Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Hej. Jeg modtog 500 mg MXE i dag. Og jeg har opløst det i en halvliter vandflaske, så 1 cl svarer til 1 mg(da jeg ikke syntes det er ansvarligt at måle streger op på en 0.010 vægt, da den sikkert ikke er præcist nok). Men nu er jeg kommet helt i tvivl om det er vand opløselig. Er der nogle der ved om det er det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det opløses helt fint i vand.

Dedikeret medlem

Mange tak. God aften :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Repu skrev:
Hej. Jeg modtog 500 mg MXE i dag. Og jeg har opløst det i en halvliter vandflaske, så 1 cl svarer til 1 mg(da jeg ikke syntes det er ansvarligt at måle streger op på en 0.010 vægt, da den sikkert ikke er præcist nok). Men nu er jeg kommet helt i tvivl om det er vand opløselig. Er der nogle der ved om det er det?

Hvis du har opløst 500 mg i ½ liter, har du en koncentration på 1 mg/ml - men det er sikkert også det du mener. I cl, er din koncentration 10 mg/cl.

Dedikeret medlem

Ja, korrekt. Tænker lige det samme :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er det den fir base eller måske HCl saltet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan kan du være i tvivl om det er vandopløseligt, når du lige har opløst det i vand?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luftkaptajnen skrev:
Hvordan kan du være i tvivl om det er vandopløseligt, når du lige har opløst det i vand?

+1 :lol:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Sørg nu for at start forsigtigt - især hvis du ikke har vejet de oprindelige CIRKA 500 mg. Brug meget gerne en sitter.

Dedikeret medlem

simpzon3 skrev:
Sørg nu for at start forsigtigt - især hvis du ikke har vejet de oprindelige CIRKA 500 mg. Brug meget gerne en sitter.

Jeg vejede det også før jeg kom det i. Prøvede i går, syntes det mindede meget om ketamin, men er dog ikke vild med den lange opbygning der er, syntes man bliver lidt anspændt. Så en ketamin erstatning bliver det aldrig.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Repu, ved godt det er lidt sent.. og offtopic, men hvordan smagte det opløst i vand? foretrækker at bombe, for nedfaldet smager af helved til, men er træt af skulle måle op hver gang jeg skal bombe, så din løsning der lyder fed :D (hvis det altså smager godt)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg synes det gør en fin erstatning for ketamin. Betydeligt langsommere buildup, men tilsvarende længere oplevelse af trippet.
desuden synes jeg det er langt mere spændende, med hensyn til farver og tankemønstre.

Simpson3´s spørgsmål gik på om du havde vejet den portion du fik, før du opløste den - det er ikke et ukendt fænomen, at div. forhandlere er rundhåndet ved afvejningen.

Medlem

Jeg har aldrig prøvet ketamin, men jeg foretrækker klart MXE fremfor DXM.
Når jeg dexxer er det bare en følelse af at være fucked up, men på MXE kan jeg stadig fungere selvom jeg er ekstremt dissociativ og euforisk. Jeg synes at MXE er sådan et stof som du virkelig skal dedikere dig selv til for at nyde. Du skal arbejde for det. Men det er det hele værd. Jeg er ikke sikker på om det er muligt for én erfaren MXE-bruger at oplære en anden til hvordan det skal bruges. Man skal vist finde sin egen metode. For mig virker det at tage 50-70 mg, ordne huslige ting indtil jeg er for fucked up til at gøre det ordentligt, og så smække musik på, slukke lyset, lægge mig hen i sengen med lukkede øjne og bare flyve afsted. Men man skal kunne finde ud af at "give slip".
MXE er også efter mine erfaringer et stof hvor set & setting betyder UTROLIGT meget. Især den første del, settet, altså trip-bagagen - alle de ting du går og tumler med. Du skal tænke dem igennem før du lægger dig for at flyve afsted, ellers kommer de tilbage. Dette kan dog også føre til nogle utroligt introspektive semi-badtrips som i sidste ende gør dig klogere. Den der følelse af at være "kommet over det". En utrolig lettelse og følelse af frihed. På en eller anden måde får det sgu altså hjernen til at arbejde med sine små finurligheder. Jeg har læst en del om hvordan ketamin øger koncentrationen af BDNF i hjernen, og dermed øger den neurale plasticitet. Der er ingen grund til at tro at MXE ikke også skulle gøre dette, da det ikke er specielt ketamin der har denne egenskab - det er simpelthen NDMA-receptor antagonisme der forårsager det. Lur mig om ikke der er et eller andet at komme efter her.

Disclaimer: MXE er utroligt vanedannende og har sikkert nogle bivirkninger som vi slet ikke kender til endnu. Vær glad for at jeg gør mig selv til forsøgskanin så du, læseren, ikke behøver gøre det ^^

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
@ Kogt-kat
Har du prøvet at læse tråden RC erfaringer? Der bliver delt nogle erfaringer blandt brugere der har prøvet MXE.

Dedikeret medlem

Jeg havde vejet det af, før jeg proppede det i vandet. Der var 600 mg, så lidt mere end 500 mg.

Det smagte sådan set udemærket, smagte mest bare af vand. Men nogen erstatning for ketamin bliver det aldrig for mig, Jeg syntes det var alt for forvirrende, og det var ligesom om at når jeg "hullede" at det bare var "blank", lidt svært at forklare.

Men okay substans, vis man ikke kan få den "rigtige" vare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hvilke doser "holede" du på? Har aldrig presset den så højt, for jeg forbliver super aktiv helt ind i lalleland, hvilket er ret farligt. Ketamin slår en ud, så man havner i sit eget mindspace. På det område er MXE mere som PCP (selvom jeg ikke har prøvet det sidste), og skaber flere underlige risikosituationer. F.eks. havnede jeg 10 km fra mit hjem, i en park, og hjem igen via veje jeg ikke kendte. Mit eneste bevis er, at jeg havde lidt minder fra stedet, og kunne rekonstruere min færden ud fra dem. Intet der ville ske på ketamin for mit vedkommende.

Medlem

Jeg starter altid med en mindre dose for at komme ind i et MXE-"mindset", og så tager jeg bumps indtil jeg er hvor jeg vil være. Dette betyder at jeg ikke peaker vildt intenst eller vildt længe, så hvis jeg skyder for højt med dosen går der ikke for længe inden jeg mentalt er tilbage i den virkelige verden.
Men at hole på MXE er noget man lærer, noget man øver sig på, træner sig til. Det åbner virkelig bare for tankesluserne, og det gælder om bare at trække sig tilbage inde i hovedet og observere tankevandfaldet, og ikke blive revet med af det, for når man først går hen og bliver halvpsykotisk på MXE, så kræver det en stærk psyke at genkalde roen.
Det er bestemt ikke et stof som jeg ville anbefale folk der ikke har prøvet dissociation før. Bare man har prøvet dexofaner, ketamin eller endda er godt bekendt med lattergas, eller noget i den dur. Ellers skal man i hvert fald starte forsigtigt ud. Jeg er en meget from og fredelig person, men jeg kan alligevel hidse mig og og blive rasende over småting på MXE - men det er den der dejlig-rasende hvor man bliver helt euforisk af at rase ud. På denne måde er der en god lighed med PCP (som jeg heller aldrig har prøvet).
Er der flere spørgsmål så bare kom med dem her eller smid mig en PM. Jeg udveklser gladeligt erfaringer med interesserede mennesker!

Edit: det slog mig at jeg aldrig fik sat tal på dosen. Jeg husker heeeelt tilbage da jeg først blev bekendt med det - der lå mine start-doser på 15-25 mg og mine efterfølgende bumps på 7-10 mg. Nu er der i størrelsesordenen 35-50 mg for startdosen, og bumps på 15-25 mg. Min højeste totaldose har nok været 125-150 mg. Det var på grænsen til at jeg kunne holde mig i kontrol over psyken. Jeg er dog erfaren psykonaut of fik med fornuft og viljestyrke brudt et ubehageligt tanke-loop, og jeg genvandt fatningen. Dette var dog sammen med to venner (der også var på MXE). Havde jeg været helt alene havde denne dose nok ikke været et problem.
Det er helt klart et alene-stof, eller et stof du kun tager sammen med andre der også tager det. Jeg føler mig godt nok sløv, dum og langsomt opfattende når jeg er på MXE sammen med folk der ikke er det, selv hvis de godt ved det og er OK med det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]