Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kuracid.
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Goddag de kære psychedelia folk! :)

Har fået nogle Kuracid piller, og hvad jeg sådan lige kan læse mig frem til om dem. Så er det noget med at de har følgende virkninger:
Ventrikelsekretionshæmmende middel. Antihistaminikum med blokerende virkning på H2-receptorer.

Og at stoffet kan have følgende interaktioner:
H2-receptorantagonister hæmmer absorptionen af lægemidler, hvis absorption er afhængig af sur gastrisk pH, fx itraconazol og ketoconazol.
Der er set tilfælde af ændret protrombintid med coumarinderivat (fx warfarin). Høje doser ranitidin kan reducere udskillelsen af prokainamid og N-acetylprokainamid og resultere i øget plasmakoncentration af disse stoffer.
Samtidig indgift af ranitidin og fosamprenavir kan medføre en nedsættelse af AUC og Cmax for fosamprenavirs aktive metabolit.
Øget opmærksomhed på risiko for stigninger i blodsukkerværdier ved kombinationsbehandling med ranitidin og glibenclamid.
Ranitidin kan øge serumkoncentrationen af phenytoin.

Mit spørgsmål er så:
Hvad kan jeg bruge dem til? Til at booste nogle andre stofgrupper, eller noget helt andet? :)

Titel: Re: Kuracid.
Medlem

Det er antihistaminer, men ikke som man kender dem. De almindelige allergi-antihistaminer som difenhydramin og lignende er antagonister på H1-receptoren.
H2-receptoren styrer noget med maven, jeg tror at du har fået fat i medicin mod mavesår.
Jeg tvivler meget, meget kraftigt på at du kan få nogen som helst rus ud af dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Beast skrev:
Det er antihistaminer, men ikke som man kender dem. De almindelige allergi-antihistaminer som difenhydramin og lignende er antagonister på H1-receptoren.
H2-receptoren styrer noget med maven, jeg tror at du har fået fat i medicin mod mavesår.
Jeg tvivler meget, meget kraftigt på at du kan få nogen som helst rus ud af dem.

Ja, han har fået fingre i et mavesyrenedsættende lægemiddel :)

Obama, Kuracid har ingen rekreativ virkning. Det virker dog fortræffeligt mod de mavegener, der nogle gange forekommer dagen efter en stimulanstur, hvor der har været begrænset med føde.

Kuracid er en H2-receptorantagonist, der virker ved at blokkere H2-recepterne, således der ikke opstår en øget mavesyresektretion på grund af H2 påvirkning.
Kuracid har ingen effekt på H1-receptorer, og vil derfor ikke afhælpe et allergisk udbrud.

Exciting tip of the day:
Kuracid er den bedste behandling mod mavesår og andre lidelser udløst af for meget mavesyre.
Desværre er det ikke førstevalg (endnu), da protonpumpehæmmerne for nogen tid siden var vældig populær. (Pantoprazol, Esomeprazol, Lansoprazol osv.).
Dette har ændret sig siden, da man har fundet ud af at ved daglig brug af protonpumpehæmmere i over 4 uger af gangen vil have en stor risiko for at give en rebound effect, når man stopper igen. Dette betyder altså, at hvis man først har haft problemer med mavesyre, og tager medicin for det (midlertidigt), kan der være risiko for at man kommer til at få brug for medicinen på et mere kronisk niveau.

Det er et rimelig stort dilemma i dagligdagen :S

Derfor - Vælg Ranitidin (f.eks. Kuracid) hvis i døjer med mavesyren.
Hvis man normalt døjer med reflux, brændende fornemmelse i halsen eller i "brystkassen" efter en vild nat på knark, vil det være en fordel at indtage en kuracid umiddelbart før man begynder at tage den første dosis. (Hvis man fester igennem flere dage ( :roll: ), kan man med fordel indtage én tablet 1 gang i døgnet.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Khazim skrev:
Beast skrev:

Ja, han har fået fingre i et mavesyrenedsættende lægemiddel :)

Obama, Kuracid har ingen rekreativ virkning. Det virker dog fortræffeligt mod de mavegener, der nogle gange forekommer dagen efter en stimulanstur, hvor der har været begrænset med føde.

Kuracid er en H2-receptorantagonist, der virker ved at blokkere H2-recepterne, således der ikke opstår en øget mavesyresektretion på grund af H2 påvirkning.
Kuracid har ingen effekt på H1-receptorer, og vil derfor ikke afhælpe et allergisk udbrud.

Exciting tip of the day:
Kuracid er den bedste behandling mod mavesår og andre lidelser udløst af for meget mavesyre.
Desværre er det ikke førstevalg (endnu), da protonpumpehæmmerne for nogen tid siden var vældig populær. (Pantoprazol, Esomeprazol, Lansoprazol osv.).
Dette har ændret sig siden, da man har fundet ud af at ved daglig brug af protonpumpehæmmere i over 4 uger af gangen vil have en stor risiko for at give en rebound effect, når man stopper igen. Dette betyder altså, at hvis man først har haft problemer med mavesyre, og tager medicin for det (midlertidigt), kan der være risiko for at man kommer til at få brug for medicinen på et mere kronisk niveau.

Det er et rimelig stort dilemma i dagligdagen :S

Derfor - Vælg Ranitidin (f.eks. Kuracid) hvis i døjer med mavesyren.
Hvis man normalt døjer med reflux, brændende fornemmelse i halsen eller i "brystkassen" efter en vild nat på knark, vil det være en fordel at indtage en kuracid umiddelbart før man begynder at tage den første dosis. (Hvis man fester igennem flere dage ( :roll: ), kan man med fordel indtage én tablet 1 gang i døgnet.)

+1

Junior medlem

De er sikkert nice mod myggestik og allergi :peace:

Medlem

Bozk skrev:
De er sikkert nice mod myggestik og allergi :peace:

Nej. Det er en anden type antihistamin og vi ikke hjælpe mod kløe og irritation.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]