Arthur Spooner skrev:
Det er muligt at få det dårligt på speed, men på ingen måde ligesom man kan på hash. Hash er et mildt psykedelisk stof, derfor påvirker det dine tanker aka din psyke. Amfetamin er en stimulans, dvs. det gør dig frisk og udafvendt.
Dårlig sammenligning. Hash påvirker din psyke, amfetamin gør dig bare frisk og udafvendt?
JA, du kan få det dårligt på hash - men "at få det dårligt" er et ret upræcist term at arbejde med..
Større appetit, let eufori, ændret tankegang, stor lyst til at grine, tør mund, hoste, kvalme, røde øjne, mild paranoia og døsighed anses for mig at se som almindelige bivirkninger ved indtag af hash - ting som de fleste altså oplever.
Ingen appetit, let eufori, ufrivillige kæbespændinger, aggression, mydriasis, tør mund, vasokonstriktion, tachycardia, hypotermia, søvnløshed, paranoia, tømmermænd der kortvarigt medfører symptomer på depression er blot et par af de ting jeg kommer på tanker om, når jeg tænker på det der anses som almindelige bivirkninger under en amfetaminrus.
Begge stoffer påvirker altså psyken ret signifikant - og begge er under misbrug/overforbrug kendt for at kunne frembringe psykoser (Med hash dog kun i ekstreme tilfælde, svjv., amfetamin går hurtigere ind og påvirker psyken)
Og ja, nu fokuserer jeg lige lovlig meget på bivirkninger i den her post, men synes bare lige det skulle præciseres lidt.
Det er selvfølgelig ikke alle bivirkninger der er lige slemme, da de kommer an på mange faktorer og tildels er forskellige fra person til person.