Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Så nu er min tolerence ved at være så høj at det er på tide med en lang pause igeeeen!
Alternativer? Hvilke opiater giver afslappende følelse og minimal kvalme?
Kun prøvet tramadol...hvor jeg tog for meget og fik kvalme. Men kunne godt bruge lidt alternativer da jeg vil ha min tolerance nedad igen:-) (benzo)
Måske lidt kodein? Bare kom alternativer til benzo og alkohol:-)
Jeg er mest til deprasanter undtagen røg;-)
Hvis der er et morfin ligende præp der gor afslapning og ro i kroppen vil det være perfekt!
Måske man ka tage noget forebyggende mod en evt kvalme?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Taler du her om at erstatte dit mis-/forbrug med noget andet eller vil du have noget der kan letteregøre udtrapningen? Det er ikke fedt at tage noget dagligt hvorfra man pludselig ingen virkning får. Du kan se på eks. pregabalin (Lyrica) som er velegnet til udtrapningen af opiater og benzodiazepiner men det er uklogt at erstatte et dagligt indtag med noget andet, det er en nedadgående spiral.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Kratom, kodein, eller cannabis kunne vel være et alternativ.
Mht. opiat-kvalmen skulle ingefær og/eller cannabis gøre underværker.
Sådan en "benzo-tolerance" er ikke noget der lige falder til base-line igen efter en dag eller to. Det kan tage måneder, sikkert også år i nogle tilfælde. Det er virkelig en dårlig idé at bruge morfika på jævnlig basis i så lang tid. Ikke at det er bedre med benzo'erne selvfølgelig...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Du vil lindre dine benzoabstinenser med opiater?

Du vil have opiater med minimal kvalme?! Opiater giver kvalme, så lad være med at tage nogen :-D

Hvilke benzoer har du taget, i hvilke doser og hvor lang tid?

Insane psychedelia user!

Jeg er ked af at sige det, men morfika kan på ingen måde hamle op med benzoabstinenser. Dit bedste våben mod benzoabstinenser er alkohol, eller Phenibut. Det betyder bare ikke at det er nogen god ide at skifte stof. Få styr på dig selv i stedet for.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville gå til lægen og fortælle det som det er og få Lyrica eller anden GABA-agent der tager abstinenserne. Det er ikke fedt at være afhængig af benzoer - hvordan har du det med at skulle tage dem for at holde abstinenserne væk? Ville du ikke hellere være uafhængig af den slags?

Medlem

Sådan en "benzo-tolerance" er ikke noget der lige falder til base-line igen efter en dag eller to. Det kan tage måneder, sikkert også år i nogle tilfælde. Det er virkelig en dårlig idé at bruge morfika på jævnlig basis i så lang tid. Ikke at det er bedre med benzo'erne selvfølgelig...

Har du en kilde på at det kan tage 1 år eller mere, for at ens tolerance er i bund?

Junior medlem

Det har jeg, jeg spiste 50mg clonazepam og 200mg diazepam i ca 6 år er nede på 60 mg diazepam nu og mærker jeg slet ikke jeg får.. og ja jeg kan komme ud for kramper osv. i op til flere år efter endt misbrug. selvfølgelig har det meget med dig adgang til benzoer a gøre hvor stort migbrug du kan få. men jeg fik hjertestop da jeg tog en koldtyrker..
Det er det hårdeste stof at slippe jeg havde så et sidemisbrug af crack og det ander de ik hvordan man behandler her hjemme. cocaine hcl små doser så stopper det også.. benzoer er det rene vanvid

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Knowit skrev:
Det har jeg, jeg spiste 50mg clonazepam og 200mg diazepam i ca 6 år er nede på 60 mg diazepam nu og mærker jeg slet ikke jeg får.. og ja jeg kan komme ud for kramper osv. i op til flere år efter endt misbrug. selvfølgelig har det meget med dig adgang til benzoer a gøre hvor stort migbrug du kan få. men jeg fik hjertestop da jeg tog en koldtyrker..
Det er det hårdeste stof at slippe jeg havde så et sidemisbrug af crack og det ander de ik hvordan man behandler her hjemme. cocaine hcl små doser så stopper det også.. benzoer er det rene vanvid

syntes du skal læse rob's spørgsmål igen. vi snakker 1 år UDEN NOGET.

Junior medlem

Jeps har læst det. den er go nok. det kan komme tilbage flere år efter!! er lige blevet udskrevet fra døgnbehandling, og sådan får man af vide. HoPIFjorden ville fortælle jer at lige indenfor det område og cocaine kan jeg mit kram.

Langvarige abstinenser efter benzodiazepiner:
Sen-abstinens syndromet

Af professor dr. med. HEATHER ASHTON, FRCP.

For nogle brugere, der langvarigt og konstant har anvendt benzo­diazepiner, kan nedtrapning være en langvarig process. En varierende minoritet, måske 10% til 15%,1 udvikler et »nedtrapnings­syndrom«2 som kan vedvare i måneder eller år. Dette syndrom er klart ikke en reel sygdom; det er snarere en blanding af farmakologiske og psykologiske faktorer, som direkte eller indirekte skyldes brugen af benzo­diazepiner. Syndromet består af (1) farma­kologiske nedtrapnings­symptomer, som er udtryk for en langsom heling af de forandringer af receptorerne i hjernen, der er forårsaget af benzo­diaze­pinerne,3-5 og (2) psykologiske symptomer som følge af mange års benzo­diazepin­forbrug, herunder en nedsat evne til at håndtere stress og andre personlige vanskeligheder. Disse symptomer blandes til et komplekst klinisk billede, som yderligere kan kompliceres af gen­opdukken af underliggende angst eller depression og muligvis også af manglende forståelse for de langvarige neurologiske virkninger af benzo­diazepiner.

Derfor er omfanget af benzo­diazepin­nedtrapnings­symptomer lige så let at definere eller afgrænse som en gang influenza, der kan indeholde samtidige sygdomme med akut virusmæssig forgiftning, sekundært bakteriel infektion og langvarig post-viral depression. Ikke desto mindre er det vigtigt for de klinikere, der tilser en benzo­diazepin­nedtrapning, at være opmærksom på, at symptomerne kan vare længe. Korrekt håndtering af fasen efter nedtrap­ningen kan formindske dens styrke og varighed og forbedre udsigterne for den endelige helbredelse.

Kilde:http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm

Medlem
Brugeravatar

Knowit skrev:
Jeps har læst det. den er go nok. det kan komme tilbage flere år efter!! er lige blevet udskrevet fra døgnbehandling, og sådan får man af vide. HoPIFjorden ville fortælle jer at lige indenfor det område og cocaine kan jeg mit kram.

Langvarige abstinenser efter benzodiazepiner:
Sen-abstinens syndromet

Af professor dr. med. HEATHER ASHTON, FRCP.

For nogle brugere, der langvarigt og konstant har anvendt benzo­diazepiner, kan nedtrapning være en langvarig process. En varierende minoritet, måske 10% til 15%,1 udvikler et »nedtrapnings­syndrom«2 som kan vedvare i måneder eller år. Dette syndrom er klart ikke en reel sygdom; det er snarere en blanding af farmakologiske og psykologiske faktorer, som direkte eller indirekte skyldes brugen af benzo­diazepiner. Syndromet består af (1) farma­kologiske nedtrapnings­symptomer, som er udtryk for en langsom heling af de forandringer af receptorerne i hjernen, der er forårsaget af benzo­diaze­pinerne,3-5 og (2) psykologiske symptomer som følge af mange års benzo­diazepin­forbrug, herunder en nedsat evne til at håndtere stress og andre personlige vanskeligheder. Disse symptomer blandes til et komplekst klinisk billede, som yderligere kan kompliceres af gen­opdukken af underliggende angst eller depression og muligvis også af manglende forståelse for de langvarige neurologiske virkninger af benzo­diazepiner.

Derfor er omfanget af benzo­diazepin­nedtrapnings­symptomer lige så let at definere eller afgrænse som en gang influenza, der kan indeholde samtidige sygdomme med akut virusmæssig forgiftning, sekundært bakteriel infektion og langvarig post-viral depression. Ikke desto mindre er det vigtigt for de klinikere, der tilser en benzo­diazepin­nedtrapning, at være opmærksom på, at symptomerne kan vare længe. Korrekt håndtering af fasen efter nedtrap­ningen kan formindske dens styrke og varighed og forbedre udsigterne for den endelige helbredelse.

Kilde:http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm

VÅGN OP.
det er et forum, ikke et chatsite. du bringer tråde som er år gamle frem, og skriver ligegyldige svar og meninger i tråde som er lukket for længst

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

^ Teknisk set er denne tråd vel ikke "lukket" eftersom at der ikke er kommet noget svar på Rob dyrdeks spørgsmål før Knowit bød til med sin erfaring og citat fra nettet.
Det er desuden små komisk at du er efter ham for at skrive ligegyldige svar når dine egne indlæg i denne tråd tager prisen i den kategori med flere meter, nu dog med dette indæg som runner-up.
Sidst men ikke mindst så er denne tråd ikke flere år gammel.
Mkay?

Medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
^ Teknisk set er denne tråd vel ikke "lukket" eftersom at der ikke er kommet noget svar på Rob dyrdeks spørgsmål før Knowit bød til med sin erfaring og citat fra nettet.
Det er desuden små komisk at du er efter ham for at skrive ligegyldige svar når dine egne indlæg i denne tråd tager prisen i den kategori med flere meter, nu dog med dette indæg som runner-up.
Sidst men ikke mindst så er denne tråd ikke flere år gammel.
Mkay?

nu skrev han også i omkring 20 tråde på 10mins tid.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Han har 4 indlæg i alt? De er måske blevet slettet igen?

I så fald giver det da lidt mere mening men jeg syntes nu stadig at hans indlæg i denne tråd har et fint informations niveau.

Medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
Han har 4 indlæg i alt? De er måske blevet slettet igen?

I så fald giver det da lidt mere mening men jeg syntes nu stadig at hans indlæg i denne tråd har et fint informations niveau.

udtrykte mig nok lidt forkert, kan jeg jo godt se. ja går ud fra de er slettet igen. det var nu heller ikke den her tråd jeg mente, men de 19 andre hvor han lige skulle skrive haha ja det har jeg også prøvet engang, eller lign.

Medlem

Yo Hans indlæg er blevet slettet, han havde 21 eller mere, inden de blev slettet. Jeg skrev lidt til ham i en tråd om MDMA, som han rev op i, ved at skrive noget vrøvl. Begge vores indlæg er slettet, heldigvis.
Knowit: Pas på med at skrive ting og sager som du ikke har kilder på, eller er helt 100 på er sandt. Jeg tænker lidt at du muligvis har hørt en masse pis i et eller andet narko miljø. Lad være med at tro på hvad folk siger, der er fucking mange falske rygter om dit og dat. Når du skriver vrøvl, vil du blive mødt med flabede kommentarer og lignende. Så er du advaret(igen), velkommen til!
(Det du har skrevet i den her tråd er sikkert relevant og sandt nok, det var mere rettet mod de andre slettede kommentarer)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Rob Dyrdek skrev:

Har du en kilde på at det kan tage 1 år eller mere, for at ens tolerance er i bund?

Har ingen kilder. Men har selv oplevet at der absolut INTET er sket med min benzo tolerance, selv efter 2-3 måneders (nærmere 3 måneder) pause. Og efter som min tolerance ikke er så satans høj igen, det vil sige at jeg har set meget værre, så vil jeg skyde på at det sagtens kan tage 1 år, eller mere, før ens tolerance er på base-line igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]