Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Råd? - udover de sædvanlige "la' være med at gøre det"..?

Jeg har røget og sniffet brun heroin mange gange før.
Jeg er dog altid - måske for - påpasselig med det stads, og
det er derfor, jeg spørger herinde:

Hvor stor en dosis, skal jeg starte ud med?
Udgangspunktet er brun heroin og jeg skal hellere ha'
for lidt end for meget ud af det.

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem

Hvordan skal det forstås at du "måske er for påpasselig med det stads"? Du planlægger at indtage en uren substans intravenøst - det er ikke hvad jeg vil kalde påpasselighed.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der har for nyligt været en tråd om det samme emne, den endte på et par sider, og den burde du læse.

Hvad mener du helt præcist med, at du er påpasselig? At ryge og nu at ville skyde heroin lyder i mine ører ingenlunde påpasseligt, tværtimod som den direkte vej til at komme galt afsted.
Der er efterhånden en god del af psys tidligere medlemmer, der er døde af heroin, og det var ellers folk, der normalt var meget påpasselige og ellers havde styr på deres shit. Heroinen overhalede dem bare indenom og endte med at slå dem ihjel.

Så... Mit råd er, lad være med at gøre det. Også selvom det ikke er det råd, du gerne vil have.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
+1 noname Også selvom at jeg selv fornyeligt selv har brokket mig over svar som var for HR orienteret.
+1 Culpepers Selv med min begrænsede viden om emnet ved jeg at brun heroin som udgangspunkt indholder flere urenheder end hvid.
Kan godt være jeg spørger dumt men er der nogen som kan sige noget generelt om foreskellen i styrke på brun og hvid heroin?
Jeg formoder at trådstarter vil hoilde sig til det kendte (eller ik kan få hvid?) i og med han vil bruge brun heroin til og fixe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Hvid heroin er et hvidligt pulver, der er vandopløseligt og sniffes ind gennem næsen eller injiceres. Brun heroin kaldes for rygeheroin, da det kan ryges. Det brune heroinpulver kan også opløses i syre og injiceres.

Kilde: http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_o ... eroin.aspx

Men det er da for dumt at begynde at eksperimentere med den slags!

Insane psychedelia user!

noname skrev:
Der er efterhånden en god del af psys tidligere medlemmer, der er døde af heroin, og det var ellers folk, der normalt var meget påpasselige og ellers havde styr på deres shit. Heroinen overhalede dem bare indenom og endte med at slå dem ihjel.

Jeg kender ikke de præcise detaljer for dødsfaldene, men det er mit indtryk at to ting gjorde sig gældende:
1) Ingen af dem brugte stoffet intravenøst
2) Ingen af dem havde et decideret kronisk heroin-misbrug på dødstidspunktet.

Umiddelbart skulle man mene, at de havde et forholdsvist uskyldigt/low-risk forbrug.

Alle folk har en tendens til at tro, at ting er mindre farlige for en selv end for alle andre. Det er et veldokumenteret psykisk "flaw". Det er let at tænke, at det kun er slidte junkier der kradser af og, at man har "styr på det" (hvilken kliche!), men det kan ske for enhver. Det er desværre en konklusion, som mange af os har måttet drage på basis af nære venner.

Jeg siger ikke at du skal eller ikke skal gøre det - det er op til dig selv. Du kan forholde dig til kendsgerningerne eller lade vær.

Senest rettet af Dr. Phibes 29 jan 2011 00:41, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dr. Phibes skrev:
noname skrev:

Jeg kender ikke detaljerne for alle 100 procent, men det er mit indtryk at to ting gjorde sig gældende:
1) Ingen af dem brugte stoffet intravenøst
2) Ingen af dem havde et decideret kronisk heroin-misbrug på dødstidspunktet.

Hvad er din pointe? At de døde, men det var ikke ved kronisk IV brug, så kronisk IV brug af heroin er mindre farligt? Det lugter langt væk af at du selv har et heroin forbrug og har svært ved at face virkeligheden. Undskyld, hvis jeg skyder ved siden af by a long shot...

Til topic starter. For det første kan du ikke være for påpasselig med det stof, der har den dårligste karma af alle - og det siger ikke så lidt. Jeg har ingen råd til dig mht. dosis, da jeg ingen erfaring har med brun heroin eller IV heroin. Men tænk over inden du beslutter dig; både om du vil gøre det, og hvilken dosis, at du leger med stoffet, der har taget livet af for mange af psychedelias 'etablerede' brugere, der 'burde vide, hvad de lavede'.

Insane psychedelia user!

Adhoc skrev:
Undskyld, hvis jeg skyder ved siden af by a long shot...

Jeg siger netop, at de misbrugte ikke engang stoffet så risikabelt som det kan gøres og på trods af det, kostede det dem livet. Apology accepted - termination aborted.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil tilslutte mig koret om at det er noget utroligt dumt stads at begynde på.
Har selv været der, start meget lavt ud.
Og selvom du syntes du sagtens kan klare et lille skud mere, så lad være.
Det er min erfaring at det er andet skud der fucker dig op!
Men lad dog være ;)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/chemicals/heroin/heroin_dose.shtml

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Held og lykke med det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Først vil jeg godt tilslutte mig de andres advarsler imod at gøre det. Selv om du tager diverse fornuftige forholdsregler, er risikoen for at dø af det ikke til at komme uden om. Der er desværre mange eksempler på at det er sket, også blandt brugere af psychedelia. Tænk over det.

Hvis du alligevel vælger at gøre det, vil jeg tilføje en enkelt ting: Gør det ikke alene! Hvis du er sammen med andre, er der nogen der kan hjælpe dig hvis det går galt. Hvis du er alene, øger du risikoen betragteligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
yeti skrev:
Først vil jeg godt tilslutte mig de andres advarsler imod at gøre det. Selv om du tager diverse fornuftige forholdsregler, er risikoen for at dø af det ikke til at komme uden om. Der er desværre mange eksempler på at det er sket, også blandt brugere af psychedelia. Tænk over det.

Hvis du alligevel vælger at gøre det, vil jeg tilføje en enkelt ting: Gør det ikke alene! Hvis du er sammen med andre, er der nogen der kan hjælpe dig hvis det går galt. Hvis du er alene, øger du risikoen betragteligt.

Præcis. Den største fare ved heroin, er vel at blive kvalt i sit eget opkast. Så få nogle venner til at holde øje med dig, og bed dem om at lægge dig i aflåst sideleje, hvis du ikke kan styre det længere.

Junior medlem

som mange årig bruger af heroin - både som IV og ryge - kan jeg bestemt ikke anbefale dig at "skyde" heroin selvom det klart er den bedste måde at indtage det på, men vid også at brun dope bestemt ikke er beregnet til intavenøst brug og det skal som bekendt blandes med citronsyre for at blive opløst og virke. hvis du skal tage det IV så skaf noget hvid heroin, det er langt "sundere" for dit system. hvad doser angår så kan man aldrig anbefale en bestemt mængde, da du aldrig ved hvor meget det er cuttet op, med mindre du har adgang til lægeheroin. så pas rigtigt meget på. Også lige en kliche fyldt formaning: for helvede tag dig sammen, heroin er for tabere og tro mig du har ikke lyst til at være stik-narkoman og skulle stjæle hver dag for at skulle skaffe flere tusind kr. til det næste hak, men desværre er det nok først når du har taget røven på alle du kender og har brændt alle broer bag dig at du indser at der var noget om det. tænk dig om!! til sidst bare for at uderstrege min point så kender jeg en der efter at ha' ødelagt smtlige vener i arme og ben, kigger ned af sig selv og tænker: der er sku da også en åre på min pik jeg ikke har brugt endnu.. og ja manden lavede et fejlfix som resulterede i koldbrand og efterfølgende amputation, plus at infektionen nåede at brede sig så meget at han næsten døde af det, hvilket han rent faktisk næsten ville ønske at han var. han var 21 da det skete.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Lad være.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den eneste forskel der er,er at Heroinen virker lidt hurtigere.Men bagsiden er at du har trådt ud hvor du meget let kan komme til at sidde helt fast.Det er sådan,at nogle mennesker har en personlighed,der siger HAPS når de får et Heroinsus,uden du kan gøre noget ved det.Jeg er/var selv en af dem,man har da klaret mig ud igen.Jeg var SÅ sikker på mig selv,jeg kunne slet ikke forstille mig at jeg skulle begynde at bruge det hver dag.Men det skete alligevel.Så lad vær.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]