Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Jeg har fået nogle Norspan plastre på recept, men da lægen har sat mig på noget andet smertestillende fordi min hud ikke tåler klistret i plasteret så godt, så ligger de altså bare og... tja, ligger. ;)

Ved at man kan tygge Fentanyl plastre - er det det samme med Norspan, og hvor meget må man tage ad gangen (disse plastre er på 5 mg pr. stk). Jeg er godt klar over hvordan stoffet funker, men jeg ved ikke hvordan man får mest ud af sådan et plaster her, så jeg håber I kan hjælpe!

Happy Friday, peeps!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du er klar over, hvordan stoffet funger og er interesseret i, hvordan man kan indtage en enkelt dosis på en gang? Hvad er LD50 for buprenorphin?

Norspan plastrene er væsentligt anerledes end durogesic (matrifen er sværere at få fentanyl ud af) - det er mere et rigtigt plaster. Hvor opløseligt er buprenorphin i vand og ethanol? Hvis det er forholdsvist opløseligt kunne du klippe plastret i stykker af en størrelse, der er til at fjerne igen - og indtage en mængde af vandet svarende til en fornuftig dosis. Hvis det terapeutike vindu for buprenorphin er for småt ville jeg helt lade være. Jeg har prøvet buprenorphin ad forskellige veje og selv temgesic resoribletter bliver aldrig interessant.

Det er vigtigt du gør dig klart, hvor meget af et plaster du max må bruge - ellers kan det være ret farligt. Den stærkeste koncentration af resoribletterne er på 0,4 mg - bare som en antydning af at et helt plaster kan være i det farlige område. Selvom buprenorphin i kraft af sin egenskab som partiel agonist sikkert har et større terapeutisk vindue end mange opiater.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
du skal være opmærksom på at burprehnophinen kan have invirkningen på det andet smerte stillende du får så effekten bliver nedsat... du skal også være opmærksom på at det kun virker nasalt sublingualt eller sikkert også rektalt....
5 mg kan man godt indtage på engang men det er altså en voldsom dosis jeg bliver hundesyg af bare 0.4 mg
men pga af stoffets virknings mekanismer kan man tage temmeligt høje doser uden det bliver farligt..

Medlem

Vej plasteret.
Klip en strimmel af der svarer til ca. 1/15 - 1/20 af vægten. Måske kun 1/25 for at være forsigtig (0.20 mg)
Op i nummergøj med det 8)
Eller under tungen.

Lad for alt i verden være med at dosere et helt plaster på en gang. Det ville være meget uforsigtigt efter min mening.
Det bliver dog brugt i halvstore doser til tider (~2 mg), så dette ville NOK ikke være en dødelig dosis, men der er ingen grund til at lege forsøgskanin.

Det skal nævnes, at plastrene frigiver 35-70 µg i timen, og at stoffets halveringstid er meget langt (et par dage).
I Indien kan man åbenbart få 8 mg tabletter til at lægge under tungen O_O
Tjek lige hjemmesiden på firmaet der laver dem. Scary shit...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Heh, en google-søgning på 'buprenorphin LD50' gav min post højere oppe som andet resultat.

Dødstilfælde er set hos afhængige, der misbrugte buprenorphin. LD50 er målt i rotter til 146,5 mg/kg. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11399802

Selvom rotter og mennesker åbenlyst er forskellige, vil jeg gætte på den dødelige dosis er over 5 mg.

Junior medlem
Brugeravatar

Har lige snuppet en strimmel (ca. 1/5-6 del af plastret) og tygger det pt. - kan godt smage medicinen efterhånden, men nu må vi se hvordan det går. :D Skal nok reportere tilbage. Skulle det være bedre at tage rektalt siden I nævner det næsten alle sammen?

Og bare rolig - kunne adrig drømme om at tage et helt plaster, i hvert fald ikke før det er godt gennemtestet om jeg kan tåle det og hvor tolerencen ligger, da! Slet ikke starte med et! De her er lavet til at frigive 5 mikrogram i timen og sidde på i en uge, så at tage en uges forbrug på én gang (selvom jeg kan forså det er en meget lille dosis dette plaster frigiver) er jeg ikke modig nok til! :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øhm, hvad er der med folk på psychedelia og putte ting op i røven... Nå, men jeg kunne forestille mig at det ville være pænt irriterende at have et plaster oppe i røven - pga. dets fysiske form og med klæbemiddel og sikkert en masse irritanter.

Det her er et internetforum - vi har ingen ide om, hvor modig du er. Er det andet smertemedicin du modtager opioid baseret?

Medlem

Det er da fordi det er så rart at få ting op i numsen, især plastre, de er min favorit.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Tror du at din krop bedre kan klarer det på indersiden ? :roll: ved selvfølgelig ikke hvordan du mener din hud reagere, men ta' det stille og roligt med at indtage det anderledes alligevel, ikk' :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den der "ting" md at folk godt kan lide at indføre substanser i rectum,kommer fra Morfin,der virker stærkere når man undgår first pass metabolismen i leveren.30-40 mg ville sikkert være en rimelig dosis ,oralt til en der ikke har tolerance.Hvis det samme morfin blev administreret IV,ville 10-15 mg gøre tricket,men lad nu være med det.Bare tag lidt mere oralt,og undgå nål og tråd.
Bup skulle virke fint både i mundslimhinden,og rectum,men jeg har ikke så meget erfaring med Bub.

Medlem

Har prøvet bup på lidt forskellige måder:
Første gang fik jeg en 8 mg subutex, som jeg vejede og tog 1/8 opløst under tungen, hvor jeg så godt som muligt holdt mit mundvand de første 10-15 min. Det gav 14-16 timers ikke helt behagelig rus, følte mig meget forgiftet, og det var tydeligt på rusen at dosen var for lav.
Derefter prøvede jeg et par måneder senere sammen med en ven at tage 2 mg hver under tungen. Denne gang var der virkelig bid. 18 timers dejlig eufori, men hvis vi bevægede os for meget fik vi kvalme.

De næste forsøg var med 2 gange nogle 20 mikrogram/time Norspan plastrer, begge gange var 6 dages enorm hygge. 14-24 timer efter påsætning havde jeg begge gange lidt kvalme og var svimmel, men de næste 5 dage gik fint også selv med 6 timers skole og 3 timers arbejde om dagen. Det var næsten som at gå i et pararallet univers engang i mellem, ret trippet. Når der så kom koffein og især hash til blusede det så kraftigt op.

Så for 1½ års tid siden, i en periode jeg tog lidt for mange opioder, fik jeg en masse temegesic 0,25 mg. Jeg havde ikke forventet mig det store, men min ex havde ondt i maven og endte med at sniffe en, og det virkede fantastisk. En ting er at rusen er dejlig let, kommer imo tæt på at niffe en 10 mg oxi, men det viste sig også at især temegesic nasalt, havde en ekstra god effekt på pigerne, der ellers efter min erfaring nemt får kvalme af opioder. Hvis man tror at har set liderlige piger på stoffer, får man smadret sit verdensbillede totalt, den dag man vader ind til kærestens pigeaften, hvor de har niffet bub.

Derudover er bub også halvdelen af min yndlingskombination.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Hvis man tror at har set liderlige piger på stoffer, får man smadret sit verdensbillede totalt, den dag man vader ind til kærestens pigeaften, hvor de har niffet bub.

Så ER jeg altså ikke den eneste der bliver "kælen" af opiater! :lol: Det er da rart at vide!
Ja, jeg er en pige, og jeg havde undret mig over den reaktion - jeg bliver glad, udadvendt og rigtig meget kontaktsøgende (på trods af at jeg lider af Asperger syndrom, som gør at jeg normalt er kontaktSKY!), og, ja, så føles det så let og varmt i underetagen. ;)

Nu du siger det, kan jeg da egentlig også godt huske, at jeg har fået en enkelt pakke Temgesic! Så er jeg ikke helt så grøn mht. Bup som jeg troede! :mrgreen: Tusind tak! Har stadig et par plastre tilbage, men da jeg lige er blevet opereret, hygger jeg med OxyNorm og Ketoganer i nogle dage (for ikke at blande for meget, og holde mig til det jeg nu har fået af smertelægen nu hvor det ikke gælder brug for sjov (selvom man godt kan have det rimelig sjovt alligevel, på OxyNomnom og Keto'er! :lol:) inden jeg begiver mig up i Bup-universet igen. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Når der så kom koffein og især hash til blusede det så kraftigt op.

Jeg har læst at koffein (af alle ting) skulle booste opiater - nogle erfaringer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Adhoc skrev:
Anarkrig skrev:
Når der så kom koffein og især hash til blusede det så kraftigt op.

Jeg har læst at koffein (af alle ting) skulle booste opiater - nogle erfaringer?

Oxycontiner/morfin skal man ha stærk kaffe og joints til IMO.

mht buprenorphin synes jeg ikke det gør nogen stor forskel, men i mine øjne er det også et ret kedeligt.

Medlem

Jeg synes det er et trade off, overordnet set med opioder og koffein generelt. Det mindsker bodyload, men giver større eufori. Det mindsker risikoen for forstoppelse, men det kan genere maven på andre måder. Jeg drikker for det meste kaffe til, men er det en kort solo-tåge-tur, hvor jeg ikke skal være social eller aktiv, og være bedøvet i kort tid dropper jeg kaffen.

Nu taler vi bup, vil jeg bruge kaffe til nasal og til plaster, men under tungen, er jeg for bange for kvalme.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]