Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

I forbindelse med noget byfest fra på Onsdag til på Lørdag, skal der helt sikkert indtages noget narko,
De ting jeg overvejer er Amfetamin, coke og MDMA. Og der er amfetamin næsten allerede udelukket, da jeg syntes det er for kedeligt.

Jeg hælder mest til MDMA, da jeg kan få det et bedre sted fra end coken..

Og så var min plan ellers at tage mdma hver aften (Måske springe en dag over, men ihvertfald 3/4)

men så læser jeg alt muligt om det er en dårlig ide at tage MDMA for tit..

Er det fordi det mister sin virkning, hvis jeg f.eks. tager det 3-4 dage i træk?

eller er det bare almindelig HR jeg har hørt? -i så fald, tvivler jeg på det er mindre sundt f.eks. at sniffe coke 4 dage i træk.

Insane psychedelia user!

Det virker ikke lige så godt andendagen, som førstedagen. Og der bliver kun mindre effekt des flere dage i træk.

Det er almindelig HR, ja. Det forstår jeg dog ikke helt hvor du vil hen med, det spørgsmål? At det er almindelig HR. Og at det heller ikke er sundt at sniffe Coke flere dage i træk, ændrer intet.
Hvis du har dit eget helbred kært, så overholder du HR rådene vdr MDMA - og alle andre stoffer for den sags skyld.. ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg vil anbefale dig at tage mdma en aften og så cola el amf de andre dage (hvis du absolut skal være brændt af alle dage). Husk søvn, det er vigtigt :) Når du indtager mdma, så tømmer du dit serotonin lager og det når ikke at blive opbygget på 24 - 48 timer - det anbefalede er 1 - 2 måneders ventetid.

Junior medlem

@ 1 sorry, jeg var rimeligt skæv da jeg skrev det, det blev måske lidt uforståeligt.

Jeg mente bare, at jeg ligesom ledte efter bedre grunde end "det er farligt at tage stoffer flere dage i træk" osv. Det er jeg skam godt klar over :)

Men der er altså enighed om at det er spild at tage det mere end 1 dag? :(

Insane psychedelia user!

Så du synes ikke at det faktum, at det skader unødvendigt meget at tage MDMA flere dage i træk, i forhold til hvad du får ud af det, er en god grund til ikke at gøre det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Pagger skrev:
Men der er altså enighed om at det er spild at tage det mere end 1 dag? :(

Ja, det kan du også se enighed om, hvis du kigger dig omkring herinde. Det er spild af flere ting! Penge/MDMA, neurotoksicitet kontra virkning m.fl.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Man kan godt blive påvirket igen følgende dag, der skal bare mere til.. Større dose er større risiko for bivirkninger.
Om det er 'spild'.. Tjah, jeg ville nok sætte mit humør og generelle tilstand i første række og sørge for at få noget mad og søvn..

Junior medlem

@ 4
Nej selvfølgelig ikke, Jeg mente bare at hvis grundene til ikke at gøre det, var at det ikke er sundt at tage narko flere dage i træk (lige meget om vi snakket MDMA, coke eller noget helt tredje)

@alle

desværre blev svaret ikke det jeg håbede på, men er nu alligevel glad for jeg spurgte før jeg købte ind til alle 4 dage ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har prøvet en enkelt gang at ta' MDMA to dage i træk. Blev ligeså blæst begge dage, men det kan ikke anbefales, ligemeget hvordan du vender og drejer det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du aner ikke hvor meget skade du ville lave på din krop. Og jeg kan ikke forklare dig det, for du vil ikke forstå det.

Dont do it, my friend.

Dedikeret medlem

.

Senest rettet af Sway 16 aug 2011 19:48, rettet i alt 3 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tillykke, jeg er godt nok løbet tør for kikseklapper medaljer, så du må undvære.

Så du mener ikke at det tager hårdt på kroppen?

Citat:
Langvarig fyssisk udmattelse og manglende væskeindtagelse forøger risikoen for temperaturstigning, som man i værste fald kan dø af. Det skyldes, at den høje temperatur medfører, at blodet begynder at størkne inde i blodbanen. De små klumper af størknet blod sætter sig fast i blodårerne. De organer, som har den største blodgennemstrøning, vil være mest udsat. Det vil sige hjerne, nyrer, hjerte og lunger.

http://www.grifo.dk/narko_db.php?id=582

Er det ikke rigtig at MDMA giver en forøget chance for overophedning?

Det da meget logisk det ikke kun skader på hjernen.
Kroppen tager det sku meget hårdt at være sådan i gang i så lang tid. Om du så danser, sidder og spiller pik, eller står i hjørnet (som nok mest hentyder til dig).
MDMA slukker advarselssignaler af kroppen og sindet.
Smerter, træthed, tørst, sult og behov for søvn tager man forgivet,
Ecstasy giver ikke anledning til udvidet bevidsthed, som udtrykket "psykedelisk" vil mene. men faktisk en betydeligt
nedsat bevidsthedsniveau. Når de fysiske alarmsystemer er slukket, vil nedbrydningen begynde på hele organismen.

Senest rettet af Flux. 16 aug 2011 19:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Bare fordi du glemmer at spise, drikke sove osv når du fester er det jo ikke ensbetydende med at alle andre gør.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sway skrev:
Bare fordi du glemmer at spise, drikke sove osv når du fester er det jo ikke ensbetydende med at alle andre gør.

.....

@John doe - giver bare svar på den uhøflige tiltale jeg fik i hans oprindelige post..

Edit igen; Rettet lidt igen, men mere får du altså ikke, john john 8)

Billede

Senest rettet af Flux. 16 aug 2011 19:27, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Manze, venligst hold dine indlæg sobre. Ingen grund til at nedgøre andre. Og slet gerne din sidste post, da den er fuldstændig skudt i hovedet.
Manze, ved det. Men du fremstiller ikke just dig selv som mere cool, ved at degradere dig selv, når du bruger fyfyfyfyord... :- )

OP: i min mening bør du kun tage MDMA én dag. Hvis du virkelig vil - og dette kan ikke anbefales til nogen overhovedet -, så kan du godt tage MDMA to dage efter, og få en nogenlunde effekt. Men husk nu, og vær opmærksom på, at der skal mere til.
Det er på ingen måde lige så fedt som første dag, så det kan altså ikke anbefales, at du gør det af flere omgange over så kort tid. Spild af (forhåbentlig) god MDMA.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Senest rettet af spaffeh 16 aug 2011 19:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem

og husk fisse så opbygger man den der kemikalie hurtigere :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med John Doe. Flere dage i træk kan på ingen måde anbefales, du får det virkelig ubehageligt af det. Hvis du tager det en dag, og igen to dage efter kan du godt få en effekt, men jeg synes ikke der er nogen eufori selvom man tager en god dosis 2. gang. Du får en effekt, men den er måske 50-60% af hvordan det var første dag. Jeg ville finde noget andet at lege med, men maksimalt tage MDMA 2 dage..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, præcis. Euforien mangler, og det er jo det vigtigste. Så hellere tage noget andet eller gemme det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Der er mange komplikationer forbundet med høj frekvens af MDMA-indtagelse.

- Depression (kan vare i flere dage)
- Nedturene bliver hårdere (serotonin er dit glædesstof - jo mindre du har, jo mere deprimeret er du)
- Nedturene bliver længere (serotonin tager lang tid om at genopbygge)
- Virkningen ophører hurtigere (MDMA-virkningen kræver et serotoninlager, som kan tømmes i nervecellernes synapser - det har du ikke i dagene efter en MDMA-tur, hvorfor du får tolerance og nedsat effekt)
- Større tendens til angst og paranoia (pga større udsættelse for stimulanser)
- Større lyst til at tage mere, fordi nedturen er så hård (ond cirkel)
- Voldsommere søvnløshed
- Voldsommere muskelspændinger (især i kæberegionen, kan give kæbesmerter i flere dage)
- Øget hovedpine, kvalme, opkast, etc
- Nervecelledød (sjældent, men en konsekvens af nerveceller udtømt for serotonin i for lang tid)
- Psykotiske træk og tanker er en større sandsynlighed, hvis ikke en uundgåelighed

- De almene bivirknigner under rusen bliver også større:
-- Lykken og den empatiske effekt forsvinder helt eller delvist
-- Rusen bliver mere stimulerende og irriterende
-- Større rastløshed
-- Depression under rusen! Er det derfor man tager MDMA?
-- Manglende livslyst, ugidelighed, utilstrækkelighed
-- Voldsomt svækket korttidshukommelse, ekstrem glemsomhed
-- Forvirring, man kan føle skam over sin opførsel uden at kunne lave det om
-- Følelse af at være "snotdum" og ikke forstå hvad der sker omkring sig
-- Manglende interesse i dine venner og i dig selv
-- Du bider hårdere sammen (kan skade tænder, tunge, etc)
-- Fejlernæring bliver større (med mindre du spiser sundt - men du mister appetitten af stimulanser)
-- Overophedning (højere kropstemp., for lidt vand, etc)
-- Muskelsvaghed (du ved aldrig hvor og hvornår - det kan give slemme ulykker)
-- Blackouts
-- Hovedpine, kvalme, opkast
-- Kan forværres med andre rusmidler (cannabis, stimulanser, psykedelika)

Bivirkningerne er rigtig mange.

Hvis MDMA er så farligt ved overforbrug, kan man så ikke blande lidt amf og coke indover? Her skal man huske, at to stimulanser blandet sammen kan give dig voldsomme bivirkniner - mere end stofferne hver for sig ville gøre. Man kan, i værste fald, få livskomplikationer og skader i nervesystemet (hjernen).

MDMA med amf/coke er potentielt neurotoksisk (til skade for nerveceller i hjernen og resten af nervesystemet). Hvis du tager MDMA, så lad for guds skyld være med at blande andre stimulanser - for din egen skyld. Især hvis du tager MDMA to dage i træk.

Jeg er ikke ude på at skræmme dig (jeg er faktisk ligeglad - jeg kender dig ikke). Men det er min opgave at fare op ved uagtsom stofbrug. MDMA er fantastisk, ja, men det kan satme også give dig nogle lussinger og nossespark. Nogle af dem permanente.

MDMA er mest effektivt max én gang hver måned, fordi kroppen skal genopbygge den brugte serotonin - og har du ikke nok serotonin, får du ikke den virkning du ønsker af MDMA. Så simpelt er det. Derimod får du en masse og voldsommere bivirkninger, som følge af for lidt serotonin, og rusen bliver en irriterende stimulans-rus. Plus du øger din chance for nervedød, især ved at indblande coke/amf.

Mit råd er:
- Overhold "under 200 mg"-reglen. 200 mg vil ikke give en bedre virkning end 150 mg, tværtimod falder ruskvaliteten og du får flere bivirkninger.
- Undlad at indblande andre stimulanser
- Undlad at tage det to dage i træk, og hvis du gør, så:
- SPIS SUNDT!!!!!!!
- DRIK VAND!!!!!!!
- SPIS SUNDT OG DRIK VAND!!!!! (det kan ikke siges nok)
- Søvn, og nok af det. Søvn, og nok af det. Søvn, og nok af det.
- Tager du det to dage i træk, så vær meget opmærksom på hvordan din krop reagerer (ikke hvor rart trippet er!), spis, drik, få andre til at holde øje med dig. Hold doserne lave (under 200 mg! Alt der er over er fysiologisk narkospild og skadeligt), undgå redosering. Hold i hvertfald én dags pause i mellem.
- MDMA er fantastisk én gang på en måned. Så vælg tripdagen med omhu!
- Husk: Ingen stimulanser er gode at tage to dage i træk, og det hjælper ikke meget at skifte stimulanserne ud med andre. Derfor: hold doserne anstændige (under 200 mg).
- Til slut (jeg antager du ikke har forstået det): Spis mad, drik vand, sov godt!

Det her er worst case scenario. Jeg har selv prøvet det et par gange. Jeg døde ikke, der skal meget mere til, men det var fandme ikke rart - jeg har ikke gjort det siden, og med god grund (spild af narko og krop). Det er ikke det værd. Du vil føle dig klam (serotonin giver dig selvtillid), deprimeret, ussel/funktionsløs og stimuleret som en stimulansluder. Ik fedt. Fy fanden.

Når dét er sagt, så skal det siges, at to på hinanden følgende oplevelser på MDMA kan give okay oplevelser. Men som regel oplever du flere af de bivirkninger, som jeg har nævnt - specielt ved høje doseringer (over 150 mg).

Hvis det lyder totalt nederen, så kan jeg fortælle dig at du har mulighed for at forlænge din MDMA-rus i en hel time uden at få værre bivirkninger, hvis du ikke har tolerance i forvejen. Dr. Alexander Shulgin anbefaler, at man tager 120 mg efterfulgt af 40 mg med 1,5 times mellemrum (2,5 time giver ikke en fornuftig forlængelse):

Citat:
In clinical use, largely in psychotherapeutic sessions of which there were many in the early years of MDMA study, it became a common procedure to provide a supplemental dosage of the drug at about the one and a half hour point of the session. This supplement, characteristically 40 milligrams following an initial 120 milligrams, would extend the expected effects for about an additional hour, with only a modest exacerbation of the usual physical side-effects, namely, teeth clenching and eye twitching. A second supplement (as, for instance, a second 40 milligrams at the two and a half hour point) was rarely felt to be warranted. There are, more often than not, reports of tiredness and lethargy on the day following the use of MDMA, and this factor should be considered in the planning of clinical sessions.

I dag fortryder jeg at jeg tog det så ofte som 1 gang om måneden. Jeg ville ønske jeg holdte års pauser, så jeg kunne beholde MDMA-magien resten af mit liv. Mit sidst trip fandt sted for 3 år siden. Og trippet før det fandt sted 2 år før. Det er de pauser jeg sku ha kørt med fra start. Men desværre - MDMA var så rart, at jeg ikke overholdt reglerne, og nu føles magien forsvundet permanent. Konsekvenserne var depression i selve rusen og i et par dage efter, og så ellers tabt magi, der nok varer resten af mit liv. Det skal også siges, at jeg ikke har misbrugt MDMA - jeg tager stoffer med omhu. Og stadig har jeg mistet magien. Misbrugere og de uheldige kan blive deprimerede i ugevis.

HR råd #1: Pas på dig selv, og regn ikke med at andre gør det for dig.

/beklager et ustruktureret indlæg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syreperlen, jeg kan ik lade være at tænke på om tab af magien i utrolig mange tilfælde blot er et spørgsmål om at "gro ud af det".

Når du har prøvet noget nok gange ved du hvad du kan forvente hver evig eneste gang, og rusen bliver bare mere håndterbar. (Bortset fra psykedelika).

Dertil skal det tilføjes at alting bare er vildere og mere intenst når man er ung og prøver det, i forhold til når man bliver ældre. Tænk bare på de første 5-10 gange du var stiv eller skæv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]