Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg har længe tænkt på hvorfor man får den her kæmpe fråderen på efter man har røget en fed?
Jeg er ikke selv hash ryger (der er andre ting der er sjovere), men min veninde er, og nogen gange efter hun har røget, så ÆDER hun det meste hun kan komme i nærheden af (bl.a. en rugbrøds mad med diverse slags "pålæg" såsom: karrysild, flødeskum, kage krymmel, ketchup, Sunlolly is, en halv romkugle, og en masse andet stads).

Men jeg hører at folk tit får den berømte "fråderen på", efter de har røget.
Er der én der kan forklare hvorfor? (så det er nogenlunde forståligt)

Og imens vi er ved emnet, er det så rigtigt at man ikke vokser hvis man ryger hash dagligt, eller er det en skrøne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har noget at gøre med at dit blodsukker falder,men jeg har ikke nogen detaljeret forklaring.
Jeg har også hørt den der med at man ikke vokser hvis man ryger.Jeg tror det er overdrevet,men der er ingen tvivl om at folk der stadig er i vokse stadiet burde styre udenom Cannabis,ihvertfald indtil de er voksne både kropsligt men ikke mindst psykisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Gonzo skrev:
Det har noget at gøre med at dit blodsukker falder,men jeg har ikke nogen detaljeret forklaring.
Jeg har også hørt den der med at man ikke vokser hvis man ryger.Jeg tror det er overdrevet,men der er ingen tvivl om at folk der stadig er i vokse stadiet burde styre udenom Cannabis,ihvertfald indtil de er voksne både kropsligt men ikke mindst psykisk.

Jeg har hørt at den med blodsukkeret skulle være en skrøne, eller også var det at det at drikke sukker for at fjerne en cannabisrus var en skrøne... eller begge..

Det er rigtigt, jeg har selv ikke udviklet mig så meget som jeg nu kunne fordi jeg har røget en del cannabis, faktisk er min skægvækst eksploderet i det perioder jeg har holdt pauser..

edit: der står vist også noget herinde et sted om at THC nedsætter Testosteron en del.

Senest rettet af Mr.Pink 08 aug 2011 12:15, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Kuma skrev:
Det er rigtigt, jeg har selv ikke udviklet mig så meget som jeg nu kunne fordi jeg har røget en del cannabis, faktisk er min skægvækst eksploderet i det perioder jeg har holdt pauser..

+1

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Commonly, a marijuana user gets a case of the ‘munchies”, another effect of THC. The neurons in the hypothalamus (the part of the brain that tells that the body is hungry) are naturally chock-full of endocannabinoids. Adding THC is like dousing a fire with gasoline. The urge to eat gets stronger and the body is less likely to be satisfied at any given time in the near future. In addition, the drug triggers the taste buds responsible for sweets. This leaves the user with a desire for something sweet to satisfy an insatiable hunger or, in smoker slang, a case of the ‘munchies.”

http://www.knowswhy.com/why-pot-causes-the-munchies/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sway skrev:
Commonly, a marijuana user gets a case of the ‘munchies”, another effect of THC. The neurons in the hypothalamus (the part of the brain that tells that the body is hungry) are naturally chock-full of endocannabinoids. Adding THC is like dousing a fire with gasoline. The urge to eat gets stronger and the body is less likely to be satisfied at any given time in the near future. In addition, the drug triggers the taste buds responsible for sweets. This leaves the user with a desire for something sweet to satisfy an insatiable hunger or, in smoker slang, a case of the ‘munchies.”

http://www.knowswhy.com/why-pot-causes-the-munchies/

Ah so.Takker. :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Ikke fordi det har så meget med fråder at gøre, men fik engang fortalt at når blodsukkeret falder pga rygning, så stiger det kraftigt igen når man fråder. Grunden til at man får røde øjne skulle eftersigende findes i at kroppen ikke kan følge med når det efterfølgende sitger hurtigt.
Kan det be- eller afkræftes? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Grunden til at man får røde øjne skulle eftersigende findes i at kroppen ikke kan følge med når det efterfølgende sitger hurtigt.
Kan det be- eller afkræftes?

Grunden til du får røde øjne er på grund af at blodkarene udvider sig.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kuma skrev:

edit: der står vist også noget herinde et sted om at THC nedsætter Testosteron en del.

Det er en myte at cannabisrygning hæmmer testosteron dannelsen: http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... th16.shtml nederst

Citat:
(3) NEW STUDY FINDS POT DOESN'T LOWER TESTOSTERONE

A new study by Dr. Robert Block at the University of
Iowa disputes the commonly held notion that marijuana alters
the level of testosterone and other sex hormones.
The study contradicted a widely publicized 1974 study
by Dr. R.C. Kolodony, which reported decreased testosterone
levels in men who smoked marijuana chronically.
The U. of Iowa study found that chronic marijuana use
had no effect on testosterone, luteinizing hormone, follicle
stimulating hormone, prolactin and cortisol in men or women.
Noting that six other studies had failed to show
lowered testosterone levels in men, Dr. Block concluded: "It
appears that marijuana, even heavy use of the kind that's
typical in the United States, doesn't alter testosterone levels."

However, he cautioned that heavy use might have other
adverse effects, including "possible effects on reproductive
function and mild, selective cognitive impairments associated
with heavy, chronic use."
Block's study is published in Drug and Alcohol
Dependence, Vol. 28: 121-8 (1991).

Ifølge hvad jeg lige kan finde vha en hurtig googlesøgning er det den omtale undersøgelse fra 74 der er oprindelsen til påstanden om lavere testosterondannelse. Men ingen andre undersøgelse har altså kunne bekræfte det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Okay tak fordi du fandt det, jeg synes bare det er underligt at de fleste jeg kender der har haft en heftigt hashmisbrug
fra 14-15 års alderen og så til nu (i 20erne) er ikke kun psykisk men også en del fysisk underudviklet, især når det gælder skæg
og idet heletaget hårvækst, men det kan self godt være noget andet end testosteronen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også før hørt det, at hashrygning i ungdommen skulle begrænse væksten. Men det er altid kun underbygget af folks personlige bekendtskaber, og det kan man jo bare ikke rigtig bruge til noget... Ingen tvivl om at det kan begrænse din mentale udvikling, men fysisk er der ikke noget belæg for det(?).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
jeg har røget til hverdag siden jeg var 14 ½, og der var jeg måske 170 høj og med masser af hvalpefedt

da jeg var 15/16 og ca til jeg var 18 begyndte jeg at vokse i vejret helt sygt og er endt på 195 trods mit store hash misbrug som havde stået på i knap 2 ½+ år, om jeg så var blevet 210 uden tvivler jeg på da min forældre er 175 og 185, tror det er meget lidt det har virkning på ens udvikling, værtfald fysisk

hvis man kigger på folk som er 20-25 og har røget siden de var 12-13 år og igennem hele deres udvikling vil jeg vædde med at der ville være alm forskel i størrelser og bygninger

mentalt skulle der nok være nogle som var mere medtaget end andre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]