Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 20:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hejsa, de fleste har vel efterhånden hørt, at ritalin bliver brugt som studydrug. Mit spørgsmål er så, om man vil opleve en positiv effekt ved at tage ritalin umiddelbart inden man skal til eksamen - altså på dagen (som jeg læser det, så bruger de fleste det til at læse op til eksamen, hvilket jeg ikke har tænkt mig). Jeg har kun prøvet ritalin en gang, i en kæmpe brandert, og den begyndte først at virke da jeg var på vej i seng, så er ikke særligt indforstået med effekten af ritalin. Vil det hjælpe på ens talegaver under selve eksamen, så man vil være i stand til at finde ting frem fra ens hukommelse, som ellers ligger godt gemt? Jeg ved at amfetamin er godt til at få munden på gled, og jeg kunne forestille mig det samme galt for ritalin.

Det skal lige understreges, at jeg ikke har tænkt mig at tage det fast som studydrug, men føler mig nødsaget til det denne gang, da jeg har været under stort pres af at have et ekstra fag i de sidste to blokke, hvorfor jeg har nedprioriteret dette fag, hvilket bider mig i røven nu. Min re-eksamen i faget ligger midt under Roskilde festival, så jeg skulle helst gerne bestå det i første forsøg!

Erfaringer og inputs er meget velkomne!

Medlem

Hvis du vælger at gøre det, så gør dig den tjeneste at prøv den dosis du vil tage en anden dag også - måske du bliver lidt mere påvirket end godt er - dumt at opdage det på selve dagen

Junior medlem

Nu har jeg aldrig selv prøvet det, men har overvejet det, så kan kun uddele af den viden jeg selv fik, da jeg søgte på emnet :)
Først og fremmest hørte jeg meget om folk der blev meget nervøse (mere end man plejer).
De fleste [af dem jeg har snakket med] får en tendens til at side og lave små irriterende ting (trykke på en kuglepen, spille på bordet med fingrene, trampe lidt med fødderne osv.), som plejer at være en god indikator for at du er nervøs og uforberedt. Og til sidst har jeg hørt om at folk begynder at svede meget, jeg ved ikke hvor slemt det er, men det kan da give lidt ekstra nervøsitet.
Hvis du SKULLE tage et stimulans, så ville jeg nok anbefale noget mindre stimulerende, som f.eks. Modafinil (hvilket jeg har en del personlig erfaring med, dog ikke under en eksamen).
Det pepper dig ikke rigtigt op, til gengæld føler du dig 100% udhvilet, selvom du måske kun har sovet et par timer..

Men som simpzon3 siger, så prøv måske lige et par gange inden, så du kan se hvordan det virker på dig. Man ved jo aldrig om du måske skiller dig ud fra de folk jeg har snakket med :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Tak for svarene. Udskyder min første eksamensdoping til en anden god gang :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]