Anarkrig skrev:
Jeg vil sige en gang om måneden, vi startede ud med at have en fri-fredag om måneden. Den første fredag i måneden var til opiodindtagelse, at det så ikke holdt, og jeg blev afhængig, var ikke fordi jeg prøvede det mere end en gang.
Det er når man finder ud af, at lige i dag kunne være nemmere, hvis jeg lagde ud med en oxi, at det går galt. Funktionsdygtigheden på opioder efter tilvænning er skræmmende. Du kan arbejde +16 timer om dagen, har kun brug for få timers søvn, og bliver ikke umiddelbart påvirket af lige at springe et måltid over. For mig var fælden meget, at jeg havde for meget om ørerne, og når jeg tog opioder, kunne jeg klare det.
Gør det til noget særligt, hav ritualer omkring det, evt kun med de samme personer, det samme sted osv. Adskild det fra hverdagen, og pas på ikke at bryde dine regler.
Kan du ikke holde det, så læg det på hylden, men kan du, er det en rar pause.
Mvh
Anarkrig
Hey Anarkrig
Det lyder fornuftigt, og var også meget de samme overvejelser jeg selv havde gjort mig.
Lidt mere specifikt om min situation, så har jeg taget omkring 50-100 mg kodein dagligt nu i 4-5 år. Primært af medicinske årsager, men jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg ikke også gjorde det fordi det var sjovt.
Nu har jeg så valgt at gå kold tyrker på det (er på 18. dagen ligenu), med det formål at banke min tolerance helt i bund, for så på et tidspunkt rekreationelt at tage det igen lejlighedsvist (som f.eks. en enkelt beskeden dose en gang om måneden eller noget i den stil)
Hvor længe tror du det ville være passende at vente, inden jeg begynder sådan en månedsvis indtagelse?