Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :)

jeg har nogle ritalin uno 30 mg piller og jeg ville lige høre hvordan det virker at sluge kapslerne vs. knuse de små kugler og sniffe det. Hvad foretrækker i?

Og hvor mange mg der skal til før der kommer en ok virkning?

På forhånd tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen - Nord for Aalborg! -.-
Jeg kan kun tale af personlig erfaring, og den siger mig, at ved at spise en kapsel kan jeg bedre "styre" min rus, hvorimod hvis jeg sniffer den, farer jeg forvildet rundt, kan ikke finde ro, er mega hyperaktiv, snakker som bare fanden, kæberaslen osv.. Ikke at jeg synes det er negativt, men hvis du ikke er vant til det, skal du ikke gøre det i en større forsamling. Lær rusen at kende først ;) Men hvis jeg spiser en kapsel, får jeg en mere amfetamin lignende rus.
Og jeg vil mene 30 mg er nok til at starte med, du kan jo altid tage 30 mg mere, hvis du ikke føler du har fået "nok". Jeg personligt kan sagtens nøjes med 30 mg, og ha en rus kærende i nogle timer. Det kan hurtigt blive for meget, og så er det man tuller rundt og føler sig alt for "forvirret". :) Hehe.

Junior medlem

hvad hvis man også skal drikke alkohol? når jeg tager coke gør jeg det for det meste når jeg er semi fuld i forvejen, og derefter bliver jeg ikke fuldere hvis jeg drikker mere, men til gengæld bliver jeg ved med at tage coke resten af aftenen så den kører bare på det, men er det det samme med ritalin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad gør du den dag du dør af en alkoholforgiftning, fordi du ikke kan mærke alkohols sløvende advarselssignaler pga. de uppere du suger op i næsen?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen - Nord for Aalborg! -.-
STROH skrev:
hvad hvis man også skal drikke alkohol? når jeg tager coke gør jeg det for det meste når jeg er semi fuld i forvejen, og derefter bliver jeg ikke fuldere hvis jeg drikker mere, men til gengæld bliver jeg ved med at tage coke resten af aftenen så den kører bare på det, men er det det samme med ritalin?

Det skal jeg ikke kunne svare på, da jeg for det meste mister lysten til at drikke, når jeg er påvirket af stimulanser.
Men som Alice siger, så vil jeg også råde dig til at lade være med at drikke igennem på det, da du som nævt ikke kan mærke de signaler din krop sender, og kan ende med en alkoholforgiftning. Alt med måde, ikke? ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Personligt har jeg gode erfaringer med at starte ud med en dosis på 40 mg. Hvis det er depotkapsler, knuser jeg indholdet og hælder det tilbage på kapsler igen, for at opnå den største effekt. Jeg plejer at redosere samme mængde efter 4-5 timer, for at holde rusen kørende.
Umiddelbart synes jeg ikke at alkohol er en dårlig ting i forhold til Ritalin.
Jeg nyder selv at drikke et par genstande, men det bliver sjældent over 6 genstande, over en hel aften.

Junior medlem

jeg er aldrig blevet alkoholforgiftet og når jeg tager coke, tager jeg kun mellem 1-2 gram pr aften og indtager mellem 10-15 genstande.

og alice, hvad fanden kunne jeg gøre hvis jeg var død?

men det er vel noget individuelt hvordan det virker sammen med alkohol?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Alice skrev:
Hvad gør du den dag du dør af en alkoholforgiftning, fordi du ikke kan mærke alkohols sløvende advarselssignaler pga. de uppere du suger op i næsen?

You're simply retarted.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Han mærker jo ikke at han er fuld. Og folk dør af alkoholforgiftning. Hvis jeg drak 15 genstande på en aften skulle jeg indlægges. Selvfølgelig har folk forskellige grænser for hvad de kan tåle, men jeg ser det som et stort no-go at mixe de to i de mængder.

Hey, guys - jeg ville ikke starte en helt ny tråd, så jeg bruger bare den her!

Jeg tog 40 mg ritalin for snart 48 timer siden, derefter redoserede jeg 4-5 timer senere, og jeg har aldrig været så langt væk. Jeg brugte 3 timer på at rulle to joints, på trods af at jeg virkelig forsøgte. Jeg kunne bare ikke holde koncentrationen. Udover det er min kæbe helt smadret af at spænde for meget og af at skære tænder osv.
Problemet er bare, at jeg i en eller anden grad stadig føler, at jeg tripper... Er der nogen, der har lignende erfaringer eller ved hvornår det aftager?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Hey, guys - jeg ville ikke starte en helt ny tråd, så jeg bruger bare den her!

Jeg tog 40 mg ritalin for snart 48 timer siden, derefter redoserede jeg 4-5 timer senere, og jeg har aldrig været så langt væk. Jeg brugte 3 timer på at rulle to joints, på trods af at jeg virkelig forsøgte. Jeg kunne bare ikke holde koncentrationen. Udover det er min kæbe helt smadret af at spænde for meget og af at skære tænder osv.
Problemet er bare, at jeg i en eller anden grad stadig føler, at jeg tripper... Er der nogen, der har lignende erfaringer eller ved hvornår det aftager?

Jeg kan ikke ligefrem genkende din reaktion, men jeg kan tydeligt mærke at jeg har været påvirket af ritalin, i op til 2 dage efter, hvis ikke jeg får sovet nok. Har du fået sovet og spist siden?

Khazim skrev:
Flaxys112 skrev:

Jeg kan ikke ligefrem genkende din reaktion, men jeg kan tydeligt mærke at jeg har været påvirket af ritalin, i op til 2 dage efter, hvis ikke jeg får sovet nok. Har du fået sovet og spist siden?

Hvad kan du ikke genkende ved det?
Yes, ma'am - jeg har spist og sovet, men føler mig ikke helt udhvilet, hvilket også kan hænge sammen med at jeg drak meget og røg en hel del hash samme aften!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke genkende problemerne med at lave joints :P Ellers kan jeg som sådan godt genkende det.
Det hjælper meget med tyggegummi .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Synes ikke tyggegummi hjælper på mig.
Jeg får de værste kæberasler på stimulanser.
Flere folk har sagt det er det værste de har set.
Min mund hopper frem og tilbage når jeg snakker, så jeg lesper helt vildt.
Når jeg sidder stille, så kører min mund frem og tilbage, op og ned, + jeg spænder også mine kæber helt vild.
Har så afsindig ondt i dem efter sådan en aften.

Har stadig ikke fundet noget der kan hjælpe mig af med det, ej heller tyggegummi.

Det er ihvertfald sidste gang jeg tager ritalin! :) Jeg følte mig virkelig utilpas, da jeg efter 6-7 timers trip vadede rundt på festivalen og indså at folk synes jeg var helt fuked... :D Forresten lol'ede jeg lige for hårdt af din signatur, Manze

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Manze skrev:
Når jeg sidder stille, så kører min mund frem og tilbage, op og ned, + jeg spænder også mine kæber helt vild.

Har stadig ikke fundet noget der kan hjælpe mig af med det, ej heller tyggegummi.

Har du prøvet med magnesium tilskud? Det plejer at virke på mig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
John Abruzzi skrev:
Manze skrev:

Har du prøvet med magnesium tilskud? Det plejer at virke på mig :)

Til hverdag?
Uddyb venligst.
Hvis det kan vænne mig af med det, så jeg dagen efter kun skal døje med nedtur ville det være super. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
Han mærker jo ikke at han er fuld. Og folk dør af alkoholforgiftning. Hvis jeg drak 15 genstande på en aften skulle jeg indlægges. Selvfølgelig har folk forskellige grænser for hvad de kan tåle, men jeg ser det som et stort no-go at mixe de to i de mængder.

Er fuldstændig enig. Stimulanser, vild druk og HR hører ikke sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]