Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Det er Champix som jeg tænker på - 8 dage henne i rygestops kur er thc virkningen forsvundet - synes ik jeg kan finde noget som forklare dette - så spørgsmålet er om det er psykisk eller om der er en kemisk forklaring skjult i ordene:

"Champix virker på to måder: for det første simuleres nikotinens opførsel, hvilket får kroppen til at frigive dopamin, et af de vigtigste nydelseskemikalier der normalt frigives ved rygning. Desuden bekæmper Champix nikotinens virkning, og hvis man ryger får man ikke hele den samme, gode fornemmelse som normalt ved rygning.

Taget herfra

http://www.detdigitaleapotek.dk/champix.php

Skal lige siges at den manglende virkning indtræffer ved både hash og skunk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kunne forestille mig at det har noget at gøre med at det er en partiel agonist, sandsynligvis med højere affinitet end THC, CBD og CBN m.fl.

As a partial agonist, it both reduces cravings for and decreases the pleasurable effects of cigarettes and other tobacco products, and through these mechanisms it can assist some patients to quit smoking.

Sakset herfra: http://en.wikipedia.org/wiki/Varenicline

Den engelske info er lidt mere fyldestgørende end den danske. Derudover synes jeg generelt at forklaringen fra lægeverdenens side er ringe og næsten direkte ubrugbar.

//blazR

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
blazR skrev:
Kunne forestille mig at det har noget at gøre med at det er en partiel agonist, sandsynligvis med højere affinitet end THC, CBD og CBN m.fl

Nej, det giver ikke mening. Vareniclin er en partiel agonist for α4β2 nikotin-acetylkolin receptorer, og vil ikke forventes af have en lignende effekt på THC-relaterede receptorer (såsom CB[sub]1[/sub] / CB[sub]2[/sub]). Behandlingsprincippet er groft sagt det samme som buprenorfin mod opiatafhængighed - lægemidlet giver en vis stimulering af nikotinreceptorerne, samtidig med at det blokerer for yderligere stimulering i forbindelse med rygning. Jeg kan ikke komme med en god forklaring på hvorfor det skulle påvirke effekten af cannabis-produkter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
mon ikke det har noget med at gøre at din tilfredsstillelse af cannabis trangen tildels hænger sammen med nikotinen? man skal ikke fornægte synagisme... og vanens magt .. syntes heller ikke en joint med fx. rent pot er noget der kan sammenlignes med en joint med tobak i virkningen er en del anderledes.. hehe

Dedikeret medlem

Tak for svarende.. :)

Måske du har fat i noget der hyene tænkte også på om det havde noget og gøre med sagen - noget med vanens magt - men hvordan den lige overdøver virkningen af god skunk (medmindre toleransen er blevet for høj i forvejen) kan jeg ikke helt begribe. så vi tager et par dage uden skunk og ser hvad der sker.
Egentlig burde der jo heller ikke være særligt meget nikotin efter at smøgen er blevet ristet..

Jeg skal nok give feedback på udviklingen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
øhm jeg tror der er temmligt meget nikotin selv i en ristet smøg... jeg er bange for man ikke fjerne særligt meget nikotin ved ristning

Dedikeret medlem

Hehe sad lige og tænkte det samme om det mon bare var en skrøne... ? selvom en uristet smøg i tjubang får mig til og kaste op - så er det vel ikke ensbetydene med at en ristet er fri for nikotin - hm måske små tynde joints af ren skunk eller pot ville være et forsøg værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er helt klart at fortrække syntes jeg - altså at undvære tobak og ryge rent pot/skunk
Du kan også ryge dit tjald rent på en vapor, eller selv lave en fin pipe til det.
Så bliver man helt fri for at at tænke på alt den sure nikotin ;)

ps
troede der stod rygestop spiller først :lol:

Dedikeret medlem

THC'en virker en andelse bedre i dag, men stadig langt under vaneligt - bliver interessant med lidt grønt i morgen :)

Dedikeret medlem

Hmm er ik meget for at erkende min udsagn ik holdt, men for høj tolerance pga af rygning af udlukkende skunk overgang til primært hash og lidt skunk - må siges og bære hovedansvaret for den manglende effekt. My bad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]