Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 11:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psychedelia.

Jeg er ved at blive udtrappet af benzodiazepiner, og er blevet besluttet det skulle være fenemal.
Jeg fylder år i morgen, og vil rigtig gerne have det bliver en lidt speciel aften.

Det er et præperat der går ind og modvirker produktionen af nordadrenalin, og vidst virker i gabba systemet.
Problemet er, at det er et giftigt præperat, hvis det bliver forstærket for meget.

Alkohol forstærker virkning. Så det er udelukket.
Benzodiazepiner forstærker virkningen. Så det er også udelukket.
Morfin og lign. Skulle også være farligt. Og virker egentlig ikke så godt på mig.
Amfetamin og kokain. dopamin og nordadrenalin receptore.. Så det ville sikkert modvirke medicinen.
MDMA påvirker serotonin og dopamin.. Så det er heller ikke for smart.
Ketamin: Går slet slet ikke. Tør jeg ikke og lege med, når det er så kraftigt et præperat alene.
Hash: Forstærker vel også virkningen? Selvom det absolut ikke er favorit.
Syre: Det er vidst og lege med ilden?

Der er så følgende tilbage.. Temgesic/subutex.. Jeg kan ikke finde ret meget om præperatet og dens virkemåde, andet end den virker på en anden måde en morfinen gør. ( Det ved jeg.. Har taget det før) Jeg ved dog også at benzoer og subutex forstærker hinanden..

Men de KLOGE hoveder rundt omkring siger at temgesic udløser endorfiner i din krop. Det er blandt andet derfor, at drengene i fængslet kan tage så tosset de vil, da ingen kan bevise hvor mange endorfiner de har fået sig.. som i bad, mad, osv :).. Og så vidt JEG kan forstå, er der IKKE den store risiko ved at blande med ret meget ( Selvfølgelig i moderate mængder), da du simpelthen bare pisser eller kaster op, hvis du får for meget virkning af subutex. Men jeg er langt fra sikker. Og jeg vil ikke begive mig ud i det, medmindre der er en der har 100 % forstand på det.

Hvad siger i.. Skal jeg dropppe ideen helt, og bare være normal. Eller har i et andet forslag?

Medlem

Og jeg kan ikke bare "misse" et par dosiser. Halveringstiden er på op til 4 døgn.

Medlem
Brugeravatar

Du får jo dine fenemal for at modvirke de krampeanfald du kan få på benzo udtrapning, så det er ikke så smart igen at bare droppe dem, hvis du har haft benzo abstinenser før finder du hurtigt ud af at du ikke kan udvære medicinen

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvis ikke der kommer nogen med forstand på barbiturater, og siger anderledes, bør du droppe idéen helt.

så videt jeg kan regne ud, er alt hvad der er opioidt og lignende, fuldstændig NO-GO

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville passe på. Subutex hæmmer vejrtrækningen, og der er ihvertfald synergi med en del andre midler:

http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=2583

Medlem

Jeg har haft kraftige abstinenser ved benzoer, og har dem faktisk stadig i en mildere grad.. Godt jeg ikke tog tafil mere end 3 måneder. Sikke et helvede efter. Men jeg var påtvunget til at tage dem 3 gange dagligt, og ikke som pn.

Jeg tager TATP råd til mig, og havde jeg faktisk også selv tænkt mig :)

Medlem
Brugeravatar

TATP skrev:
hvis ikke der kommer nogen med forstand på barbiturater, og siger anderledes, bør du droppe idéen helt.

så videt jeg kan regne ud, er alt hvad der er opioidt og lignende, fuldstændig NO-GO

Jeg har taget en del opioder imens jeg er på fenemal men der er aldrig sket noget, får så os kun 50mg dagligt

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Highwaytoheaven skrev:

Godt at høre, jeg er enig med ham. Barbiturater er farlige at blande med det meste, specielt når du er på udtrapning fra benzodiazepiner. Selv om Temgesic / buprenorphin normalt ikke er specielt farligt i sig selv, da det er en såkaldt partiel agonist, kan den være ganske farlig i forbindelse med barbiturater, da præparaterne forstærker hinandens sløvende og vejrtrækningsundertrykkende effekt.

Medlem

Prometheus skrev:
Highwaytoheaven skrev:

Godt at høre, jeg er enig med ham. Barbiturater er farlige at blande med det meste, specielt når du er på udtrapning fra benzodiazepiner. Selv om Temgesic / buprenorphin normalt ikke er specielt farligt i sig selv, da det er en såkaldt partiel agonist, kan den være ganske farlig i forbindelse med barbiturater, da præparaterne forstærker hinandens sløvende og vejrtrækningsundertrykkende effekt.

Lige præcis. Jeg kunne ikke sige det bedre selv.
Det er der min bekymring ligger :) Manglende erfaring fra folk, og det KAN være så giftigt og åndedrætshæmmende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Then don't...

Planlæg eventuelt en tur efter udtrapningen.. 8)

//blazR

Medlem

blazR skrev:
Then don't...

Planlæg eventuelt en tur efter udtrapningen.. 8)

//blazR

Det synes jeg synes som en rigtig god ide :D
tænker allerede ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Ayahuaska!!!
Ej, måske et mildt svampetrip, det plejer altid at være god hygger med vennerne. Bare hold det til et "moderat" niveau :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Barbiturater er medicin man har brugt før i tiden.. det blev erstattet af bl.a. benzodiazepiner netop fordi at risiko for alvolige forgiftninger ved over dosis er temmeligt stor. Du må ALDRIG blande barbiturater med andre "downers" aka. alkohol, opiater, benzo'er, GHB og dets lige. Det fører til døden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiaze ... l_syndrome

Selvsagt kan udtrapningen af benzodiazepiner være ubehagelig. Off the record kan escitalopram lindre de symptomer som er beskrevet i ovenstående link. (been there, done that...)

Men Husk: ALDRIG BLANDE DOWNERS

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Glemte jeg at sige at phenemal er et "barbiturat"?

Medlem

Jeg tror folk har opfattet det :) Men ja.. Du har fuldstændig korrekt i hvad du skriver :) jeg kan huske mine første dosiser. de er ikke for sjove de piller her.

fenemal virker nu ellers ret godt.. så jer der skal trappe ud.. prøv og se om i ikke kan skifte, hvis i kan holde stien ren :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]