Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Here goes:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve 4-ho-MET, da det lyder spændende og jeg tror det har et godt potentiale til fest, hygge, whatever.
Jeg har prøvet 2C-B som det eneste psychedeliske stof, og jeg erfarede at jeg var rigtig god til at kontrollere min hjerne, give slip og ikke blive det mindste bange hvis noget ubehageligt skete.
Min mor lider af en psykose, jeg tror den kom af stress og ikke er genetisk betinget da ingen andre i min famile har været psykisk syge. Har læst lidt om hvilke receptorer 4-ho-MET påvirker, og det er de samme som 2C-B og MDMA (alle stoffer agonister), jeg ved godt at det ikke kan vejes op på den måde, men siden jeg ikke er blevet sindssyg endnu tænker jeg at der ikke er nogen direkte fysisk grund til at jeg skulle blive det (da jeg har ædt mig igennem store mængder MDMA mange gange, redoset over lange tidsrum, osv. i løbet af efteråret). Jeg føler mig også temmelig afklaret med det psykiske.

Jeg skal selvfølgelig ikke tage det til et eller andet sindssygt rave, men derhjemme med en ven. Tænker at jeg lige får ham til at holde sig ædru indtil jeg kan mærke effekten og vi er sikre på at jeg ikke bliver sindssyg og dør eller noget. Man kan ikke forudsige hvordan det vil udvikle sig, men når jeg mærker hvordan min hjerne tænker og om jeg kan kontrollere den er det nok muligt at give et skøn på om jeg vil kunne være i stand til at håndtere stoffet.

Jeg tænker på at tage en dosis på 10mg til at starte med, så 5 mere, så 5 mere oralt til jeg finder et passende niveau. Samme aften tænker vi på at tage noget MDMA, men jeg vil gerne lige prøve at se hvordan jeg reagerer over for 4-ho-MET rent først. Når jeg så skal tage MDMA skal jeg starte med en lavere dosis end jeg plejer, i tilfælde af at der er interaktioner imellem stofferne.

Her kommer en idé jeg har fået: HVIS jeg ikke er glad eller bare synes det er ufedt med 4-ho-MET eller egentlig har det lidt negativt psykisk (IKKE hvis jeg oplever det vildeste bad trip) tænker jeg på at tage en smule MDMA for at løfte humøret (en dosis man ikke ville kunne mærke normalt). Ellers kan jeg tage en lille dosis methylone, da det ikke påvirker nogle af de samme receptorer på 4-ho-MET.

Hvad er jeres mening om min plan? Har I selv nogle erfaringer? Nogle tips?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hmm.. Jeg tror idéen med at indtage et andet stof, fordi du har lidt nederen på - er rigtig dårlig. Min erfaring siger mig, at hvis man har nederen på, så er det bedste enten at ride den af, eller at prøve på og vende den, evt. ved samtale med dine venner, snak om hvad du føler, forklar hvordan du har det osv.

Jeg tror at hvis du begynder at tage flere stoffer, på en nedtur - så bliver det bare forværret. Også selvom du siger du ikke vil tage store doser, så mener jeg stadig at det vil være en dum idé. Jeg ved ihvertfald med mig selv, at hvis jeg havde det lidt skidt på et psykedelisk stof, så ville jeg aldrig tage et andet stof for at løfte mit humør, så ville jeg bare blive hamret helt i kulkælderen. Pas på med at glorificere stofferne på den måde, du skal være i godt humør når du tager dem. Har du nederen på, så vil du bare få mere nederen på - hvis du tager noget oveni hatten.

Derudover vil jeg lige prøve at tjekke på på 4-ho-MET, da jeg aldrig har hørt om det før. Tænker du at du godt vil prøve det fordi at du tror det minder om 2c-b's virkning? I så fald bliver det ekstra interessant for mig, da mit, without any doubt, yndlings stof er 2c-b. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psylau skrev:
Derudover vil jeg lige prøve at tjekke på på 4-ho-MET, da jeg aldrig har hørt om det før. Tænker du at du godt vil prøve det fordi at du tror det minder om 2c-b's virkning? I så fald bliver det ekstra interessant for mig, da mit, without any doubt, yndlings stof er 2c-b. :D

Nej, virkningen er ikke tæt på 2c-b. Det vil minde om svampe. Denne analog er vidst en af dem der skulle minde mest om psilocin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Har læst lidt om hvilke receptorer 4-ho-MET påvirker, og det er de samme som 2C-B og MDMA (alle stoffer agonister)

Lyder ikke til du har læst ret meget om det.

Ideen med at tage flere stoffer for at få humøret op er helt hen i hegnet. Det svarer jo til at æde et par gram svampe, hvis man sidder i et LSD-badtrip. Hvis du får nedtur af stoffet så tag det dog, som det er istedet for det tøsepis med at prøve at fixe det med nye stoffer. Det giver ingen mening at tro, at det er en god ide at tage noget nyt, bare fordi "de da ikke påvirker nogle af de samme receptorer".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ScienceFreak skrev:
Here goes:

Jeg kunne godt tænke mig at prøve 4-ho-MET, da det lyder spændende og jeg tror det har et godt potentiale til fest, hygge, whatever.
Jeg har prøvet 2C-B som det eneste psychedeliske stof, og jeg erfarede at jeg var rigtig god til at kontrollere min hjerne, give slip og ikke blive det mindste bange hvis noget ubehageligt skete.
Min mor lider af en psykose, jeg tror den kom af stress og ikke er genetisk betinget da ingen andre i min famile har været psykisk syge. Har læst lidt om hvilke receptorer 4-ho-MET påvirker, og det er de samme som 2C-B og MDMA (alle stoffer agonister), jeg ved godt at det ikke kan vejes op på den måde, men siden jeg ikke er blevet sindssyg endnu tænker jeg at der ikke er nogen direkte fysisk grund til at jeg skulle blive det (da jeg har ædt mig igennem store mængder MDMA mange gange, redoset over lange tidsrum, osv. i løbet af efteråret). Jeg føler mig også temmelig afklaret med det psykiske.
Her kommer en idé jeg har fået: HVIS jeg ikke er glad eller bare synes det er ufedt med 4-ho-MET eller egentlig har det lidt negativt psykisk (IKKE hvis jeg oplever det vildeste bad trip) tænker jeg på at tage en smule MDMA for at løfte humøret (en dosis man ikke ville kunne mærke normalt). Ellers kan jeg tage en lille dosis methylone, da det ikke påvirker nogle af de samme receptorer på 4-ho-MET.

(...)

Hvad er jeres mening om min plan? Har I selv nogle erfaringer? Nogle tips?

Jeg syntes du ser for simpelt på det - jeg er sikker på psykedeliske stoffer har nogle luner ventende på dig... og er du sikker på, at du forstår alt, hvad de kan bringe dig, gør det kun slaget hårdere...

At tage psykedeliske stoffer for underholdning er en ting - at tage det for at lære af oplevelsen er en anden og de fleste har nok en begrundelse som er en blanding af de to og efter min erfaring oftest domineret af den sidste. Skulle du have nogen interesse i at lære, er ubehagelige trips ofte utroligt lærerige - ingen bryder sig om at leve i helvede i et nogle timer, selvfølgelig, men jeg mener det er ret vigtigt at man har en accepterende indstilling til sindest reaktioner og tilstand. Og herfor er det vigtigt ikke at monitorere sin sindstilstand hele tiden med henblik på at 'labbe' med (flere) psykoaktive stoffer - fx MDMA som du nævner.

Det lyder overhovedet ikke som at du er sikker på, hvad din mors psykose skyldes, men mere at du prøver at overbevise dig selv? Vær forsigtig... Og det er virkeligt farligt at begrunde sin mentale stabilitet med, hvor meget MDMA man har og kan tage...

MDMA's psykiske effekt dedikeres oftest til at være serotonin releasing agent og kun sekundært som agonist til forskellige receptore (5HT1, 5HT2).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har skam heller ikke tænkt mig at tage noget hvis jeg er i dårligt humør/usikker/på anden måde sårbar. :)

Ville ikke "slippe" for nedturen fordi jeg ikke vil have nogen som helst dårlige oplevelser, men for at have en god aften sammen med min ven. Prøve tingene af. Det med en traumatiserende oplevelse vil jeg hellere gemme til en anden god gang som ikke er den første- det er vel logisk? Men vil ikke dosere noget andet hvis jeg ikke har det godt. :) Prøver skam ikke at glorificere noget som helst.

Jeg er ikke sikker på noget som helst- jeg ved at alting kan ske, alt kan fucke up, intet er sikkert. Men jeg prøver dog at tage nogle forbehold så risikoen er lidt mindre.

Nej, men der er ingen der kan vide hvad hendes psykose skyldes. Og hvis nogen vidste ville jeg heller ikke få det at vide da lægerne har tavshedspligt og min mor ikke vil erkende hendes sygdom. Hvor vil du hen med det? Jeg tænker bare at risikoen for at den ligger i generne ikke er så høj.

Ja, det ved jeg udemærket godt, og fordi det har påvirket receptorerne en smule og det endnu ikke har slået klik for mig tænker jeg at jeg kan tåle det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
forskellen mellem 2C-B og "sande" psykedelika er nogenlunde således:

2C-B:
Billede

rigtige psykedelika:
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså nu ved jeg ikke hvordan din opfattelse af 2c-b er, men jeg går ret dybt psykedelisk når jeg tager det. Mange af mine venner snakker om at det for dem er et ret overfladisk trip. Det er det bestemt ikke for mig, jeg tripper meget mere igennem på 20 mg. 2c-b end jeg gør på 3 gram svampe f.eks. 2c-b giver mig indsigten i en hel anden verden, nogle virkelig syrede tankegange og jeg går noget dybere rent psykedelisk end jeg gør af mange andre ting.

Nu er der mange psykedeliske stoffer jeg ikke har prøvet, men 2c-b er mit yndlings stof! Det er nok også super individuelt, men det giver mig alt hvad jeg kunne tænke mig, plus det løse... :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjah, prøver i hvert fald at kaste mig ud i det med åbent sind og tage tingene som de kommer på godt og dårligt. :) Kan skrive en rapport om det, da jeg ikke har set andre rapporter her om stoffet. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg forstår ikke helt den stigmatisering med nyere stoffer som værende mindre ægte psykedeliske. Jeg har haft oplevelser på LSD og svampe, som har været ren fis og ballade, hvor jeg har rendt rundt og hygget mig, uden at få en egentlig psykedelisk åbenbaring.

Jeg har samtidig også oplevet at få mit ego fuldtstændig maltrakteret på 4-AcO-DMT, 2C-E eller nogle andre af de "nye" psykedeliske stoffer.

Jeg mener ikke at man kan dele dem op i kasser, som sjove/seriøse oplevelser. Det hele er en blanding af dose, set og settings, og din egen tankevirksomhed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Jeg forstår ikke helt den stigmatisering med nyere stoffer som værende mindre ægte psykedeliske. Jeg har haft oplevelser på LSD og svampe, som har været ren fis og ballade, hvor jeg har rendt rundt og hygget mig, uden at få en egentlig psykedelisk åbenbaring.

Jeg har samtidig også oplevet at få mit ego fuldtstændig maltrakteret på 4-AcO-DMT, 2C-E eller nogle andre af de "nye" psykedeliske stoffer.

Jeg mener ikke at man kan dele dem op i kasser, som sjove/seriøse oplevelser. Det hele er en blanding af dose, set og settings, og din egen tankevirksomhed.

:gud:

Lige præcis, kunne ikke have sagt det bedre selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]