87janco skrev:
halløjsa allesammen..
nu skal i høre, jeg kunne godt tænke mig at prøve oxicontin, så ville høre om der var nogen herinde der kunne give mig den præcise måde at tage dem på, hvor meget jeg skal tage første gang og hvordan russen er... det er 80 mg'er jeg har

Hvordan russen er? Det kan man kalde en stavefejl, der gir mærkelige associationer...
80 mg er controlled release. Dvs tabletformuleringen er lavet således at stoffet frigives langsomt i mave/tarm-systemet. Da de fleste har det sådan med opioider at intensitet er alfa og omega, er du interesseret i at optage hele din dosis så hurtigt som muligt - altså er du nødt til at ødelægge formuleringen/tablet-matrixen. Jo bedre du knuser den - jo hurtigere optag.
Administrationsvej er lidt en smagssag. Jeg foretrækker oralt. Efter at have læst om her og prøvet at indtage oxycodone opløst i sodavand er jeg enig med mange i, at dette giver oral administration mest bang for the buck. Hvis du ligesom jeg syntes at det at drikke noget, der giver skidt smag i munden ødelægger det romantiske i at tage opioider, så er en gelatinekapsel eller 'bombe' en løsning. Dog virker det efter så lidt som 10 minutter opløst i sodavand efter min erfaring.
Mht. dosis skriver du ikke om dine erfaringer med andre opioider? Er du opioidnaiv ville jeg prøve med 15 mg.
Edit: jeg så i dit andet topic at du gav udtryk for ikke at have prøvet det før. Så 10-15 mg hvis du heller ikke er bekendt med andre opioider.