Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Piracetam
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Hey derude ;)

Efter sommerferien skal jeg til at i gang med mit andet år på gymnasiet, og som så mange andre vil jeg gerne lære mest muligt og få mest muligt ud af timerne og lektierne. Jeg har så læst om et stof, som hedder piracetam, som jo eftersigende skulle virke på hukommelsen og indlæringsevnen. Mine spørgsmål lyder på om det er lovligt i Danmark, og dermed også lovligt at impotere, og om det (nu hvor der ikke er så mange studier omkring stofftet) ville være hensigtsmæssigt at tage hverdag.

Med venlig hilsen John.

Titel: Re: Piracetam
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Du kan læse lidt om hvilke stoffer, der er ulovlige i Bekendtgørelse om euforiserende stoffer.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at dope dig op for at klare dig bedre. Du kan jo gå hen og blive for glad for effekten af pågældende stof, om det så er Piracetam eller ritalin eller hvad folk nu bruger som studydrugs.

Medlem
Brugeravatar

Philip Fry skrev:
Du kan læse lidt om hvilke stoffer, der er ulovlige i Bekendtgørelse om euforiserende stoffer.

Jeg kan ikke finde det på listen, så det må vel være lovligt?

Med henhold til at tage det hver dag, så er der jo også mange der bruger kaffe og cigaretter som daglig stimulans/koncentrations forbedre. Så jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle har prøvet at tage det på daglig basis over lang tid, og høre om eventuelle bivirkninger.

Mvh John :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du har problemer med koncentration, så gå til lægen. Alle andre klarer skolen helt fint uden narko.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Alice skrev:
Hvis du har problemer med koncentration, så gå til lægen. Alle andre klarer skolen helt fint uden narko.

Det er en generalisering som ikke holder i det virkelige liv, og det ved du også godt. Om OP skal gå til lægen med sine koncentrationsproblemer (hvis han overhovedet har nogen) er ikke det topic handler om, det handler om piracetam, som ikke er narko, men medicin/kosttilskud.

Der er et par stykker her fra boardet som har taget det (tager det?) igennem en længere periode uden komplikationer og de studier der er til at finde melder heller ikke nogen overhængende fare ved dagligt brug. Du skal måske nok overveje at supplere med choline - den exact kemiske årsag til dette kender jeg ikke, men den er der nok nogen der kan hjælpe dig med...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
John Abruzzi skrev:
Med henhold til at tage det hver dag, så er der jo også mange der bruger kaffe og cigaretter som daglig stimulans/koncentrations forbedre.

Det mener jeg også er helt forkert :) Derfor holder mig selv fra både koffein og nikotin.

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
^^ Hvad kan man bruge det til? :S

Anyways, jeg vil nu også mene langt de fleste der indtager nikotin og koffein på daglig basis gør det af afhængighed, ikke for at kunne "fokusere" bedre. Selvfølgelig er man dårligere til at fousere og koncentrere sig hvis man ikke har fået det stof man er afhængig af..

Kender ikke mange der kun ryger / drikker kaffe før eksamener eller lign....

Kan slet ikke sammenlignes med nootropics/smartdrugs.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder fra jeres side af som om det generelt ville være en dårlig ide at spise dem hverdag, men hvor lange perioder snakker vi så om? Jeg ville blive glad for eventuelle personlige erfaringer :)

Mvh John.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg kender folk der har brugt det i perioder på et par måneder.
Hvis du f.eks. har eksamener, og skal læse, vil en effektiv kur måske være at starte indtaget en uges tid før læsningen.
jeg vil lige gøre opmærksom på at der findes andre måder at træne sin hukommelse på - men det er også noget der kræver tid.
desuden findes der mange nootropics http://en.wikipedia.org/wiki/Nootropic

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
har haft brugt det i 3-4måndeder havde ingen mærkbar effekt... udover uro i maven, og så fjerner en god stor dosis af det totat de motoriske bivirkninger ved ketamin jeg personligt godt kan lide af i dagene efter.

Medlem

Alice skrev:

Hvis du refererer til piracetam som narko, så er du kraftedeme forvirret. Har du nogensinde prøvet det? Effekten er så flygtig at du ikke engang kan mærke om du er på noget. Dette gælder endda også for de stærkere racetamer, som oxiracetam og aniracetam. Det er ikke narko - det er langt nærmere noget lignende et kosttilskud. Der er overhovedet ingen eufori eller andre tilnærmelsesvist behagelige følelser at hente. Misbrugpotentialet er fuldstændig lig nul.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Narko er måske et lidt stærkt ord. Men det er ikke en god idé at skulle have et stof for at klare sig igennem livet. Det er bare 2.g - hvad gør han når han skal på uni? Hvad med resten af livet? Det er ikke bare en blid sejltur. Ting vil altid være svære.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
lad nu være med at snakke om ting du ikke ved en skid om! Piracetam er efter alt at dømme mindre skadeligt end kaffe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]