Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 09:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ketogan
Junior medlem

Hej alle, jeg er ny her på forum...

Jeg skriver fordi jeg har arvet en del ketoganer og ville høre om I havde nogle gode ideer til hvordan og hvad jeg skal bruge dem til? :-)

Titel: Re: Ketogan
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gem dem til du bliver gammel!

Junior medlem

Nice..... tak for jeres god råd, så man spiser dem altså¨ :o

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Smid dem ud og sæt dig ind i psychdeliske stoffer, hvordan virker dem, Hvad vi du gerne have ud af dem og prøv dem sammen med andre når du føler dig tryk.

Medicin er for syge mennesker. Længere er den ikke i min bog.og ligegyldigt hvad du vælger og tag så sæt dig ind i HR aspektet, hvor farlige er de, hvor meget burde jeg tag osv.

Mvh Mikkel

Medlem

Ketoganer indeholder ketobemidon, og bruges mod moderate til svære smerter, ligesom f.eks. morfin.
Dosen er almindeligvis 5-10 mg og varer 3-5 timer, ifølge gode gamle wikipedia.
Her er en erowid rapport som beskriver rusen (dog ikke så detaljeret, og også kombineret med cannabis).

Prøv dig forsigtig frem med 2.5-5 mg til at starte med, og vid at ketobemidon også har nogleNMDA-antagonistiske effekter, ligesom ketamin, lattergas, dxm m.fl., så bliv ikke skræmt hvis du føler dig lidt dissociativ og depersonaliseret oven i din smertestillende eufori :)

DoYouSpeakWak?? skrev:
Medicin er for syge mennesker. Længere er den ikke i min bog.
Hvem har lov til at bestemme hvor grænsen går mellem medicin og rekreative stoffer? Mange er begge, cannabis, opioider/opiater, DXM, lattergas, mange anticholinergiske præparater, stimulanter, listen kan fortsætte. Jeg tror at jeg enten misforstår din holdning eller bare er ekstremt uenig med dig.

DoYouSpeakWak?? skrev:
[...]og ligegyldigt hvad du vælger og tag så sæt dig ind i HR aspektet, hvor farlige er de, hvor meget burde jeg tag osv.
Her er vi så fuldstændig enige :D
OP, lad være med bare at æde halvtreds ketoganer. Research, research, research - altid god HR!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
MFS skrev:
Eventuelt tjekke udløbsdato, ellers så bare guffe til du bliver mæt:-)

Uanset om dette er en joke eller ej forstår jeg simpelthen ikke hvordan Beskeden kan blive stående så længe på et HR Forum.
Eller burde vi efterhånden snart kalde psychedelia.dk for et tidligere Hr forum og nu bare et sted der snakkes om stoffer? undskyld for off topic, men syntes helt seriøst dette bliver være og være

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den korte:
Det er stærke sager: vær påpasselig. Mit gæt er at en opioid-naiv person vil opleve en rus ved 2-3 styk - start lavere. Gå ikke over 5 pga. bivirkninger. Læs evt. http://www.medicin.dk 's information om ketogan.

Den lange:
Ketogan er ud af de håndfulde opioider jeg har prøvet, det som jeg husker værende mest behagelig. Jeg tror også det er det opioid med størst fysisk og psykisk afhængighed jeg har prøvet. Jeg synes at have oplevet fysiske abstinenser, efter kun få gange dosering. Vær obs på at det er stærke sager du leger med. Jeg har også oplevet bivirkninger og ubehag over 6 tabletter, så jeg vil ikke anbefale dig at gå over det. Disse bivirkninger lod til at være anerledes end de klassiske opiat bivirkninger, og kunne skyldes det spasmolytikum, der er tilsat til ketobemidon'en i 5 gange så høj dosis - (eller det kunne muligvis skyldes den antagonistiske effekt på glutaminerge NMDA-receptorer, som er speciel for ketobemidon).
Angående de NMDA-receptor antagonistiske effekter, tror jeg ikke du behøver at forvente en effekt a la ketamin og lattergas, som det blev nævnt. Jeg har ikke oplevet sådanne bivirkninger, og heller aldrig hørt/læst om det i almindelige doser - der er mange mulige bindingssteder på NMDA-receptorer. Dog er det meget muligt at ketogans specielt behagelige effekt i forhold til mange andre opioider, skyldes antagonistisk effekt på NMDA-receptorer, der bevirker øget dopaminergt input til nucleus accumbens.

Doyouspeakwak - de fleste stoffer har forskellige farmakologiske effekter. Gir det mening at rekreativ indtagelse af et stof, skal vurderes ud fra om, en af disse effekter, har en helende effekt i en eller anden sygdoms-sammenhæng? Frasværger du brug af ketamin, da det forhandles som en pharmaceutisk specialitet?

Junior medlem

Tak til alle for Jeres svar, det er godt at man kan få (næsten:-) ) fordomsfri info her på forummet

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Adhoc skrev:
Doyouspeakwak - de fleste stoffer har forskellige farmakologiske effekter. Gir det mening at rekreativ indtagelse af et stof, skal vurderes ud fra om, en af disse effekter, har en helende effekt i en eller anden sygdoms-sammenhæng? Frasværger du brug af ketamin, da det forhandles som en pharmaceutisk specialitet?

Ja, fravælger alt lovligt narko der kan fåes her i landet. Da det primært er lavet af store int firmaer der ikke vil mig det bedste. Skal det være ikke organisk bliver det mdma eller lsd (som jeg ved andre jeg stoler på har prøvet flere gange før mig). Men det var vist mere en kommetar i den personlige ende, måske var jeg også lidt præget af psychedelias overskrift her i forummet.
Citat:
Velkommen her til den psykedeliske verden. Her vil du kunne finde information om brug og dyrkning af ethnobotaniske vækster og information om psykedeliske stoffer.

Syntes lovlig stats narko generelt falder lidt uden for der. Men når det kommer til HR er alle stoffer lige meget værd i min bog.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke organisk? Du mener, hvis det ikke skal være biosynthetiseret i planter?
Du vidste ikke at LSD i hvert fald i mange år solgtes af Sandoz under handelsnavnet Delysid? Men så er du jo nødt til at stoppe nu med at bruge LSD - er det ikke lidt ærgeligt, hvis du får noget ud af brugen? Kan du se min pointe :)
Det er lidt sørgeligt, at nogle mennesker tror at større medicinalvirksomheder er steder, hvor man bare opkoncentrere amoralske arbejdere.

Og ja, du har ret overskriften burde rettes, da psychedelia i praksis omhandler harm reduction for de fleste stoffer.

Hvad du faktisk mener er, at man kun bør anvende psychotomimetica?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Adhoc skrev:
Ikke organisk? Du mener, hvis det ikke skal være biosynthetiseret i planter?
Du vidste ikke at LSD i hvert fald i mange år solgtes af Sandoz under handelsnavnet Delysid? Men så er du jo nødt til at stoppe nu med at bruge LSD - er det ikke lidt ærgeligt, hvis du får noget ud af brugen? Kan du se min pointe :)
Det er lidt sørgeligt, at nogle mennesker tror at større medicinalvirksomheder er steder, hvor man bare opkoncentrere amoralske arbejdere.

Og ja, du har ret overskriften burde rettes, da psychedelia i praksis omhandler harm reduction for de fleste stoffer.

Hvad du faktisk mener er, at man kun bør anvende psychotomimetica?

Godt du husker lsd historie lidt bedre end mig lidt sent om aftenen :) Folk må jo tage hvad de vil, men ja det burde da næsten være udgangspunktet herinde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan forstå, hvis du mener det ville være mærkeligt herinde, hvis folk her var imod brugen af psykedelika. Men jeg kan ikke forstå, hvorfor folk herinde burde være imod brug af andre stoffer.

Men jeg er lidt interesseret i, hvor konsekvent du er mht. den statede holdning til medicin, og så du svarede ikke rigtig på mit spørgsmål mht. om du så stopper brugen af LSD?

-God fredag

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, det vil jeg ikke. Tager det vist også kun sådan med et par års mellemrum når jeg kender nogen der har noget ordenligt. Det kan vist heller ikke rigtigt kaldes stats narko længere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Adhoc skrev:

ENIG!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]