Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2011 15:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Hej! Jeg har lige fået ordineret Truxal 15 mg, 4 gange dagligt. Jeg har læst indlægssedlen og der står at alkohol ikke bør indtages mens man er i behandling på Truxal. Er der nogen der har erfaringer med det og kan fortælle mig præcist hvor farligt det er??

På forhånd tak!


Cherrybomb


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Flyttet til syntetiske stoffer.
-Prom


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 15:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg kan ikke fortælle dig hvor fysisk farligt det er, men jeg kan fortælle dig at jeg har erfaringer med dem, også sammen med alkohol.

Jeg kan ingenting dagen efter jeg har indtaget dem, heller ikke selvom der ikke har været alkohol inde over.
Føler mig helt afkræftet, alt virker uoverskueligt og fjernt. Hvis der har været alkohol med, så går jeg ud som et lys på aftenen, og sover gerne et godt stykke ud på næste dag. Resten af dagen er jeg omtåget.
Jeg har så oplevet andre der kan holde sig vågne på dem, og så bare generelt sidde og være lamme-mærkelige, men det er bestemt ikke noget jeg vil stile efter.

Nu skal det ikke lyde som om at jeg er pro at lamme sig i antipsykotika, det er bare nogen erfaringer jeg har gjort mig tidligere, da der blev prøvet forskellige ting.

/Edit: Og så skal det siges at jeg engang var så smart at spise 3 på én gang, til en morgenfest hvor jeg ikke havde sovet i 3 dage, hvilket resulterede i at jeg besvimede 3 gange. Alle gangene lige når jeg rejste mig op, og ved den sidste gang var jeg kommet hjem til en ven for at ligge i hans seng.
Så skulle jeg lige op og pisse, og da jeg kom ud på lokummet begyndte det hele at sejle, og pludselig vågnede jeg op på toiletgulvet med en kæmpe smerte ved tindingen i højre side, og min kammerats mor stod forskrækket i døren med vagtlægen i telefonen.

Oh, to be young and witless!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 15:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Altså, jeg kender et en del mennesker som formår at kombinere de to, oftest fordi truxal åbenbart ikke gør et godt nok stykke arbejde med at tage deres socialfobi - men det betyder jo ikke, at de mennesker som har lavet indlægssedlen ikke ved hvad de snakker om.

http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Psysiske%20lidelser/Antidepressiva%20og%20Alkohol.aspx

Citat:
Truxal forstærker den sederende (bedøvende) virkning af alkohol, og det er derfor absolut ikke en god kombination med Truxal og store mængder alkohol. Det kan ikke udelukkes, at han kan ende med en alkoholforgiftning, der kan have fatale følger eller at han på anden måde kan komme til at gøre skade på sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 15:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Den kombo skal du passe på.Jeg har set flere tilfælde af folk der rager rundt,ikke så meget fordi de morer sig,men fordi Truxal giver en virkning ligesom om du pludslig har 20 kilo på ryggen.Ikke rekommanderet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Pis mand. Der er jo distortion her fra på onsdag af, som jeg jo har glædet mig til i så lang tid! Men jeg tænker, et par øl, kan det virkelig skade så meget? Men jeg må jo selv prøve og se hvordan jeg vil reagere på det..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2011 20:11
Indlæg: 16
Har tit snuppet en 25mg mens jeg drikker, har jeg aldrig haft problemer med. bestemt ikke forde jeg vil anbefale det.

man hvis man tager det rimelig konstant, i de mængder hvor det virker antipsykotisk (100-300mg) burde man nok holde sig fra alkohol.
Uden at kommer nærmer ind på det, har jeg haft ubehageligt dårlige erfaringer med antipsykotisk og alkohol.

Edit: Man bør selvfølelig ikke drikke, ligemeget hvor meget/lidt truxal man tar !!


Senest rettet af Dreamwalker 31 maj 2011 04:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Men når nu jeg kun tager 60mg pr dag (eller mindre), burde det ikke skabe store problemer vel? Så længe jeg selvfølgelig ikke drikker mig pisse stiv. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2011 20:11
Indlæg: 16
cherrybomb skrev:
Men når nu jeg kun tager 60mg pr dag (eller mindre), burde det ikke skabe store problemer vel? Så længe jeg selvfølgelig ikke drikker mig pisse stiv. :)


Tror det er forskelligt, fra person til person,.. men hvis pillerne ik er livs nødvendigt for dig så kunne du jo prøve at stoppe med at ta dem nu, og vente med at tag dem igen torsdag halveringstiden er 15 timer, så kan du selv regne ud hvor meget stof der i din krop på onsdag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Dreamwalker skrev:
Tror det er forskelligt, fra person til person,.. men hvis pillerne ik er livs nødvendigt for dig så kunne du jo prøve at stoppe med at ta dem nu, og vente med at tag dem igen torsdag halveringstiden er 15 timer, så kan du selv regne ud hvor meget stof der i din krop på onsdag.


Puha, tror nu det er ret vigtigt for mig at tage dem allerede nu.. desværre!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2009 18:28
Indlæg: 284
cherrybomb skrev:
Dreamwalker skrev:
Tror det er forskelligt, fra person til person,.. men hvis pillerne ik er livs nødvendigt for dig så kunne du jo prøve at stoppe med at ta dem nu, og vente med at tag dem igen torsdag halveringstiden er 15 timer, så kan du selv regne ud hvor meget stof der i din krop på onsdag.


Puha, tror nu det er ret vigtigt for mig at tage dem allerede nu.. desværre!
tror du så ikke at det er bedst at springe alkoholen over?

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 19:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Jeg tror bare jeg giver det et lille forsøg med en enkelt øl eller to :) Så kan jeg selv se hvordan det føles på mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 21:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Det er en utrolig dum idé og jeg håber ikke du dør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 04:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2011 20:11
Indlæg: 16
syns også du skal lade vær med at drikke !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 06:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2011 01:42
Indlæg: 35
jeg kan ud fra erfaring sige at du skal ikke drikke med de piller !!!!!!

har selv prøvet noget lignende og har haft den værste oplevelse dagen efter, så du tror det er løgn!! troede seriøst jeg var ved at dø.

Har f.eks. kørt med en kiwi vogn i tog og bus, samt smadret mit værelse totalt... Blev derefter indlagt på østervang...

kan bestemt ikke anbefales. Håber du kan følge mig. Skriv gerne en pm hvis du lyster.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 07:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2011 01:42
Indlæg: 35
en af dagene vågnede jeg op på en græsplæne i aarhus efter at have drukket over 80 genstande på to dage. så det med at drikke et par genstande holder ikke, når du først er i gang kan du ikke stoppe!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 18:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 maj 2011 15:03
Indlæg: 10
Hold da op, det lyder ikke sjovt. Jeg tror jeg følger Dreamwalker's råd, også vil jeg bare lade være med at tage dem under distortion..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2011 03:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2011 01:42
Indlæg: 35
havde ti gange så meget energi som hvis jeg tog amf.

kan godt være jeg havde det sjovt men havde det dårligt i en uge efter og dagene efter var noget af det værste jeg har oplevet, næsten som at stoppe med heroin. Hvis du har set trainspotting så tror jeg godt du kan regne ud hvordan.

Hvis ikke så se den genial film!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2011 03:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2011 01:42
Indlæg: 35
kan godt sige det kunne sagtens være mig:

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article993246.ece

Hvis jeg ikke havde været så hærdet drikker var jeg endt sådan, og heldigvis drak jeg kun øl ellers var det gået for hurtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2011 04:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2011 20:11
Indlæg: 16
ZaQuiver skrev:
kan godt sige det kunne sagtens være mig:

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article993246.ece

Hvis jeg ikke havde været så hærdet drikker var jeg endt sådan, og heldigvis drak jeg kun øl ellers var det gået for hurtigt.


det jo ik alle der har et pisse klamt forhold til alkohol. og bliver nød til at fylde den ene efter den anden ned i sækken, for at ha det godt ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team