ScienceFreak skrev:
Det er ikke farligt, har selv forsøgt mig med 20mg sammen med 200mg methy (dog taget da methy var ved at fade ud). Dette førte til at niveauet af serotonin i min hjerne blev højnet, men ikke for de andre transmitterstoffer. Altså fik jeg det lidt dårligt pga. meget serotonin, men var ikke så glad som jeg var af ren methy fordi mænden af de andre transmitterstoffer methy øger var ved at fade ud. Dog kunne jeg ikke tage mere methy, da jeg kunne tænke mig til at jeg ville få det dårligt af det. 8 timer efter da min kvalme var ved at forsvinde redoserede jeg uden at få det dårligt. DON'T DO IT! Vent i hvert fald mindst 24 timer - ja, jeg ved at halveringstiden er 72 timer, men eftersom jeg kunne redosere igen efter 8, tænker jeg at det kun er når plasmaniveauet er på sig højeste.
Jeg synes ikke man skal basere sine teorier på enkelte personlige erfaringer. Hvis du har læst lidt herinde, vil du hurtigt se at folk har gjort åndsvage ting som man absolut ikke bør anbefale, og alligevel overlevet.
Det være sagt, er der næppe noget farmakologisk specielt farligt ved at tage citalopram på vej ved fra methylon for at mindske risikoen for neurotoksicitet og (muligvis) dæmpe lidt af nedturen dagen efter. Men nu er det jo ikke hvad trådstarteren spørger om, han er allerede i behandling med citalopram, og så er situationen en helt anden. Methylon vil sandsynligvis have en utilfredsstillende effekt, som andre tidligere har skrevet, og selv om risikoen for serotoninsyndrom måske er lille, er det ikke en risiko som er værd at løbe.
Med hensyn til halveringstiden, er den sandsynligvis ikke videre afhængig af plasmaniveauet - om man tager en stor eller en lille dosis, vil det for de fleste tage omkring 30-40 timer at halvere serumkoncentrationen. Det er usandsynligt at de involverede leverenzymer er blot i nærheden af mættede, så man opnår 0.-ordens kinetik.