Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Stesolid
Junior medlem

Jeg vil gerne vide lidt om stesolid.
Har fået fat i nogen, men har aldrig taget dem før, og og kan ikke rigtigt finde nogle nyttige informationer på nettet.

- Hvad gør de?
- Hvordan får man det? (træt, hyperaktiv, rastløs?)
- Jeg tager normalt tramadol hver dag, hvad sker der hvis man tager begge med nogle timers mellemrum?
- Er der nogen man kan tage inden man skal i skole/arbejde, eller er det et "party drug"?
- Skal jeg skylle dem ud i toilettet, eller er det værd at prøve bare en enkelt gang?

Titel: Re: Stesolid
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Bemærk den lange halveringstid

Junior medlem

Det forstod jeg ingenting af :P

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
LampeFeber skrev:
Jeg vil gerne vide lidt om stesolid.
Har fået fat i nogen, men har aldrig taget dem før, og og kan ikke rigtigt finde nogle nyttige informationer på nettet.

Så har du ikke søgt godt nok. Der er tonsvis af informationer om diazepam på nettet. Både på danske såvel som udenlandske hjemmesider, inklusiv denne her.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
"It is commonly used for treating anxiety, insomnia, seizures including status epilepticus, muscle spasms (such as in cases of tetanus), restless legs syndrome, alcohol withdrawal, benzodiazepine withdrawal and Ménière's disease"
"It possesses anxiolytic, anticonvulsant, hypnotic, sedative, skeletal muscle relaxant, and amnestic properties"
"Diazepam has a range of side-effects that are common to most benzodiazepines. Most common side-effects include:
* Suppression of REM sleep
* Impaired motor function
o Impaired coordination
o Impaired balance
o Dizziness and nausea
* Depression[44]
* Reflex tachycardia[45]"
"Diazepam increases the central depressive effects of alcohol, other hypnotics/sedatives (e.g., barbiturates), narcotics, other muscle relaxants, certain antidepressants, sedative antihistamines, opiates, and antipsychotics as well as anticonvulsants such as phenobarbital, phenytoin and carbamazepine. The euphoriant effects of opioids may be increased, leading to increased risk of psychological dependence."
Der er svar på alle dine spørgsmål. Taget fra wiki som SortSnog linkede til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
jeg har selv fået stesolid på recept en overgang, det er et benzodiazepine, altså en nervepille, man bliver træt af dem så du skal nok ikke tage dem før du skal på arbejde\i skole, jeg synes man bliver meget rolig af dem hvis du tager 2\3 af dem før en fest, skal du nok få det sjovt! lad dog være med at drikke alkohol da det er en dårlig kombo!, ret farlig faktisk.... det er dog fedt og ryge lidt hash på dem, så kan man mærke dem bedre :D , bezodiazepiner er dog også meget afhængeligheds skabene, og det kan blive en dårlig vane\afhængelighed! de virker også fint på tramadol, jeg har selv tit taget den kombo! held og lykke!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Noget bras, og spild af tid.

Det er ikke et party drug og det er ikke noget man skal tage inden man går på arbejde. Personligt synes jeg ikke benzodiazepiner virker specielt afslappende på en behagelig måde. Man kan sige, det sænker den mængde sanseindtryk din hjerne præsenterer for dig, så man opfatter mindre af hvad der forgår omkring en. Samtidig er man også mere døsig og ligeglad med omverden. For mig føles det lidt som at få en pædagogisk osteklokke ned over hovedet.

Der er "positive" synergi effekter mellem Benzodiazepiner og andre depressanter, så det er noget man skal være meget forsigtig med at blande.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]