Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey folkens...

Jeg er ny på siden, så hvis hvis jeg er gået helt forkert på siden så undskyld på forhånd, har søgt på både siden og nettet men uden svar, så nu har jeg oprettet en bruger for at spørge jer til råds.

Jeg har taget MDMA 3 gange, alle gange med fine trips og med folk der også har prøvet det før. Første gang til en Progressiv fest, siden til privatfester. Nu har min kæreste så snakket om at ville prøve MDMA, til en privatfest med omkring 10 mennesker, alle folk som kender det og er tolerant og så videre. Så omgivelserne er ikke problemet, men hun tager Primidon, mod Essentiel Tremor og jeg vil ingen mulig måde risikere at det ender galt. Hun har fået aftale ved sin læge og bliver sendt til en neurolog men MDMA er ikke ligefrem en ting som man går til sin læge og snakker med dem om. Derfor håber jeg på nogle kloge mennesker herinde?

Efter hvad jeg har læst mig til, så er Primidon ikke en medicin der burde blive påvirket af MDMA eller omvendt men som sagt, jeg har ikke lyst til at gamble med hendes velvære..

Håber I ka hjælpe,
Roenning.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvis hun ikke har været til neurolog er hun vil knapt sikker på det rent faktisk er det hun fejler? så tror jeg ikke det er så smart at tage stoffer er en mængde andre tilstande der kan give tremor... og egenligt vil jeg i det hele taget ikke anbefale mdma til folk med sådan en lidelse...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er enig med Hyene. Der er sandsynligvis ikke nogen interaktion med medicinen, men MDMA og andre stimulanser kan tænkes at forværre mange tilstande som medfører tremor.

Junior medlem
Brugeravatar

Hyene: Hun lider af ET, hun skal blot til neurolog fordi hun skal evalueres eftersom hun er begyndt på Primidon for 3 måneder siden og nu er nået sin max dosis. Så hun er skam klar over hvad hun lider af, men ville nævne at hun sku til neurolog hvis man evt kunne forhører sig med lægen uden at nævne ord som MDMA, narkotika og ligende.

Prometheus: Okay, så sandsynligvis ingen problemer med medicinen... Det er jo godt nok men hvis MDMA er kendt for at gøre det værre for mange sygedomme som har tremor som følge-syge så er det næppe det smarteste... Har selv læst lidt videre om MDMA, at der er mistanke om at det kan medfører neurologiske lidelser, tænkte bare at medicinen jo skulle ta' det.

Har fortalt svarene til kæresten og hun har så spurgt mig om det ville forværre straks eller på sigt? Hun snakkede om at prøve en meget lille dosis for at tjekke bl.a. for en reaktion mellem medicin og MDMA og nu også for at se om det ville påvirke hendes lidelse..

Vil lige understrege at jeg ikke kommer til at skaffe noget hvis det er ekstra risikabelt i hendes tilfælde, bare for at undgå en negativ reaktion. :wink:

Admin
Brugeravatar

Uden at vide noget konkret om det, ville jeg umiddelbart sige det var en dårlig idé at tage MDMA, hvis man lider af essentiel tremor. MDMA kan godt forsage rysten, spasmer og spjæt i muskler især mens rusen står på, men også de efterfølgende timer/dage. Kan som sagt ikke udtale mig konkret om det, men intuitivt virker det som en ret dårlig idé.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
der vil ikke være interaktioner med mdmaen fra medicinens side men... stimulanser slider altså på systemet og kan fremkalde rystelser pga afpåvirkning af flere systemer i hjernen... man ved ikke helt præsict hvorfor ET opstår så hvorfor gamble? det er svært at sige om det vil være noget der gør det værre med det samme eller i længden eller om der overhovedet vil ske noget.... det er ikke noget der er lavet studier i ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]