Man bør generelt gå forsigtigt til værks med GHB - starte med en forholdsvis lav dosis (1.5-2 gr.) og derefter langsomt arbejde sig op ad, f.eks. ved at forøge med et kvart gram, indtil man har fundet sin "personlige" dosis.
Hvis er person overdoserer på GHB eller nogle af analogerne, bør man altid regelmæssigt tjekke puls/respiration - hvis det på nogen måde er uregelmæssigt, eller hvis man har mistanke om en kraftig overdosering, bør man ikke tøve med at ringe 112... Men i langt de fleste tilfælde vågner vedkommende med et sæt (læs: med et
sæt) efter 3-4 timer.
GBL bliver industrielt brugt til elektronik rens - en af de største europæiske producenter er tyske BASF, som også laver disketter, CD-R medier, osv.
BDO har også en del industrielle anvendelsesmuligeder, jeg kender dem dog ikke alle sammen, men det skulle vist være så mange, at det ville blive svært at kriminalisere det. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Det er værd at bemærke, at BDO er blevet klassificeret som "Lav miljøfarlighed" af Miljøstyrelsen (
Butylen Glycol), hvilket gør det et meget favorabelt "fugtighedsgivende opløsningsmiddel" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
GHB er IMO det mest misforståede rusmiddel på kloden, da det har så fandens mange positive egenskaber, og endda er at findes i vores egen krop!
Selv i "guds eget land", har FDA endda godkendt brugen af GHB til behandling af narkolepsi, under handelnavnet
Xyrem - underligt nok forbliver GHB i Schedule 1, hvor Xyrem er placeret i Schedule 3 - selvom det er det samme kemikalie der er tale om! (NaGHB)...
I mange andre europæiske lande, bilver GHB brugt medicinsk - bl.a. i Frankrig, hvor de muskelafslappende effekter bliver brugt til fødende kvinder... i visse lande er det (heldigvis) stadig lovligt...
Jeg undrer mig over hvor længe staten vil lyve overfor sig selv (og os!) - Legalisér GHB (og tjald), og gør det hurtigst muligt!