse at der var krydstolerance mellem de fleste tryptaminer. Når du siger virkningsmekanisme, mener du så hvilke receptorer, de påvirker? Psilocin og LSD er begge agonister til 5-HT2A, og derfor kan der vel være krydstolerance mellem dem.
Wikipedia skriver at
Citat:
Activation of the 5-HT2A receptor is necessary for the effects of the "classic" psychedelics like LSD, psilocin and mescaline, which act as full or partial agonists at this receptor, and represent the three main classes of 5-HT2A agonists, the ergolines, tryptamines and phenethylamines, respectively.
Så vidt jeg kan forstå ud fra det, påvirker alle tryptaminer 5-HT2A-receptoren, så derfor vil der også være krydstolerance mellem alle tryptaminer? Jeg er med på at du ikke kan forudsige på baggrund af stofgruppe, men lige præcis med hensyn til tryptamin-gruppen, er der vel rimelig god basis for sådan en påstand?