Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej ville høre om der nogen der ved om det kan være farligt at tage methylone når man er må anti dep (citalopram) medicin tager 20 mg om dag.
havde tænkte mig at tage det her om nogle uger har ikke trippet i lang tid og er stoppet med at ryge så kunne godt tænke mig i hyggelig lone aften havde tænkt mig at tage 250 mg oralt tak på forhånd

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Uden at hænge mig op på det, mener jeg ikke du ville kunne komme noget nær i nærheden af fuld effekt. Jeg tror du vil få et større kick ud af at smide dine penge i skraldespanden.

Tjek denne http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=10510

Junior medlem

ok lyder ikke så lovene kunne bare godt tænke mig at trippe noget men hvis det ikke virker er der ikke så meget ved det nogen der har nogle flere kilder på det?

Admin
Brugeravatar

Som en eller anden sagde i et andet indlæg: Lad være med at tage stoffer, når I er på antidepressiver! Navnligt serotonerge stoffer som methylone kan være rigtig skidt, når man tager SSRI præparater. Foruden ringe virkning risikerer du, at din depression bliver værre.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Vis du skal trippe noget, kan du evt. prøve LSD eller svampe. Der tager effekten ikke tage særlig meget skade af SSRI. Det er jo helt op til dig selv om du kan holde til det (Du får vel dine piller for en grund). Men yderst forsigtighed er i hvert fald anbefalet.

Personligt har jeg trippet på begge, mens jeg har været på SSRI med gode resultater. Men igen er det virkelig også en chance at tage.

Junior medlem

ja ok men er der så nogle stoffer ala methylone som ikke påvirke serotonin er ret sikker på jeg ville kunne klare det fint hvis det ikke er farligt har drukket sprut flere gange og tømmermænd kunne jeg sagtens klare og syntes ikke jeg normalt for det så dårligt dagen after methylone

Junior medlem

Repu skrev:
Vis du skal trippe noget, kan du evt. prøve LSD eller svampe. Der tager effekten ikke tage særlig meget skade af SSRI. Det er jo helt op til dig selv om du kan holde til det (Du får vel dine piller for en grund). Men yderst forsigtighed er i hvert fald anbefalet.

Personligt har jeg trippet på begge, mens jeg har været på SSRI med gode resultater. Men igen er det virkelig også en chance at tage.

ja ok kunne måske trippe nogle svampe så det også nice :) så det bare med at få fat i dem:P

Dedikeret medlem

Erock475, må jeg spørge hvad du har prøvet før i tiden? Og hvad det er du får dine piller for? Og hvor gammel er du?

Junior medlem

har prøvet methylone MDMA 2c-e 4-aco-dmt morfin ketamin svampe meskelin hash diazepam ketogan metadon tror det nogenlunde alt

Dedikeret medlem

Jeg syntes bare du skal tænke dig meget om, hvis du har det psykisk dårligt og vil trippe.

Junior medlem

ved det godt har bare virkelig meget lyst har ikke røget weed i 55 dage nu og kunne bare godt tænke mig en aften hvor jeg havde det vildt savner det bare lidt men kan godt være jeg ikke burde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke farligt, har selv forsøgt mig med 20mg sammen med 200mg methy (dog taget da methy var ved at fade ud). Dette førte til at niveauet af serotonin i min hjerne blev højnet, men ikke for de andre transmitterstoffer. Altså fik jeg det lidt dårligt pga. meget serotonin, men var ikke så glad som jeg var af ren methy fordi mænden af de andre transmitterstoffer methy øger var ved at fade ud. Dog kunne jeg ikke tage mere methy, da jeg kunne tænke mig til at jeg ville få det dårligt af det. 8 timer efter da min kvalme var ved at forsvinde redoserede jeg uden at få det dårligt. DON'T DO IT! Vent i hvert fald mindst 24 timer - ja, jeg ved at halveringstiden er 72 timer, men eftersom jeg kunne redosere igen efter 8, tænker jeg at det kun er når plasmaniveauet er på sig højeste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rettelse: det er farligt, men man dør ikke af det. Du får det bare dårligt hvis det tages samtidig og det er IKKE sjovt. Hvor mange mg får du om dagen? Hvis du absolut skal, så nøjes med 100mg methylone, vent en time. Hvis du ikke får det dårligt kan du godt redosere en smule. Hvis du skal trippe fredag, så tag din sidste Citalopram onsdag.

Bedste råd er at lade være, men eftersom du er fast besluttet på at trippe må jeg jo give dig de bedste råd jeg kan. :)

Dedikeret medlem

Man skal aldrig stoppe med at tage sine SSRI'er, bare for at trippe. Det er helt hjernedødt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ScienceFreak skrev:
Det er ikke farligt, har selv forsøgt mig med 20mg sammen med 200mg methy (dog taget da methy var ved at fade ud). Dette førte til at niveauet af serotonin i min hjerne blev højnet, men ikke for de andre transmitterstoffer. Altså fik jeg det lidt dårligt pga. meget serotonin, men var ikke så glad som jeg var af ren methy fordi mænden af de andre transmitterstoffer methy øger var ved at fade ud. Dog kunne jeg ikke tage mere methy, da jeg kunne tænke mig til at jeg ville få det dårligt af det. 8 timer efter da min kvalme var ved at forsvinde redoserede jeg uden at få det dårligt. DON'T DO IT! Vent i hvert fald mindst 24 timer - ja, jeg ved at halveringstiden er 72 timer, men eftersom jeg kunne redosere igen efter 8, tænker jeg at det kun er når plasmaniveauet er på sig højeste.

Jeg synes ikke man skal basere sine teorier på enkelte personlige erfaringer. Hvis du har læst lidt herinde, vil du hurtigt se at folk har gjort åndsvage ting som man absolut ikke bør anbefale, og alligevel overlevet.
Det være sagt, er der næppe noget farmakologisk specielt farligt ved at tage citalopram på vej ved fra methylon for at mindske risikoen for neurotoksicitet og (muligvis) dæmpe lidt af nedturen dagen efter. Men nu er det jo ikke hvad trådstarteren spørger om, han er allerede i behandling med citalopram, og så er situationen en helt anden. Methylon vil sandsynligvis have en utilfredsstillende effekt, som andre tidligere har skrevet, og selv om risikoen for serotoninsyndrom måske er lille, er det ikke en risiko som er værd at løbe.
Med hensyn til halveringstiden, er den sandsynligvis ikke videre afhængig af plasmaniveauet - om man tager en stor eller en lille dosis, vil det for de fleste tage omkring 30-40 timer at halvere serumkoncentrationen. Det er usandsynligt at de involverede leverenzymer er blot i nærheden af mættede, så man opnår 0.-ordens kinetik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja - OVERLEVET som i "været helt væk og på utrolig vis klaret den". Jeg havde en mild kvalme og tænkte "jeg skal nok ikke spise mere af noget som helst foreløbig, for ellers får jeg det dårligt grundet for meget serotonin og kommer ikke til at kunne have det så sjovt". Siger at man risikerer at få kvalme, hvilket er tegn på for meget serotonin, hvilket fører til at man på et tidspunkt (som mig) kommer ned fra sit trip og sidder tilbage med kvalme og ikke kan tage mere methylone da kvalmen vil forværres af dette. Jeg er en ikke særlig stor person og de doser jeg plejer at tage af ting virker ofte ikke på mine venner. Har oplevet combinationen på egen krop og jeg tror nu at der skal ske noget meget galt hvis at trådstarter skulle komme i livsfare af samme dosering som gav mig en mild kvalme.
Hvorfor skulle det hæmme neurotoxiteten? Tror det er meget mere effektivt med en overdosis C-vitamin.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ScienceFreak skrev:
Ja - OVERLEVET som i "været helt væk og på utrolig vis klaret den". Jeg havde en mild kvalme og tænkte "jeg skal nok ikke spise mere af noget som helst foreløbig, for ellers får jeg det dårligt grundet for meget serotonin og kommer ikke til at kunne have det så sjovt". Siger at man risikerer at få kvalme, hvilket er tegn på for meget serotonin, hvilket fører til at man på et tidspunkt (som mig) kommer ned fra sit trip og sidder tilbage med kvalme og ikke kan tage mere methylone da kvalmen vil forværres af dette. Jeg er en ikke særlig stor person og de doser jeg plejer at tage af ting virker ofte ikke på mine venner. Har oplevet combinationen på egen krop og jeg tror nu at der skal ske noget meget galt hvis at trådstarter skulle komme i livsfare af samme dosering som gav mig en mild kvalme.

Det er forskelligt hvordan folk reagerer på stofkombinationer, og situationen er en anden for trådstarter end for dig - han er allerede i behandling, og skal enten seponere medicinen i længere tid før methylon, eller tage stoffet mens han stadig har en mængde SSRI i blodet som vil have signifikant effekt på serotoninsystemet. Hvis man er i behandling for depression, kan det efter min mening ikke anbefales overhovedet at afbryde medicineringen for at tage et stof som kan medføre ubalance i serotoninsystemet i flere dage efterfølgende. Det er velkendt at SSRI hæmmer effekten af MDMA betydeligt, så jeg finder det sandsynligt at det samme gælder for methylon.
ScienceFreak skrev:
Hvorfor skulle det hæmme neurotoxiteten? Tror det er meget mere effektivt med en overdosis C-vitamin.

En antioxidant til at modvirke eventuel oxidativ skade er sikkert ikke det værste man kan gøre, men kan du underbygge hvorfor du tror at en makrodosis C-vitamin er bedre end SSRI'er til at forhindre skader? Jeg har skrevet lidt om rationalet for hvordan SSRI skulle virke denne tråd, det er ikke noget jeg har hevet ud af luften: Citalopram til nedtur. Hvis du har brug for flere referencer end det, eller artiklen i fuldtekst, kan du sende mig en PM. Du må selv bringe nogen referencer på banen hvis du vil tages seriøst. Anekdoktale historier er ikke videre anvendelige til at forklare hvorvidt en kombination er skadelig eller ej.

Junior medlem

har læst en del om det om tænkt lidt og besluttet mig for ikke at tage methylone men overvejer at tage nogle svampe efter som jeg har en ven der lige har fået nogle der burde ikke kunne ske noget ved det vel?. og tak for alle svarne

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Du er den eneste herinde, som kan sige at der ikke sker noget ved at du indtager svampe.. Vi ved jo ikke hvordan dit sind har det..
Er du stadig deprimeret? Hvordan er dit liv lige pt? Det er ting som du skal være afklaret med inden du begynder at trippe svampe :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og man kan aldrig sikre sig 100% mod at blive skør af dem, for man ved aldrig om man ligger inde med en latent psykose.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]