Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej. jeg prøver at tage kold tyrker fra metadon og er på 3 dagen nu, igår fik jeg så fat i nogle benzoer (bromam)

så ville bare høre om det kan lade sig gøre at jeg tage dem i et stykke tid, indtil metadonen er ude. og så stoppe med benzoer..

mvh tizm

Insane psychedelia user!

Nu kender jeg ikke rigtigt til metadon, som eftersigende skulle give de værste opioid abstinenser, pga den lange halveringstid. Hvis vi derimod snakker om andre opioid abstinenser fx Herion vs benzo abstinenser, så ville jeg til en HVER TID vælge kold tyrker på Heroin. Benzo abstinenser er det værste min krop nogensinde har været udsat for - helt seriøst.

Men måske det kunne være en god ide med lidt Bromazepam, til de første 4-5dage, lige til at tage det værste. Men pas på du ikke bliver hooked på dem(benzoerne), det er også helvede.

Håber du kan bruge det til noget.
Held og lykke! :)

Junior medlem

har taget kold tyker fra metadon før, og det ønsker jeg ikke for min værste fjende !

men har taget bromazepam i dag, og de har taget de værste abstinenser.
er bare usikker på når jeg så stopper med dem om det så bare starter forfra med metadon abstinener..
men tak for det :D

Medlem
Brugeravatar

Er der nogle der kan fortælle lidt mere detaljeret hvordan forskellene er imellem opiod/opiat-abstinenser og benzodiazepin-abstinenser?

Jeg har aldrig selv prøvet benzoer, men ind til flere rundt omkring skriver, at de ved længere tids heftigt forbrug skulle fremkalde de mest forfærdelige abstinenser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Metadon giver ikke de værste abstinenser,det er mere hurtigt virkende som Fentanyl og Heroin,men Metadon giver de længste,og det syntes jeg kan være svært nok.
Men hvis du er kommet igang,og stadig ikke kravler på væggende,ville jeg prøve at stå skansen.Benzoer er helt sikkert en hjælp,men pas på med at tage for mange,og stop så snart du kan.
Held og lykke. :rocking:

Medlem

Det man skal være på vagt overfor, er hvor nemt man erstatter et misbrug med et andet. Men benzo-hjælp betyder ikke at du så starter forfra bagefter. Hvis du kan få fat i nogle benzoer med længere halveringstid, kan du prøve kun at tage dem hver anden dag. Det er imo et stort skridt, at gå over til kun at tage piller hver anden dag.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Ikke for at være en kæmpe lyseslukker, men pga. den lange halveringstid, har jeg læst at abstinenserne først begynder efter 3 dage. Jeg ved self ikke om det er rigtigt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
det tror jeg kommer meget an på hvor stor en dosis man er tilvænnet ninja ! men jo man skal nok regne med der kan gå flere dage før det rigtigt sætter ind

Junior medlem

Hej Tizm.

Hvordan går det med dig?

Jeg ved ikke hvor gammel du er og hvor afhængig du er, men jeg vil gerne høre hvordan det går.

Startede selv min "cold turkey" for en uge siden og topper snart i min sygdom.

Jeg har fået metadon fra klinik siden jeg var 18 og er nu 34, så jeg har derfor udsigt til et længere forløb. Ved siden af har jeg selvfølgelig taget en masse andet skidt igennem tiderne. Fik en dosis på 180mg. daglig, ihvertfald de sidste 3-4 år.

Jeg har en lang erfaring med benzoer, syntetisk morfin, rigtig morfin, psykadelia, mm. Men jeg synes ikke alt der er skrevet her er rigtigt eller hjælper dig med at komme igennem det på bedste måde. Desuden har jeg mange læger i familien hvis du har spørgsmål jeg ikke selv kan svare.

Selv er jeg taget 3 måneder op i et lille sommerhus på bagsiden af Fur, hvorfra jeg ikke kan komme væk.
Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til spørge og jeg skal svare så godt jeg kan,

Held og lykke
/Anden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]