ScienceFreak skrev:
Here goes:
Jeg kunne godt tænke mig at prøve 4-ho-MET, da det lyder spændende og jeg tror det har et godt potentiale til fest, hygge, whatever.
Jeg har prøvet 2C-B som det eneste psychedeliske stof, og jeg erfarede at jeg var rigtig god til at kontrollere min hjerne, give slip og ikke blive det mindste bange hvis noget ubehageligt skete.
Min mor lider af en psykose, jeg tror den kom af stress og ikke er genetisk betinget da ingen andre i min famile har været psykisk syge. Har læst lidt om hvilke receptorer 4-ho-MET påvirker, og det er de samme som 2C-B og MDMA (alle stoffer agonister), jeg ved godt at det ikke kan vejes op på den måde, men siden jeg ikke er blevet sindssyg endnu tænker jeg at der ikke er nogen direkte fysisk grund til at jeg skulle blive det (da jeg har ædt mig igennem store mængder MDMA mange gange, redoset over lange tidsrum, osv. i løbet af efteråret). Jeg føler mig også temmelig afklaret med det psykiske.
Her kommer en idé jeg har fået: HVIS jeg ikke er glad eller bare synes det er ufedt med 4-ho-MET eller egentlig har det lidt negativt psykisk (IKKE hvis jeg oplever det vildeste bad trip) tænker jeg på at tage en smule MDMA for at løfte humøret (en dosis man ikke ville kunne mærke normalt). Ellers kan jeg tage en lille dosis methylone, da det ikke påvirker nogle af de samme receptorer på 4-ho-MET.
(...)
Hvad er jeres mening om min plan? Har I selv nogle erfaringer? Nogle tips?
Jeg syntes du ser for simpelt på det - jeg er sikker på psykedeliske stoffer har nogle luner ventende på dig... og er du sikker på, at du forstår alt, hvad de kan bringe dig, gør det kun slaget hårdere...
At tage psykedeliske stoffer for underholdning er en ting - at tage det for at lære af oplevelsen er en anden og de fleste har nok en begrundelse som er en blanding af de to og efter min erfaring oftest domineret af den sidste. Skulle du have nogen interesse i at lære, er ubehagelige trips ofte utroligt lærerige - ingen bryder sig om at leve i helvede i et nogle timer, selvfølgelig, men jeg mener det er ret vigtigt at man har en accepterende indstilling til sindest reaktioner og tilstand. Og herfor er det vigtigt ikke at monitorere sin sindstilstand hele tiden med henblik på at 'labbe' med (flere) psykoaktive stoffer - fx MDMA som du nævner.
Det lyder overhovedet ikke som at du er sikker på, hvad din mors psykose skyldes, men mere at du prøver at overbevise dig selv? Vær forsigtig... Og det er virkeligt farligt at begrunde sin mentale stabilitet med, hvor meget MDMA man har og kan tage...
MDMA's psykiske effekt dedikeres oftest til at være serotonin releasing agent og kun sekundært som agonist til forskellige receptore (5HT1, 5HT2).