Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jeg har været her
Hey psyheads.
tænkte over om risperidon var en lige så effektiv tripstopper som seroquel?
Det er jo et antipsykotika med, en stor påvirkning på forskellige 5-HT, serotonin receptorere?

er jeg helt helt gal i byen med at Risperidon ville virke lige så godt som seroquel?

på forhånd tak :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det kan sagtens være det er en lige så god trip-stopper som Seroquel til et trip, men Seroquel stopper altså heller ikke bare et trip altid. Det kommer an på hvad du indtager af psykedeliske stoffer. Jeg har brugt seroquel til at falde ned på et trip jeg synes varede for længe, men det stoppede bestemt ikke trippet 100% nok nærmere 20%. Det kommer an på dosen af Risperidon og Seroquel hvis man vil stoppe et trip. Men husk bad-trips KAN faktisk også lære dig noget.

Jeg vil anbefale dig at læse lidt omkring hvad Risperidon er bedst til hvis man vil stoppe et trip, og med det mener jeg du burde læse lidt omkring på internettet om andre folks erfaringer med Risperidon til at stoppe trips. Nogle antipsykotika stopper nogle stoffer bedre end andre.
Fx stopper seroquel effekten af amfetamin fuldstændig hvis du tager den rette dose af seroquel.

Junior medlem

Altså jeg har været indlagt i et stykke tid og har prøvet et par forskellige antipsykotiske.. Zyprexa var effektivt men utroligt sløvende, Solian (som jeg får i øjeblikket) er faktisk temmelig behageligt uden at være specielt trættende, og Risperidon var fucking ækelt.

Jeg havde det seriøst som om nogen havde stukket et piskeris i hjernen på mig, kunne ikke tænke, havde hovedpine, kunne ikke sove, havde det som om jeg havde feber, og gik så til sidst død i urolig søvn.
Ikke at det nødvendigvis er skod for alle, men jeg siger bare.. Det er noget kradst snask. Men fra de andre patienter hører jeg gode ting om Abilify, og selv synes jeg solian er bedst. Også som tripstopper.

Men intet slår benzos :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]