Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 14:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Amf (:
Junior medlem

Hej allesammen, jeg vil gerne stille nogen "dumme" spørgsmål, for ved ikke spor meget (: hehe. håber det er i orden (:
Altså for det første, hvad er det man kalder den dårlige, osv.? ;)
Og hvor meget amf tror i cirka jeg kan tåle at tage, jeg er en pige på 18, snart 19, 165 høj og vejer 49 kilo (:
Har godt prøvet det før, men gider ikke lige pludselig tage for meget (:
Kan man blive dårlig af at tage amf, på samme måde som man nogengange kan blive dårlig af at ryge fede (:
Tror det var det til at starte med, hehe. Hvis der er andet i sys at jeg skal vide, så må i meget gerne skrive det (:
Håber i gider svare, og at i nyder jeres blæsere :D

Titel: Re: Amf (:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dit første spørgsmål forstår jeg ikke helt. Hvad er det man kalder den dårlige? Som du selv nævner er det amfetamin man kalder det. Det er muligt at få det dårligt på speed, men på ingen måde ligesom man kan på hash. Hash er et mildt psykedelisk stof, derfor påvirker det dine tanker aka din psyke. Amfetamin er en stimulans, dvs. det gør dig frisk og udafvendt. Mht. dosis, tag et på tynde små streger til at starte med. Du ved selv hvornår du føler dig tilpas. Lad være med at tage mere end ½ gram første gang. Du får det pænt skod næste dag! Det skal du lige være forberedt på. Desuden skal du lade være med at drikke alkohol da du ikke kan mærke det, så det gør bare dine slemme tømmermænd mange gange værre! Husk at drikke vand hvis du skal danse osv. Almindelig bivirkninger ved feta rus er tør mund, kæbe raslen og hjerte banken. Du behøves ikke rigtigt at frygte noget, men det er et lorte drug som man hellere skal holde sig fra :D

Medlem
Brugeravatar

Vent noget tid før du smider mere i hovedet. Så skulle det være nemmere at undgå at blive ubehageligt overrasket af overstimulering.

Junior medlem

Arthur Spooner skrev:
Dit første spørgsmål forstår jeg ikke helt. Hvad er det man kalder den dårlige? Som du selv nævner er det amfetamin man kalder det. Det er muligt at få det dårligt på speed, men på ingen måde ligesom man kan på hash. Hash er et mildt psykedelisk stof, derfor påvirker det dine tanker aka din psyke. Amfetamin er en stimulans, dvs. det gør dig frisk og udafvendt. Mht. dosis, tag et på tynde små streger til at starte med. Du ved selv hvornår du føler dig tilpas. Lad være med at tage mere end ½ gram første gang. Du får det pænt skod næste dag! Det skal du lige være forberedt på. Desuden skal du lade være med at drikke alkohol da du ikke kan mærke det, så det gør bare dine slemme tømmermænd mange gange værre! Husk at drikke vand hvis du skal danse osv. Almindelig bivirkninger ved feta rus er tør mund, kæbe raslen og hjerte banken. Du behøves ikke rigtigt at frygte noget, men det er et lorte drug som man hellere skal holde sig fra :D

Vidste bare ikke om det var det man kaldte den dårlige eller hvad, men det er det så (:
Ja ved godt at man får det dårligt, for tog det i fredags, men ved ikke hvor meget jeg tog, tror at jeg tog 7 streger imens jeg var i byen, og så tog mig og en ven hjem og sad og tog streger der, ved ikke hvor mange vi tog, men vi tog ret mange ihvertfald, men ved ikke hvor mange gram det var.
Men tusind tak for svarene (:

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Husk at det altså ikke er alt gade-amfetamin der er af samme kvalitet. Var til et foredrag sidste år med en retskemiker fra Odense, der kunne berette at han (de, retskemikerne) havde kunne se finanskrisen på de prøver de tog: indholdet af amfetamin i gade-amfetamin var simpelthen faldet. Tidligere skulle dansk gade-amfetamin have været ca. 10% amfetamin, men efter finanskrisens indtog så de nogle gange prøver med helt ned til 1% amfetamin.

Derudover bør du (..BB..) nok læse lidt på det. Tråden Fakta om Amfetamin er et glimrende sted at starte. Læs også gerne på Psychedelia.dks wiki på http://psychedelia.dk/wiki/Amfetamin. Hvis det var mig, ville det være de første steder jeg ville kigge, suppleret med Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine) og Erowid (http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/).
Læs gerne triprapporter om stoffet, specielt gerne dem under "hard times" på Erowid. Skulle der gå noget galt, kan det være godt at have læst hvad andre er kommet ud for.

Når det er sagt, så god blæser -- men pas nu på.

(og velkommen til psychedelia.dk! ;))

Junior medlem

Okay (: Tusind tak for svar ihvertfald, jeg vil gå ind og læse lidt på det (:
Tak (:

Medlem
Brugeravatar

RuneK skrev:
Efter finanskrisens indtog så de nogle gange prøver med helt ned til 1% amfetamin.

Hvor er det dog kvalmende at tænke på hvor ussel standarden for sulfat kan være,

Ind med krystalflager af meth siger jeg.

"Meth not even once"
- however if you snort 99% unclean shit, go ahead.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:

Det er rigtig at det rører ved nogle helt andre knapper end hash og psykedeliske stoffer, men jeg synes ikke man kan sige at det imodsætning til hash, ikke påvirker ens psyke. Som du selv skriver får man det pænt skod dagen efter og det påvirker også ens psyke.

Junior medlem

hold dig fra fnadder, det kan være virkelig nice, men det er så klamt normalt.. og er normalt 95%+ lorte urenheder, hellere bar tag cola/mdma som normalt er ordentligt fra pålidelige, også kun et par gange om året, store begivenheder, nytår, fester, føds, festivaler osv :D

jeg kommer os til at bruge det dagen efter, hvis jeg f.eks har købt 1-2g til party fredag, så får jeg aldrig taget det hele, og ender som regel med jeg booster mig selv hjernedødt meget om lørdagen fra tømmermænd, som bar resultere i jeg får det endnu dårligere og mer stramt..

Junior medlem

ps. hold dig for hash første gang med feta, det indblik fik jeg af det.. knækkede mig i 2timer, havde så os drukket 10 bajere inden fra 12 om morgen til 3-4, også amf+hash.. var meget dårlig combo :DD

Junior medlem

jeg tør ikke tage mdma, hehehehe (:
Så jeg holder mig bare til amf, og jeg skal nok lade være med at blande det med hash, for ryger normalt ikke hash til fester (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Det er muligt at få det dårligt på speed, men på ingen måde ligesom man kan på hash. Hash er et mildt psykedelisk stof, derfor påvirker det dine tanker aka din psyke. Amfetamin er en stimulans, dvs. det gør dig frisk og udafvendt.

Dårlig sammenligning. Hash påvirker din psyke, amfetamin gør dig bare frisk og udafvendt?

JA, du kan få det dårligt på hash - men "at få det dårligt" er et ret upræcist term at arbejde med..
Større appetit, let eufori, ændret tankegang, stor lyst til at grine, tør mund, hoste, kvalme, røde øjne, mild paranoia og døsighed anses for mig at se som almindelige bivirkninger ved indtag af hash - ting som de fleste altså oplever.
Ingen appetit, let eufori, ufrivillige kæbespændinger, aggression, mydriasis, tør mund, vasokonstriktion, tachycardia, hypotermia, søvnløshed, paranoia, tømmermænd der kortvarigt medfører symptomer på depression er blot et par af de ting jeg kommer på tanker om, når jeg tænker på det der anses som almindelige bivirkninger under en amfetaminrus.

Begge stoffer påvirker altså psyken ret signifikant - og begge er under misbrug/overforbrug kendt for at kunne frembringe psykoser (Med hash dog kun i ekstreme tilfælde, svjv., amfetamin går hurtigere ind og påvirker psyken)

Og ja, nu fokuserer jeg lige lovlig meget på bivirkninger i den her post, men synes bare lige det skulle præciseres lidt.
Det er selvfølgelig ikke alle bivirkninger der er lige slemme, da de kommer an på mange faktorer og tildels er forskellige fra person til person.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
zimba skrev:
hold dig fra fnadder, det kan være virkelig nice, men det er så klamt normalt.. og er normalt 95%+ lorte urenheder, hellere bar tag cola/mdma som normalt er ordentligt fra pålidelige

Man kan da få fat i lortecola, såvel som man kan få fat i dårlig amf..?

Anyway, "den dårlige" er slang for amfetamin, hvor "den gode" eksempelvis er kokain. Hvor meget du kan tåle at tage afhænger naturligvis af din krop, men lige så meget din tolerancetærskel, der er meget individuel og nærmest umulig at finde ud af, medmindre man er på stoffer. Start som nævnt med nogle tynde streger, ca. 3 mm i bredden, og måske 3-4 centimeter lange. Lad ikke folk presse dig til at tage store streger. Får du brug for større virkning, kan du altid tage mere. Tager du for meget, er der ikke meget at gøre uanset hvor meget du pudser næse ;). Man kan godt blive dårlig af at tage amf, det kommer som regel af overstimulering - altså for meget amf. Du kommer til at få tør mund, hjertebanken og rastløshed i kroppen - og du kommer nok også til at få en psykisk optur. Du får det sjældent fysisk dårligt på samme måde som ved at ryge fede, hvor nogle mennesker får brækfornemmelser. Dog er det meget sandsynligt, at du får det som om du virkelig skal holde dig i ro, ellers får du det dårligt. Det er meget normalt at få det sådan, og der sker som regel ingenting.. Det klogeste du kan gøre er, ikke at røre stoffer, men hvis du endelig skal gøre det, bør du lytte til din krop, huske at drikke masser af vand, og slappe af med alkoholen, da du føler du er ædru, men din promille er altså ikke på magisk vis forsvundet.
Dagen efter kan du godt regne med at få de onde tømmermænd, specielt hvis du har blandet med alkohol, derudover skal du også regne med at blive plaget af nedtur, på grund af at du har været vant til at være superglad på amfetamin, og at dit normale humør nu føles deprimerende. Men hvis bare du er forberedt på denne nedtur, så er den ikke så slem. :)
EDIT: Husk tyggegummi! Du kommer til at savne lidt at gumle på, hvis du ikke har det med, tro mig! ;)
God blæser herfra!

Junior medlem

..BB.. skrev:
Hej allesammen, jeg vil gerne stille nogen "dumme" spørgsmål, for ved ikke spor meget (: hehe. håber det er i orden (:
Altså for det første, hvad er det man kalder den dårlige, osv.? ;)
Og hvor meget amf tror i cirka jeg kan tåle at tage, jeg er en pige på 18, snart 19, 165 høj og vejer 49 kilo (:
Har godt prøvet det før, men gider ikke lige pludselig tage for meget (:
Kan man blive dårlig af at tage amf, på samme måde som man nogengange kan blive dårlig af at ryge fede (
Tror det var det til at starte med, hehe. Hvis der er andet i sys at jeg skal vide, så må i meget gerne skrive det (:
Håber i gider svare, og at i nyder jeres blæsere :D

Du satme ikke tage så meget pga. din vægt. Du skal nok tage cirka 1 gram, men du skal ikke tage det hele på en gang. Du kan fx. tage 10-20 mg og vente 20 minuter, for at tage det næste.
og ja, hvis du ikke drikker nok vand efter du har taget amf, så får du det lige så dårligt som når hash er værst :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ens vægt er ikke direkte proportional med mængden af narko man skal tage...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hey qdaniel, du har vist brugt søgemaskinen, har du ikke? Du har da i hvert fald fundet en masse gamle emner om amfetamin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]