Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

halløjsa allesammen..
nu skal i høre, jeg kunne godt tænke mig at prøve oxicontin, så ville høre om der var nogen herinde der kunne give mig den præcise måde at tage dem på, hvor meget jeg skal tage første gang og hvordan russen er... det er 80 mg'er jeg har :)

hilsen the knew one

Insane psychedelia user!

:utfse:

Der findes 1000 tråde med præcis dette spørgsmål. ;)

http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone.shtml

Junior medlem

ja, men nu spurgte jeg bare, for kan ikke finde ud af det her inde :( så hvis der er en der kan give mig nogle hurtige svar ville det var cool :)

Insane psychedelia user!

Læs nu bare det link jeg har postet til dig. Der står alt hvad du behøver at vide. Du kommer ikke langt i verden med at være et dovent svin :)

edit:

lidt mere læsning:

http://www.google.dk/search?q=oxycontin+site%3Apsychedelia.dk&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er mange måder at indtage oxycontin på (som er et depot produkt, derfor vil du få mest virkning ved at fjerne den depot effekt, hvilket jeg kommer ind på senere). Den nemmeste måde er oral administration, som også er den sikreste måde at tage præperatet på. Nu nævner du ikke om du har tolerance overfor andre opiater (stærkt smertestillende), så derfor går jeg udfra at du ikke har prøvet ting som morfin, metadon, ketogan osv.

Hvis jeg var dig ville jeg knuse pillen fuldstændig mellem f.eks. 2 skeer. Det gør at depot effekten bliver fjernet. Derefter deler du alt pulveret op i 5 potioner og starte med at spise 1 potion. Du indtager derfor ca. 15 mg hvilket er en udemærket start dosis. Hvis du efter halvanden time ikke føler dig tilpas skæv, så kan du redosere med en halv potion mere. Det er vigtigt at være påpasselig med medicin som oxycontin da det hæmmer vejrtrækningen ved for store doser - og udover det er det også utroligt vanedannende!

Pas på dig selv :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Blot en reminder: 80mg er meget stærke piller. Spis ikke en hel uden stærk tolerance og især ikke hvis depoteffekten ødelægges. Det kan være livsfarligt.

Normaldosis(uden depot effekt) uden tolerance er 15-20 mg og allerede ved 30 vil de fleste opleve kvalme og ubehag. Lad vær med at bland dem med benzoer det kan være meget farligt.

Rusen er efter min mening en dejlig omgang eufori. Altså glæde, lykke, velbehag en smule øget energi og lyst til at lave noget. Det skal derfor bemærkes de kan være stærkt vanedannende og man opbygger desværre tolerance møg hurtigt.

Junior medlem

Helt fine forslag der er givet, men pas på med oxycontin.....som der er blevet skrevet, så er de vanedannende som en i helvede, og du opbygger meget hurtig tolerance, jeg gjorde ihvertfald, men det er sikkert forskelligt fra person til person?....
Jeg gik fra 10 mg til en dosis på 120-160 mg. dagligt...det skete meget hurtigt, og der sad jeg så med et kæmpe forbrugs problem som jeg heldigvis nu er kommet i behandling for.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
87janco skrev:
halløjsa allesammen..
nu skal i høre, jeg kunne godt tænke mig at prøve oxicontin, så ville høre om der var nogen herinde der kunne give mig den præcise måde at tage dem på, hvor meget jeg skal tage første gang og hvordan russen er... det er 80 mg'er jeg har :)

Hvordan russen er? Det kan man kalde en stavefejl, der gir mærkelige associationer...

80 mg er controlled release. Dvs tabletformuleringen er lavet således at stoffet frigives langsomt i mave/tarm-systemet. Da de fleste har det sådan med opioider at intensitet er alfa og omega, er du interesseret i at optage hele din dosis så hurtigt som muligt - altså er du nødt til at ødelægge formuleringen/tablet-matrixen. Jo bedre du knuser den - jo hurtigere optag.
Administrationsvej er lidt en smagssag. Jeg foretrækker oralt. Efter at have læst om her og prøvet at indtage oxycodone opløst i sodavand er jeg enig med mange i, at dette giver oral administration mest bang for the buck. Hvis du ligesom jeg syntes at det at drikke noget, der giver skidt smag i munden ødelægger det romantiske i at tage opioider, så er en gelatinekapsel eller 'bombe' en løsning. Dog virker det efter så lidt som 10 minutter opløst i sodavand efter min erfaring.
Mht. dosis skriver du ikke om dine erfaringer med andre opioider? Er du opioidnaiv ville jeg prøve med 15 mg.

Edit: jeg så i dit andet topic at du gav udtryk for ikke at have prøvet det før. Så 10-15 mg hvis du heller ikke er bekendt med andre opioider.

Medlem

15 mg er som nævnt en god startdosis :) Havde engang en pakke oxynorm hvor jeg tog 30 mg (havde tolerance), imens en ven tog 20 mg..Han oplevede kvalme i starten, men endte også med rigtig lækker rus.. Det fede ved oxynorm er at de i modsætning til oxycontin, optages langt hurtigere i kroppen og det kan derfor også være nemmere at mærke hvornår man har fået så hatten passer :D Men pas på dig selv! Opiater hæmmer dit åndedræt, så sørg for at føle dig sikker med henblik på din energi ;) Det er det lækreste stof jeg overhovedet kender til, men det var nok også grunden til at jeg var nød til at ligge det på hylden igen.. Opiater kan hurtigt blive meget vanedannende! Og bland det for guds skyld ikke med alkohol eller benzos! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]