Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey mennesker.

Jeg er stoppet stortset med at tage stoffer. Tager lidt engang imellem. Men efter jeg er stoppet, synes jeg at kedsomheden er forfærdelig? Jeg mangler spænding i mit liv, uden stoffer og fester.

Er der andre der har det sådan?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
tror sku det er meget normalt.
Havde også - efter at have prøvet amfetamin første gang - en følelse af at det aldrig ville blive det samme og drikke igen.

amfetamin og druk hører lige så meget sammen som øl og smøger.. eller mælk og chokoladekiks - hvis du spørg mig.
Det sku trist, men sådan er det bare.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Motion og sex som substitut. Selvom jeg ikke selv får så meget motion at det gør noget :wink:.

Men ellers så prøv at tænk over hvad du kunne gøre af spændende ting i dit liv. Som f.eks. en rejse, begynde til en kampsport, eller fordyb i noget som du synes virker spændende.
Der er andre muligheder for spænding i hverdagen, og min erfaring er at jeg er blevet mest grebet af de ting, som jeg havde de mindste forventninger til.
Og det er jo også spændende i sig selv.

Held og lykke med at finde noget at give dig til. Tag et par chancer. Det er jo lige derude, ventende på at blive fundet.
Ved godt at det kan være lettere sagt end gjort, men der ER muligheder.

/ Edit: Vil lige indskyde, at det også handler om hvor dit fokus er henne. Lige nu er dit fokus på stofferne, og så kan alt andet i livet godt blive farvet lidt gråt og kedeligt.
Efter jeg selv stoppede med at suge amfetamin hele tiden syntes jeg også alting var røvkedeligt, men efterhånden som jeg fik flere byture uden amfetamin i bagagen, begyndte mit fokus langsomt også at ændre sig.
Jeg vil ikke påstå at jeg ikke sætter pris på noget opløftende når jeg går i byen idag udover alkoholen, men jeg sagtens undvære alligevel, og samtidig ha' det sjovt, kun på alkohol.

Og nu læste jeg lige igen at du også har lagt festerne på hylden, men mit budskab omkring fokus gælder selvfølgelig ikke kun fester osv. Det var bare min erfaring omkring det, og at det begynder at lysne op på et tidspunkt.

Senest rettet af Halose 10 mar 2011 19:41, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halose said it...

Du mangler simpelthen bare noget andet at fylde din hverdag ud med, så nemt er det.

Senest rettet af BehindMind 10 mar 2011 20:11, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

det kommer helt and på hvad du laver til hverdag

Medlem
Brugeravatar

Har det præcis på samme måde, også hjælper det ikke på det at jeg går hjemme og er sygemeldt :/

Medlem

Jeg er i samme fase. Jeg savner hash og amfetaminen så meget, og jeg tænker stort set ikke på andet, og det er på trods af, at jeg har været clean siden nytår med et enkelt tilbagefald.
Jeg har heldigvis nogle gode venner (ikke mange), som ikke tager stoffer og som kan aktivere mig lidt. Ellers har jeg en tendens til bare at sidde og sumpe derhjemme og have ondt af mig selv.
At feste er ikke så spændende længere nej... Det er ligesom hvis den gængse danske teenager skulle til at feste uden alkohol. At drikke er derimod mere spændende, og det kan tage lige tage brodden. Jeg har dog ikke selv drukket siden engang i februar, fordi jeg faldt ind i en rytme med at drikke hver dag (for at erstatte det jeg plejede at tage).
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men prøv at cykle en tur, evt. med en ven, eller så game sammen med dine venner (+Skype). Det hjælper i hvert fald med at holde mig kørende, bortset fra at de fleste spil bare gør mig vanvittigt gal :)

tl;dr
Mht. motion og træning så virkede det ihvertfald for mit vedkommende totalt uoverskueligt at begynde med, eftersom jeg ikke har bevæget mig siden jeg spillede golf for et par år tilbage (og det er ikke den vilde motion). Så snart jeg meldte mig ind i motionscenteret er jeg dog begyndt konsekvent at træne hver anden dag, og jeg nyder det faktisk - overraskende nok! Gør det! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
For mit vedkommende stoppede jeg med weekend-narkomani og clubbing tilbage i ca. 2003-2004. Arbejde, uddannelse, træning, fornuftig kærester og alt andet nyttigt livsindhold til side; det var fucking sjovt at give den gas! Og en del af mig vil altid savne det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
jeg har sgu også været der. jeg begyndte at rejse sådan lidt mere seriøst, ophold af +6 mdr... efterfølgende har jeg så købt mig en motorcykel, og begyndt på noget nyt uddannelse. jeg synes IMO det er vigtigt at have venner som ikke har noget som helst med stoffer og gøre, da de er nødvendige for at komme til at leve et såkaldt "almindeligt" og "borgerligt" liv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuck at have et almindeligt eller borgerligt liv, jeg kan klare mig uden begge - men hvis man ikke kan passe forpligtelser fordi man bruger stoffer, bør man stoppe med det samme.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
@tias

hvis det var en kommentar til mig, så mener jeg heller ikke at et almindeligt og borgerligt liv er alfa omega. også derfor jeg skrev: "Et såkaldt almindeligt og borgerligt liv"

vi er jo alle forskellige med hver vores opfattelse af "det gode liv" jeg vil ikke bestemme hvad der er rigtigt eller forkert.

via erfaringer med de venner jeg har haft som til sidst kun havde deres narkovenner tilbage, vil jeg stadigvæk mene at sådan et liv ikke er det jeg vil have....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Tias skrev:
Fuck at have et almindeligt eller borgerligt liv, jeg kan klare mig uden begge - men hvis man ikke kan passe forpligtelser fordi man bruger stoffer, bør man stoppe med det samme.

Enig! Men hvad er forpligtelser(dit syn på det)?

Medlem

yodawgyo skrev:
Jeg er i samme fase. Jeg savner hash og amfetaminen så meget, og jeg tænker stort set ikke på andet, og det er på trods af, at jeg har været clean siden nytår med et enkelt tilbagefald.
Jeg har heldigvis nogle gode venner (ikke mange), som ikke tager stoffer og som kan aktivere mig lidt. Ellers har jeg en tendens til bare at sidde og sumpe derhjemme og have ondt af mig selv.
At feste er ikke så spændende længere nej... Det er ligesom hvis den gængse danske teenager skulle til at feste uden alkohol. At drikke er derimod mere spændende, og det kan tage lige tage brodden. Jeg har dog ikke selv drukket siden engang i februar, fordi jeg faldt ind i en rytme med at drikke hver dag (for at erstatte det jeg plejede at tage).
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men prøv at cykle en tur, evt. med en ven, eller så game sammen med dine venner (+Skype). Det hjælper i hvert fald med at holde mig kørende, bortset fra at de fleste spil bare gør mig vanvittigt gal :)

Jeg har læst alle jeres kommentare med interesse. Det er virkelig godt at se, at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

¨Men dig, synes jeg at som taget ud af min mund :S Det er præcis sådan jeg føler det. Jeg savner helt vild og bare kan sidde og sumpe, og ikke have noget pres nogen steder fra.. Bare sidde og klaske på benzodiazepiner og andet, og gøre ting når jeg vil det.. Et arbejde er bare ikke mig, hvis det ikke interessere mig.

Jeg går pt hjemme, er 21 år gammel. Jeg får kontanthjælp, og kommunen overvejer at søge min pension, fordi jeg er lidt et problembarn. Jeg har noget adhd eller noget mani. Er samtidig ret støjoverfølsom.

Jeg "gider"/kan ikke tage en uddannelse eller arbejde. Jeg har ikke lysten, og har lidt med psykken. Jeg har en voldsom plettet straffeattest som også bremser mig. Jeg skylder mange penge til offfentlige ting.

Det meste af hverdagen bruger jeg på at være sammen med kammerater, eller sidde ved computeren. I weekenden er der så fest. Men jeg kan simpelthen bare ikke finde noget der interessere mig. Styrkeløften kører jeg træt i.

Medlem

Condor skrev:
jeg har sgu også været der. jeg begyndte at rejse sådan lidt mere seriøst, ophold af +6 mdr... efterfølgende har jeg så købt mig en motorcykel, og begyndt på noget nyt uddannelse. jeg synes IMO det er vigtigt at have venner som ikke har noget som helst med stoffer og gøre, da de er nødvendige for at komme til at leve et såkaldt "almindeligt" og "borgerligt" liv.

Det er så bare et problem, når der ikke rigtig er nogle penge og gøre godt med. Man skal jo betale alt selv nu om dags.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Highwaytoheaven skrev:
Hey mennesker.

Jeg er stoppet stortset med at tage stoffer. Tager lidt engang imellem. Men efter jeg er stoppet, synes jeg at kedsomheden er forfærdelig? Jeg mangler spænding i mit liv, uden stoffer og fester.

I am sorry to inform you... you have no life. You are dead. My condolences.

Helt ærligt så skal du tage og kigge dit liv efter i sømmene. Det lyder som om, du tidligere er flygtet fra kedsomhed, og at den nu har indhentet dig. Sådan har (næsten) alle det fra tid til anden. Du skal selvfølgelig lave noget, der ud fra din karakter, virker meningsfyldt, så ikke der er et sug efter stoffer og fest hele tiden.

Har du overvejet noget med nogle "forpligtelser" - ikke sådan seriøst, men hvor de er der? Prøv at starte til en eller anden sportsgren, hvis du er til sådan noget, og du ikke allerede er i gang. Boksning, MMA eller brydning er pisse hårdt, og som oftest kan der snige sig et adrenalinkick ind. Det er i hvert fald et sundt alternativ, forudsat at du bliver professionel bokser og slår hjernen ud.

Ellers kan noget så dødt og støvet som en god bog fungere, hvis ikke du er helt lukket over for sådan noget. Og selvfølgelig venner og fester, hvor fokus måske ikke ligger på hvor mange store streger i har taget. F.eks. pokeraften med løgspark som straf i stedet for pengeindsatser. Det skal i hvertfald give nogle adrenalinkicks.

En udflugt til Scientologis kirke i KBH eller Malmö, hvor du/i har ringet ind i forvej er også en udfordring. Lad være med at sige dit rigtige navn, ring med hemmeligt nummer, og undgå at have ID med dig. Ellers slipper du aldrig væk igen. Adrenalinkicks you will get.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Highwaytoheaven skrev:
Hey mennesker.

Jeg kan sagtens følge dig.. Har selv haft det på nogenlunde samme måde. Men jeg fandt dog en vej til en helt ny spændende verden.
Jeg begyndte lige pludselig at interesserer mig for buddhisme, for spirituelle og filosofiske emner.. Det har åbnet en helt ny verden for mig, som jeg er i gang med at udforske 24 timer i døgnet, jeg kan slet ikke få nok. Jeg har virkelig opnået personlig og spirituelle positive indsigter, og jeg sulter konstant efter mere !!
Jeg ved ikke om det er noget som interesserer dig, men det hjalp mig væk fra kedsomhed og et liv uden spænding :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repu skrev:
Tias skrev:

Enig! Men hvad er forpligtelser(dit syn på det)?

Det er at passe sit arbejde eller sin skole, at opretholde en værdig tilværelse, holde sine aftaler med sine venner, og alle andre aspekter af en sammenhængende og aktiv hverdag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
What Tias said, altså mht. forbrug og forpligtelser, hvis da han har sagt andet i denne tråd. Og desuden er der, enligt min oplevelse, en dobbelteffekt. For det første, så bør ens overholdelse af forpligtelser altid være en nødvendig betingelse for, at man fortsætter med a bruge stoffer. For det andet, så er det at man har forpligtelser vigtigt, da det giver et vidst indhold i hverdagen, så stofferne ikke behøver fylde særligt meget - lidt ligesom man har kanel på risengrøden, hvilket gør den super god, men derfra kan man altså ikke slutte til, at en skål ren kanel er endnu lækrere: Stofferne skal være et krydderi, og som et krydderi kan de oftest undværes, uden retten smager af lort af den grund. Medmindre stofferne er som kardemomme i chaithe - så er de uundværlige, og du har dig et misbrug. Men hvis dit liv kan lignes ved chai snarare end risengrød, så er det tyndt og vandet, og bør fyldes ud med noget substans.

Forresten bør forpligtelserne følge dine interesser, ellers har de ikke samme motiverende kraft. Altså, det skal være oprigtige forpligtelser, og ikke bare et press fra omverden.

Håber du finder lidt korn til grøden, så den ikke bliver vandet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]