Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har tidligere haft et forbrug af opiater over en længere periode, som selvfølgelig gjorde mig voldsomt syg da jeg stoppede.

Jeg har efterfølgende gjort det enkelte gange og er selvfølgelig ikke blevet dårlig af det overhovedet.

Mit spørgsmål er om der er nogle der ved f.eks. hvor mange dage i træk man kan bruge uden man får abstinenser igen? Kom evt. gerne med egne erfaringer :)

Jeg ved godt at det er at lege med ilden når jeg har været hooket før, men er meget interesseret i at kende svaret - for har ikke lyst til at finde ud af det på den hårde måde-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du gør,med at blive ved med at tage Opiater selvom du har være hooked,gør a hvis du ikke meget snart stopper,så vil du ende med at blive hooked igen,og for hver gang bliver det lidt sværere at stoppe igen.Jeg vil ikke mene du leger med ilden,du er simpelthen inde i bålet..
Men som tommelfingerregel kan du regne med at når du først har været rigtig hooked (bare en gang), vil din krop vænne sig til Opiaterne igen,i et noget hurtigere tempo end første gang du blev hooked.
Den der med "hvor lang tid skal jeg gå før min krop er helt "afopiatiseret" ,så min tolerance er ligesom første gang" er svær.Men det er mange måneder hvor du totalt skal glemme alt om Opiater (længere end de fleste er klar over,og parat til at vente).
Pas på kammerat,selvom du mener du har tjek på din indtagelse af Opiater,har de det med at tage røven på folk,også undertegnede.Og jeg var virklig sikker,alligevel gled jeg,og så sked jeg.. 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
^what he said. Hvis du alligevel tager opioider, så vær opmærksom på at din tolerance første gang er lav - mange er OD'et i den situation.

Hvor mange gange man kan tage opioider inden man oplever abstinenser afhænger af forskellige ting. Et element, der er rimeligt centralt er, hvilket opioid, der er tale om - dets egenskaber mht. hvor hurtigt det er til at trænge ind i CNS og hvor stærkt det binder til hovedsageligt opioide-mu-receptore er relevante blandt andet. Med andre ord - det vil være forskelligt for ketogan, codein og heroin.

Junior medlem

Jeg tror i misforstår mit spørgsmål en smule. Jeg har været afhængig af oxycodon 2 gange i mit liv - og for hver gang er abstinenserne blevet værre og har derfor fået en lærestreg.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvis jeg tog en tur på 3 dage med oxycodon - om jeg så ville opleve abstinenser igen, da min krop har prøvet det før. Eller om der skal mere til?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du beslutter dig for at lege med ilden igen, hvorfor skal det så lige være 3 dage i træk? Hvad med at sprede det med minimum en uges mellemrum?

Senest rettet af Adobe 17 apr 2011 17:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Min erfaring siger mig at 3 dage vil være nok til at du får abstinenser... Jeg startede for 5 år siden med at ryge lidt heroin i weekenden ( kan helt sikkert findes nogle gamle post herinde hvor jeg skriver om det ) og røg lyn hurtigt ud i et misbrug hvor heroin var det eneste jeg tænkte på og det styrede mit liv totalt i ca 3år og var de sidste 2-2 1/2år oppe og skulle have ihvertfald 3gram om dagen for at holde den kørende... Var så "heldig" at ryge ind og sidde med en dom på 21mdr og startede på metadon og har nu været "clean" = ikke taget heroin i næsten 2 år.. Eller det vil da sige at jeg røg et par gange mens jeg var inde og sidde og de gange jeg gjorde det mere end 2 dage i træk var jeg syg dagen efter selvom jeg fik min metadon... Så jeg vil helt sikkert råde dig til ikke at røre det mere end en dag af gangen... Puha det blev en længere smøre men det var sgu rart at komme ud med det selvom det meste af dette indlæg nok høre til i medaljens bagside....

Ps. har ikke rørt dope siden jeg blev løsladt i oktober 2010...

Pas nu på at du ikke ryger i med begge ben igen !!!!

Insane psychedelia user!

ths skrev:
Puha det blev en længere smøre men det var sgu rart at komme ud med det selvom det meste af dette indlæg nok høre til i medaljens bagside....

Jeg synes bestemt ikke det var for langt eller irrelevant. Der har været en tendens til at undervurdere opiater herinde og det er bestemt relevant at få den slags input i de debatter hvor det virkeligt tæller. Medaljens bagside bør altid fremhæves, og ikke bare være navnet på et forum man tyer til, når først tingene er gået galt.

Jeg er sikker på at folk gerne vil lægge øre til hvis du føler for at uddybe yderligere i Medaljens Bagside, og særligt rutscheturen fra det at lige prøve stoffet til misbrug kunne være interessant at høre mere om.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Dr. Phibes skrev:
ths skrev:
Puha det blev en længere smøre men det var sgu rart at komme ud med det selvom det meste af dette indlæg nok høre til i medaljens bagside....

Jeg synes bestemt ikke det var for langt eller irrelevant. Der har været en tendens til at undervurdere opiater herinde og det er bestemt relevant at få den slags input i de debatter hvor det virkeligt tæller. Medaljens bagside bør altid fremhæves, og ikke bare være navnet på et forum man tyer til, når først tingene er gået galt.

Jeg er sikker på at folk gerne vil lægge øre til hvis du føler for at uddybe yderligere i Medaljens Bagside, og særligt rutscheturen fra det at lige prøve stoffet til misbrug kunne være interessant at høre mere om.

Ja jeg vil give dig ret i at nogen har tendens til at se for let på det, men det er 100% kun til de selv sidder i saksen... Jeg kan da godt selv huske hvordan jeg var jeg ville da helt sikkert ikke blive afhængig for jeg havde da styr på det ( ikke en skid man har styr på det, det har styr på dig )

jeg regner også med at poste et indlæg hvor jeg fortæller hele historien på et tidspunkt i håb om at nogen kan få gavn af det og måske få bare 1 til at holde sig fra dope....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]