Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

God eftermiddag...

Står og skal til et stort arrangement her til November hvor jeg ved der vil være: massere af alkohol, joints, cola, ammo og mdma.. Mit spørgsmål er så hvor farligt det er hvis man prøver flere af tingene?
Og hvilke ting skal man ihvertfald ikke blande hvis det er farligt?
Dumme kommentare frabedes og på forhånd tak.

Og mega lækkert forum iøvrigt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er ikke godt at blande amfetamin og MDMA. Fra wikien:

http://www.psychedelia.dk/wiki/MDMA skrev:
Indtag ikke MDMA og amfetamin på samme tid (eller andre stærke stimulanter). Det er en dårlig kombination og er skadeligt for hjernen. Amfetamin øger især risikoen for hjerneskader og overophedning fordi det i sig selv har en kraftigere ophedende effekt end MDMA. Amfetamin er en kraftigere stimulant end MDMA, og dens "doping virkning" øger den dansendes udholdenhed, men kroppen og hjertet bliver ikke stærkere af at indtage en stimulant og man kan dø af hjertestop.

Og det gælder også for amfetamin og alkohol. Altså at du risikerer at blive ude af stand til at mærke alkoholen, og derfor trækker en meget grum promille hjem, som kommer til at bide dig i røven på den ene eller anden måde. Enten fordi amfetaminens virkning aftager og du derved får en for stor virkning af alkoholen pludselig og måske ender med ikke at kunne holde styr på dig selv, eller fordi du fortsætter i for lang tid med at drikke og sniffe.

Kokain og alkohol er heller ikke godt sammen, selvom de fleste skider hul i det. Det metaboliseres til en kokain-metabolit der hedder cocaethylene, som er neurotoksisk og vanedannende. Der er en fin tråd om det her, med kildehenvisninger: Alkohol + kokain = cocaethylene.

Alkohol og joints kan også sende folk i brædderne, selvom vi ikke snakker neurotoksisitet som ved ovennævnte kombinationer.

Og du skriver ikke noget om hvilke erfaringer du har med stofferne i forvejen?

Junior medlem

Halose skrev:
Det er ikke godt at blande amfetamin og MDMA. Fra wikien:

http://www.psychedelia.dk/wiki/MDMA skrev:
Indtag ikke MDMA og amfetamin på samme tid (eller andre stærke stimulanter). Det er en dårlig kombination og er skadeligt for hjernen. Amfetamin øger især risikoen for hjerneskader og overophedning fordi det i sig selv har en kraftigere ophedende effekt end MDMA. Amfetamin er en kraftigere stimulant end MDMA, og dens "doping virkning" øger den dansendes udholdenhed, men kroppen og hjertet bliver ikke stærkere af at indtage en stimulant og man kan dø af hjertestop.

Og det gælder også for amfetamin og alkohol. Altså at du risikerer at blive ude af stand til at mærke alkoholen, og derfor trækker en meget grum promille hjem, som kommer til at bide dig i røven på den ene eller anden måde. Enten fordi amfetaminens virkning aftager og du derved får en for stor virkning af alkoholen pludselig og måske ender med ikke at kunne holde styr på dig selv, eller fordi du fortsætter i for lang tid med at drikke og sniffe.

Og du skriver ikke noget om hvilke erfaringer du har med stofferne i forvejen?

Okay, så lader jeg ihvertfald de to ting ligge..
De ovennævnte pånær MDMA... Og har sgu lavet den fejl at blande amfetamin med alkohol, men det skal jeg så ikke gøre igen kan jeg se .. Men colaen er klart at fortrække, også i det miljø jeg kommer i, der er det nok det som der ryger mest op af.. Og skal man køre den to dage i træk, så ammo'en en god ven. Men det må da åbenbart være et held der ikke er sket nogle af dem jeg kender noget, for de har sgu blandet stortset det hele der lystigt, men ville sgu lige tjekke op på det inden jeg selv kunne finde på det..

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Fint at søge lidt information, selvom alle andre i ens omgangskreds gør noget andet, thumbs up :)
Det er heller ikke for smart at 'køre den to dage i træk' btw..

Junior medlem

Frugthat skrev:
Fint at søge lidt information, selvom alle andre i ens omgangskreds gør noget andet, thumbs up :)
Det er heller ikke for smart at 'køre den to dage i træk' btw..

Hehe, nogle skal jo være lidt fornuftige ;)
Det med to dage kunne jeg også godt forstille mig ville være rimelig usundt for både krop og hoved...
Der er desværre både noget fredag og om lørdagen den weekend, men så må man bare tage hjem og sove istedet for ;)
Men hvis man skulle prøve Mdma en dag, hvordan vil I så foreslå man skulle gøre det? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
nøjes med MDMA'en og ryg evt. nogle joints når det holder op med at virke, det plejer at være en sikker vinder :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Aalborg9000 skrev:
Men hvis man skulle prøve Mdma en dag, hvordan vil I så foreslå man skulle gøre det? :)

Altså vil du så holde dig til alkohol en af dagene, og så tage MDMA den anden dag? If so, så ville jeg vente med MDMAen til lørdag, da man godt kan føle sig lidt udbrændt dagen efter, og så ville det passe bedre med at være MDMA-smadret på en dag hvor du ikke skal feste, hvis du selv kan vælge. Og så sørge for at have sovet fredag til lørdag.
Og som Snoezel siger, så ryge nogen joints på comedown.

Junior medlem

Tror jeg gemmer MDMA'en til en anden gang... Mange af vennerne siger bare det er noget af det sjoveste de har prøvet osv. Men ved sgu også godt sådan noget kan være farligt, så skulle det prøves, så skulle det også være på en ordenlig måde.. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er også rigtig skidt at kombinere amfetamin og kokain vil jeg bare lige påpege.

du skriver at det er et under der ikke er sket noget i din omgangskreds siden folk blander stoffer i et væk. det kan de fordi de stoffer de roder med er temmelig cuttede. der er også en tendens til at mange er for fucked til at registrere de faresignaler som opstår eller bare ryster det af sig. det skulle jo nødig hedde sig at man var en pivskid. uden at kende dig så lyder du som en frisk håndværkertype. i det miljø er den holdning kun alt for almindelig. IØ så er det ofte kroppens organer som langsomt tager skade med årene, hvis misbruget er hyppigt (ugtl/mndl). så fordi folk ikke skvatter om i byen betyder det ikke at de ikke tager skade. det kan sagtens vise sig om 30 år, at deres organer er mere eller mindre ødelagte.

Senest rettet af Edward Coke 19 okt 2011 17:30, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Er jeg kommet til før... Og er du sindsyg jeg var ringe dagen efter... Så det tror jeg heller ikke jeg gør mere ;)

Er sgu imponeret, du har sgu ret :shock: Er i lære indenfor et håndværkerfag ja :wink:

Men angående kvaliteten, så har du nok ret.. Få steder her i Aalborg man får ordenlig kvalitet af cola f.eks.. Men når man så får det, så kan man også godt mærke man ikke skal have ret meget, så er det som om man føler sig mæt rimelig hurtigt :P Lidt svært at forklare, men sådan føler jeg det ihvertfald..
Er efterhånden også nået dertil hvor jeg så hellere vil købe noget ordenligt noget til lidt flere penge en det blandede lort til std pris... Men somsagt så er der langt mellem snapsene hvor man får noget ordenligt, ihvertfald af dem jeg kender.. Desværre, men så må man jo bare begynde at drikke flere sjusser, det bliver der ihvertfald aldrig mangel på :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Kokain og alkohol er heller ikke godt sammen, selvom de fleste skider hul i det. Det metaboliseres til en kokain-metabolit der hedder cocaethylene, som er neurotoksisk og vanedannende.

Undskyld, men LOL.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rush skrev:
Halose skrev:
Kokain og alkohol er heller ikke godt sammen, selvom de fleste skider hul i det. Det metaboliseres til en kokain-metabolit der hedder cocaethylene, som er neurotoksisk og vanedannende.

Undskyld, men LOL.

Den må du lige uddybe.

Haloses post er så vidt jeg husker korrekt, efter syreperlen lavede et indlæg omkring det i 2006 eller 2007 (deromkring)..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Wikipedia skrev:
Cocaethylene appears to, in most users, produce more euphoria and possess a longer duration of action than cocaine. Some studies suggest that it may be more cardiotoxic than cocaine.

http://cocaine.org/cocaethylene.htm
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=cocaethylene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]