Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2011 13:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jan 2011 09:46
Indlæg: 5
hmm har aldrig helt luret hvad forskellen på meth amfetamin og amfetamin er?
derudover, er der nogen der ved hvordan opløser man kokain så man kan injek det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2011 15:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Du kan læse om methamfetamin lige her! http://www.psychedelia.dk/wiki/Methamfetamin

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2011 16:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
Det er vel ligesom med heroin, man varmer noget op, evt. i en teske sammen med noget vand, suger det op i sprøjten, og så i årene med det.
Men hvis du har tænkt dig at eksperimentere med det, så er det nok bedre at en mere sagkyndig giver dig råd ;)

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2011 17:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
"Methamfetamin er dannet ved at påføre amfetaminmolekylet en methylgruppe. Derved er stoffet blevet mere fedtopløseligt, hvilket gør at det får en 3-5 gange kraftigere virkning. Den psykiske virkning af stoffet er fuldstændig som amfetamins."

Gad ikke lige selv skrive. Så kopieret fra:
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... logi-9.htm

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2011 17:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Blodsplat skrev:
"Methamfetamin er dannet ved at påføre amfetaminmolekylet en methylgruppe. Derved er stoffet blevet mere fedtopløseligt, hvilket gør at det får en 3-5 gange kraftigere virkning. Den psykiske virkning af stoffet er fuldstændig som amfetamins."

Gad ikke lige selv skrive. Så kopieret fra:
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... logi-9.htm



det er bare ikke korrekt. det er stor forskel i virkningen af amfetamin og methamfetamin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2011 00:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
TATP skrev:
Blodsplat skrev:
"Methamfetamin er dannet ved at påføre amfetaminmolekylet en methylgruppe. Derved er stoffet blevet mere fedtopløseligt, hvilket gør at det får en 3-5 gange kraftigere virkning. Den psykiske virkning af stoffet er fuldstændig som amfetamins."

Gad ikke lige selv skrive. Så kopieret fra:
http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... logi-9.htm



det er bare ikke korrekt. det er stor forskel i virkningen af amfetamin og methamfetamin


Vil du præcisere?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2011 00:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
De gange jeg har taget methamfetamin har jeg oplevet langt større eufori end ved amfetamin.

Jeg har så, vidt jeg ved, aldrig fået dextro-amfetamin. Men jeg har prøvet racemisk meth, og der var stadig mere eufori i det, end jeg kan hive ud af racemisk amfetamin.
Så vidt jeg husker, er der større fordeling af aktiviteten på det serotonerge system, hos meth end ved alm. amfetamin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2011 08:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 13:28
Indlæg: 913
Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
yodawgyo skrev:
Det er vel ligesom med heroin, man varmer noget op, evt. i en teske sammen med noget vand, suger det op i sprøjten, og så i årene med det.
Men hvis du har tænkt dig at eksperimentere med det, så er det nok bedre at en mere sagkyndig giver dig råd ;)


lad være med at skrive det når du ikke gør det ordentligt.

en svag sjæl kunne komme til skade.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2011 11:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
@TATP: Det er vel ikke anderledes end, at man vil opleve større eufori på heroin end på morfin, selvom den eneste forskel er fedtopløseligheden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2011 16:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
i min tid som stimulans luder har jeg samplet rigelige mængder af både ren amfetamin og methamfetamin og jeg vil vove at påstå at jeg i en blind test ikke ville kunne mærke forskel vis dosen for den alm amf opjusteres en smule... meth giver godt nok et umiddelbart bedre rus og i længden mindre tømmermænd end alm amf men jeg er ikke sikker på jeg ville ligge mærke til det hvis jeg ikke vidste de effekter kom. bare mine 7 cents


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 14:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvis de to stoffer skulle have samme psykisk/fysisk effekt så forstår jeg ikke at skaderne ved langvarigt misbrug ikke ser ens ud i følge.

http://da.wikipedia.org/wiki/Metamfetamin

Der er en lang række bivirkninger ved indtagelse af stoffet:

Ændret søvnmønster
Spændinger i kæberne
Tab af appetit
Reduceret interesse i sex (efter nogen tid)
Kløe
Kvalme, opkast og diarré
Hyperaktivitet
Åndenød
Humørsvingninger og irritabilitet
Nervøsitet og angst
Aggressivitet
Panik og paranoia
Ufrivillige bevægelser og ticks
Falsk følelse af at være uovervindelig
Depression og selvmordstanker

Langsigtede bivirkninger ved jævnlig brug
Dødelige nyre- og lungesygdomme
Mulighed for hjerneskader
Permanente psykiske problemer
Reduceret immunforsvar
Leverskader
Hjerteanfald
Kraftig kløe



http://da.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Fysisk
Kortsigtede effekter
Sænket appetit
Øget sexlyst
Øget fysisk styrke
Kraftigt øget fysisk energi
Hyperaktivitet
Forhøjelse af kropstemperatur
Øget og irregulær puls
Hovedpine
Store pupiller
Søvnløshed
Ømme kæbemuskler
"Komme ovenpå"

Langsigtede effekter
Rystelser
Ændrede sovevaner
Svækket immunsystem
Impotens
Hjerteproblemer
Faldende nyre/lungefunktion
Vægttab

Psykisk
Kortsigtede effekter
Eufori
Øget opmærksomhed
Hurtig tale
Øget sociale kompetencer
Øget selvtillid
Tab af REM-søvn
Kraftigt øget aggressivitet
Nervøsitet
Depression
Selvmordstanker
Paranoia
Stress-Symptomer

Langsigtede effekter
Forfølgelsesvanvid, psykisk abnormtilstand præget af vrangforestillinger om at være forfulgt.
Søvnløshed
Akut psykose, eller i sjældne tilfælde, skizofreni
Kraftigt øget aggressivitet
Afhængighed og abstinenser
Irritabilitet
Kropsligt ubehag, når stoffet ikke indtages


Selffølgelig er der overlap, som skyldes formuleringen, men permanente psykiske problemmer, leverskader og muligheden for hjerneskader - lyder for mig som om der er som minimum en fysisk foreskel på misbrug af de to stoffer.
Den fysiske foreskel vil self også give en psykisk foreskel på sigt i og med den kognitive og finmotoriske del af hjerneskaden tilsyndeladende ikke er revisibel. (smider lige et link når jeg finder det igen).
Spørgsmålet er så om det skyldes forskellen i potenthed pga methylgruppens eller forskellige metoder til og indtage stofferne eller om det er en kombination?


Eks. på kognitiv skade i min hverdag er tja formulering og stavningen er godt nok langt fra hvad den har været - jeg skal virkelig have ro og bruge lang tid på et indlæg som dette - har brugt over 40 minutter på 3 søgninger af de nemme og kopiering af lidt tekst samt formulering af 12 linjer... :!: :!: :!:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 20:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
methamfetamin har en øget neurotoxitet ellers burde bivirkningerne være ret så ens...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
Ja, okay sorry for at have skrevet det, ved det jo som sagt ikke, så lad være med at lytte til det :/

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 22:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
@hyene øget neurotoxitet ? Gider du uddybe eventult med links?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2011 23:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
http://www.aapsj.org/view.asp?art=aapsj080248
og her sakset fra erowid er kilder på siden

# Neurotoxicity (Methamphetamine): At high doses, methamphetamine causes damage to dopamine and serotonin neurons in the brain [Seiden 1976, Thompson 2004]. Long term use may lead to noticeable neurological and behavioral problems. This effect is well documented with methamphetamine in mice and now largely confirmed in humans; behavioral/clinical effects of this damage is not well documented in humans [Hanson 2004].
Frequency: unknown.
Certainty: link established in rodents, exact nature unclear in humans.
# Neurotoxicity (D/L-Amphetamine): Neurotoxicity with D/L amphetamine (most of what is prescribed as medications) is not as well documented, but at very high doses and frequencies, neurotoxicity does occur in mice and rats. [Jonsson 1982]
Frequency: unknown.

methamfetamin neurotoxiteten er altså meget mere veldokumenteret end med alm amfetamin...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2011 02:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Lidt underligt i og med amfetaminen har været kendt og brugt længere - som jeg forstår det..

Tusind tak for linket - kommer til og tage lidt tid og forstå, men vinteren er ung.
:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2011 03:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
tja det er sandsynligvis fordi det i normale doser som man har brugt i behandlings øjemede ikke er neurotoxisk men når vi kommer op i mere sindsyge lamfighter doser er det svært at sige der har man jo kun folk med ofte andres misbrugs problemer at måle på.... og dyre forsøg og hvordan noget hænger sammen i mennesker er ikke altid sådan lige til at overføre...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2011 03:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvilket egentlig betyder at HR som meth misbruger må være mad, vand, mund hygeiegne, tricks til undgå og skære tænder fx tandstik plast, aktiviter som ikke nedslider kroppen, vitaminer, mineraler, fiskeolie og begrænsning af den vågne periode (så vidt muligt søvn hvert døgn) dvs have kontrol over mængde og kvalitet så tolerancen ik rykker sig.

Samt have et varieret udvalg af downers (alkohol, thc, truxal, seroquel, diverse indslumringspiller og så videre) så bezoerne ikke kommer med i misbruget for alvor - for der tabes kampen i mine øjne..

HR ser jeg her som størst mulighed for at smide stoffet for alvor - samt undgå de værste fysiske/psykiske skader - og der med få det bedst mulige liv også selvom misbruget ikke bliver stoppet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 13:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 dec 2005 15:43
Indlæg: 530
Geografisk sted: Jylland
yodawgyo skrev:
Det er vel ligesom med heroin, man varmer noget op, evt. i en teske sammen med noget vand, suger det op i sprøjten, og så i årene med det.
Men hvis du har tænkt dig at eksperimentere med det, så er det nok bedre at en mere sagkyndig giver dig råd ;)

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er det IKKE Er du syg i hoved eller hvad?? Du giver manden en metode som du ikke aner en skid om?? Hvofor skulle man varme det op?? har du set for mange film?? Slet hans post omgående!!! Det er for det første dybt forkert og man kan komme grueligt galt afsted med denne metode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er næsten sikkert man gør det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 15:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2006 23:36
Indlæg: 265
Morpheus skrev:
yodawgyo skrev:
Det er vel ligesom med heroin, man varmer noget op, evt. i en teske sammen med noget vand, suger det op i sprøjten, og så i årene med det.
Men hvis du har tænkt dig at eksperimentere med det, så er det nok bedre at en mere sagkyndig giver dig råd ;)

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er det IKKE Er du syg i hoved eller hvad?? Du giver manden en metode som du ikke aner en skid om?? Hvofor skulle man varme det op?? har du set for mange film?? Slet hans post omgående!!! Det er for det første dybt forkert og man kan komme grueligt galt afsted med denne metode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det er næsten sikkert man gør det!


Måske du så kunne skrive den rigtige fremgangsmetode?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team