Shambhala skrev:
Jeg fik noget på rigshospitalet i går, som sygeplejersken kaldte for ''dråber'', hun kunne ikke rigtig forklare hvad det var. Og så har jeg fået noget der hedder Moxalole, som er nogle breve man hælder i vand og drikker, de indeholder vist flere forskellige afføringsstoffer. Og så har jeg drukket mælk, da jeg normalt får lettere tyndskid af at drikke for meget af det xD (måske en mild form for laktoseintolerans?). Normalt får nikotin mig også til at skulle skide lidt, men det har sgu heller ikke hjulpet.
Drikker vel omkring 1 liter vand, men drikker også en masse te i løbet af dagen, og også kaffe, der er der jo også vand i.
Må ikke gå, skal helst bevæge mig så lidt som muligt (må ikke få problemer med vejrtrækningen fordi nogle ribben er trykket ind mod en af lungerne).
Hvor lang tid skal der gå, før det begynder at blive farligt? (kan godt mærke at trykket i maven er steget i løbet af dagene).
@ Psyduck: skal jeg gøre

Jeg er rimelig sikker på at hun gav dig Laxoberal, hvilket er lidt noget bæ, fordi det er en af de sidste valg inden for håndkøb.
Moxalole virker blot ved at agere som fyldestof i tarmen, så tarmen bliver provokereret til at presse det videre i systemet. Dette virker dog kun, hvis der _er_ gang i systemet, og man ikke har en direkte forstoppelse.
Når Moxalole ikke virker, skal du heller ikke igang med movicol.
Jeg vil som ovenover også pege på microlax/toilax eller måske endda Fleet. Fleet er væsentlig større, så derfor skal du også have mere op i tarmen af gangen. Dette plejer dog også at have en tilsvarende større effekt, så det gør folk gerne

Hvis det skal gå stærkt, sælges Toilax i en sampak med én klysma (Væske der skal op i endetarmen) og én enterotablet. Så kan man få hurtigt virkning fra endetarmen fra starten af, og få resten renset ud efter ca. 8 timer.
Edit: Lactulose vil jeg stadig bruge som en mulighed. Det virker ved at gøre afføringen mere fugtig. Når man ikke har været på toilettet længe, har afførringen været i tarmen så længe, at der er suget meget vand ud af det. Derfor bliver det hårdt og knoldet, og det bliver derfor meget svære at komme af med igen.
Lactulose kan tages hver dag, og har praktisk talt ingen bivirkninger, da det ikke optages i systemet.
Normalt drikker man 10-15ml før man skal sove, og man har så effekt efter 8 timer.
Ældre bliver tvangsfodret med det

Apotekspersonalet burde også være til en stor hjælp? De er trods alt uddannet til at rådgive, og finde frem til det bedste valg. Det er meget nemmere at behovsafdække, når man står med personen foran sig.
Det er svært at sige hvornår det begynder at blive farligt. Hvis du er vant til at gå på toilettet hver dag, og du oplever en periode på 4 dage uden, vil jeg tage til lægen. Men jeg kan høre på dig, at han blot har sendt dig videre?