Jeg tog en lille dosis non-selektiv beta-blokker. Det fik pulsen og det psykiske panikanfald ned. Synes det er meget godt, fordi beta-blokkere jo ikke er narkotiske stoffer som hash, benzoer og opioder som man kan få en vis rus fra og derved blive afhængig af.
Det lyder som om du sætter lighedstegn mellem den potentielle rus ved et lægemiddel og afhængighed.
Mig bekendt findes der flere lægemidler der skaber abstinenssymptomer ved pludselig eller hurtig seponering.
Jeg mener at have hørt at f.eks. Paroxetin kan medføre abstinenssymptomer ved pludselig, eller for hurtig, seponering.
Mig bekendt er der ingen lammepotentiale i Paroxetin. Hvad siger i andre?
Jeg tror ikke at du får det dårligt af små doser beta-blokkere på din medicin (måske kan du blive mere sløv), medmindre at dit blodtryk er ret lavt i forvejen. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Umiddelbart kan vi ikke vide hvilken medicin han kan være i behandling med.
Et eksempel på en non-selektiv Beta-blokkere kan være Propranolol:
Kritiske interaktioner- Tolbutamid (Arcosal)
Glibenclamid (Hexaglucon) Oral antidiabetika.
Potentielle problematiske interaktioner:Fenoterol (Berodual, Duovent osv.) Kan øge risikoen for bronkospasmer. (Astma/KOL inhalationsmedicin)
Fluoxetin (Fluoxetin) Forstærker hjertevirkningen af propranolol. (Antidepressiva)
Et andet eksempel på en non-selektiv beta-blokker er Sotalol.
Sotalol (Sotalol)
Følgende er potentielle problematiske interaktioner:Aluminium (Alminox, Gaviscon, Noacid m.f.) Skal indtages med minimum 2 timers interval.
Flecainid (Anvendes oftest som hjælp ved for meget mavesyre, der (helst ikke) resulterer i reflukssymptomer)
Magnesium (Magnesia osv) skal indtages med minimum 2 timers interval. (Anvendes ofte ved problemer med hård mave)
You hopefully get the point.
Samtlige informationer kan findes på hhv. Pro.medicin.dk og Interaktionsdatabasen.dk
Ekstra info: Først når der er tale om en kritisk interaktion, er sundhedspersonale underlagt at informere kunden/patienten omkring eventuelle interaktioner. Alle kritiske interaktioner skal dog altid følges op på ved kontakt med kundens/patientens læge, før det kan udleveres.