Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 15:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: vestjylland
hej allesammen.
Jeg tager amf engang i mellem ( ca en gang om måneden), men de sidste gange er min krop begyndt at opføre sig lidt underligt. Efter et stykke tid begynder to af tæerne på min venstre fod at sove. Det sammen sker med venstre ringefinger, som jeg ikke rigtigt kan styre. Den kan ikke følge med og føles underlig, hvis det giver mening. Jeg ved at amf påvirker centralnervesystemet. Kan det være derfor? min far som har sclerose har de samme symptomer, hvilket jeg synes er lidt skræmmende...

Gitte

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Haha. lyder meget mærkeligt.
Sker det kun når du tager amfetamin?
Insuflerrer du eller tager det oralt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan være der bare ikke kommer nok blod ud. Er det allerede på første aften du får de nævnte symptomer?

Junior medlem

ved godt det lyder skørt (: ja det sker samme aften som jeg har taget det. Det er forskelligt hvordan jeg tar det. Jeg synes bare det er underligt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du lagt mærke til om dine fingre og tæer bliver kolder end normalt?

Junior medlem

tæerne får nogen gange en hvid-blålig farve og er kolde. Men det er som regel morgenen efter

Medlem
Brugeravatar

Så kan det være fordi dit blodomløbet ikke er godt nok, amf er stadig i blodet dagen efter indtagelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er højst sandsynligt kredsløbet så. Amfetamin virker blodkar sammentrækkende, og hvis der er lidt snævert i forvejen, så gør det at der ikke kommer nok blod ud. Jeg tror ikke du skal bekymre dig om CNS, men derfor skal du stadig passe på. Efter længere tid uden tilstrækkelig blodtilførelse kan der opstå koldbrand.
Jeg vil foreslå dig at gå til lægen og tale ærligt om det og derudover begrænse dit forbrug af stimulanser.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Hvor store doser tager du?

Jeg har oplevet det samme et utal af gange, for det meste i de første 3-5 timer efter indtagelse af en solid dosis.
Amfetamin virker vasokonstriktivt, altså får blodkarrene til at træke sig sammen, og det giver størst udslag i tæer/fingre. Det kan let give samme fornemmelse, som at vågne op til en sovende hånd, da årsagen er den samme - for ringe blodtilførsel.

Det er noget man skal være opmærksom på, hvis man er påvirket i lang tid, eller hvis man i forvejen har dårligt blodomløb, da det i værste tilfælde kan resultere i celledød/koldbrand.
men normalt er det bare en uskadelig fysiologisk bivirkning ved amfetamin-indtagelse.

arrgh SortSnog

Junior medlem

Det er forskelligt hvor meget jeg tager, men det blir jo nok til 1-2 g i løbet af en nat. Det lyder godt at det normalt er uskadeligt, man kan bare ikke lade være med at blive lidt nervøs, når ens krop opfører sig sådan. Jeg synes også det er underligt at det kun er i venstre side...

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Det med at det forekommer i din venstre side, kan måske forklares af en ikke-ens udspredning eller dimensionering af blodkar, i kroppen.
Det er så vidt jeg husker, altid mine højre tæer, der bliver udsat først - ellers kort efter, begge sider.

Junior medlem

okay, tak for forklaringerne (:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]