Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
1. Oralt indtag af cannabis er meget heftigere end rygning og det kan sagtens blive psykedelisk.
2. Det er nok fordi du har fået for meget, som sagt så er det meget stærkere ved oralt indtag og når du samtidig ikke har været skæv mere end én gang før kan en hashkage på 0,25 g godt være meget heftig.
3. Jeg har ikke, men jeg har hørt om flere tilfælde hvor det har været for heftigt for folk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg har oplevet noget i samme stil da jeg spiste en skunk kage med en ven.Vi havde selv bagt kagen, og der var kommet RIGELIGT skunk i.. Som Berlusconi siger, er stor forskel på de to indtagelses metoder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Som de andre siger kan oralt indtag af cannabis være noget for sig. Jeg synes nu også at det lyder som om situationen gjorde sit til at du fik det underligt. At du nævner du bliver nød til at gå ud på toilettet for at grine lyder i mine øre som om dig og dine venner, eller måske bare dig, ikke tør give helt slip og skabe sig foran hinanden. Jeg har også selv i forbindelse med en skævert oplevet at jeg ikke har turde opføre mig åndssvagt som jeg ellers har haft lyst til, hvilket også resulterede i vild overanalysering. At dine venner så begynder at mistænke dig for at lyve gør det absolut kun værre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det er så tarveligt når folk kører mindfuck på en blæst person. :(
Det er bedre når alle bare er søde mod hinanden. :)

Medlem

Jeg har oplevet det masser af gange hvor jeg har røget, men når jeg har røget er jeg tilgengæld også helt ude og skide.
Men jeg laver også overanalyseringer og begynder at fortolke oppe i mit eget hoved, troede engang at 2 af mine kammerater ville tæske mig, fordi den anden lige skulle veksle et par ord under fire øjne.

Jeg bliver hyppigt deprimeret og føler mig pisse dum, men det er muligvis nogle af mine venner som bare er nogle røvhuller der laver mindrape lidt ligesom det her:

1. Du sagde da ikke du ville ryge mere? (I et meget bebrejdende tonefald)
2. Fuck du ser skæv ud!
3. De andre rotter sig sammen og begynder at skule over på en og fnise.
4. De giver én mistanke om at de bagtaler en uden at de gør det.
5. Flere begynder at hate på en, på en gang.
6. Flere personer forsøger at få en til at få dårlig samvittighed over hvad som helst.

Osv. osv.

Men når jeg er blevet klar i hovedet kan jeg jo altid rykke dem rundt ;)

Insane psychedelia user!

Du har nogen lortevenner, imo. Forklar dem det! Det er mega dårlig stil at 'presse' folk ud i paranoia når de er på psykedeliske stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvis man citerer Rusmidlernes biologi af henrik rindom.

Citat:
Når hash indtages ved rygning, passerer det aktive stof hurtigt fra den indåndede røg via lungerne over i blodet. I løbet af minutter stiger koncentrationen af THC i blodet til mellem 100 og 500 nanogram (ng) pr. ml blod. Da THC som nævnt er fedtopløseligt, kan det ikke i fri form blande sig med blodets vandfase. Det bindes derfor til nogle proteinstoffer i blodet, der er vandopløselige, og transporteres på denne måde rundt i organismen. Efter ca. 4 timer er koncentrationen af THC i blodet faldet til nogle få ng pr. ml blod. Dette er ikke udtryk for en metabolisering af THC, men skyldes en deponering i kroppens fedtvæv og organer som hjerte, lunger, milt, brystkirtler og moderkage.

Selvom hjernen har et højt indhold af fedt, er det kun små mængder THC, der ophobes her. Man mener dette skyldes hjernens indhold af enzymer, der kan metabolisere THC og dermed hurtigt nedbringe koncentrationen i CNS.

Hjernen påvirkes let af hash. Det er således forsvindende små mængder THC, der skal til for at fremkalde en rus. Forsøg har f.eks. vist at ved maksimal ruspåvirkning er det mindre end 1% af den indtagne THC, der findes i hjernen, hvilket svarer til ca. 0,25 mg.

Regneeksempel: Ryger en person, for at opnå maksimal ruspåvirkning, 1 g hash indeholdende 5% THC, er der 50 mg THC til rådighed. Ved rygning optages kun halvdelen, altså 25 mg i blodet, resten ødelægges ved pyrolyse, udåndes eller bliver tilbage i piben. Når hjernen har optaget ca. 1% svarende til 0,25 mg, vil personen være maximalt ruspåvirket og derfor ophøre med stofindtagelsen.

Metaboliseringen af THC finder først og fremmest sted i leveren. Ved enzymatiske processer omdannes THC til mindre aktive og mere vandopløselige forbindelser. Langt hovedparten omdannes til den vandopløselige form THC-COOH (fig. 4.1.), der kun er 10% så psykisk aktivt som THC.

Halveringstiden for THC er meget lang og angives normalt til 2-5 døgn. Ryger man derfor hash flere gange om ugen, vil THC ophobes i hjernen. Ved regelmæssig brug vil der efter 7 gange halveringstiden indtræde en ligevægtstilstand, hvor den indtagne mængde svarer til den udskilte. Se regneeksemplet i fig. 2.8.

Udskillelsen af THC´s omdannelsesprodukter sker gennem urinen og via galden med afføringen. P.g.a. den lange halveringstid kan man i op til to måneder efter en enkelt hashrus måle nedbrydningsprodukter i urinen. Dette kan være en vigtig viden for personer, der dyrker sport på højt niveau, eftersom hash er opført på listen over dopingstoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Find dig nogle andre venner at ryge med, eller fortæl dem at du ikke bryder dig om deres opførsel. Ellers så tag biblen og slå dem hårdt i baghovedet hvis de bliver ved.. :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]