Snak nu pænt

.. Hvis ikke der er plads til anderledes tænkende individer her på boardet - hvor så

? ..
Jeg elsker dette board

..
måske jeg burde smide en lille tanke til netop det du siger med andres meninger?

..
Bad jeg om din mening.... nej egentlig ikke.. "Man kan altid intellektualisere sine oplevelser" ... Er det ikke alt vi nogensinde gør? ...
Kroppen er blevet afhængig - men vitterlig kun pga. sindet .. og det tror jeg et eller andet sted godt at du vil indrømme .. men din viden bestrider dette .. men er vi da ikke selv herre over vores krop? ..
Og ja jeg har læst andet end osho, zeitgeist ting (hvilket egentlig kun er den 3. film her jeg har set og så ressource baseret økonomi) og psykosyntese ..
Tro på tvivl af Jesper Hoffmeyer er et vidunderligt dansk bud på at vi behøver at tænke anderledes på vores oplevelse ..
Hvad med idéen om integral bevidsthed eller generelt bare evolution af bevidsthed? ..
http://www.newcosmicparadigm.org/A_Inte ... sthed.aspxOdden - du må, for din skyld - jeg er fløjtende :p .. - ikke tro at jeg er blind for hvad der er falskt ... men samtidig lukker jeg ikke mit sind ...
Vi fik intet ud af at tro jorden var flad, udover at finde ud af at den var rund og at vi alle tog fejl i et stykke tid ..
Jeg ved at jeg reflekterer eller læser mig selv og mine holdninger i de problemstillinger jeg møder/oplever her på boardet - men hvis ikke vi skal reflektere dem i vores egne holdninger hvad så?

Du vil måske pointere videnskab, konkret faktuel data .. men hvad er disse udover oplevelser delt? .. Jo de er oplevelser delt, som vi alle kan gå ud og gentage og selv se effekten af ? ikke? .. empirisk viden?

..
Du har helt ret i at det er det jeg gør .. men det er også det folk kommer og spørg efter hvis du kigger efter .. folk spørg tit efter om folk har samme oplevelse? ..
Det gør vi fordi vi vil forsikre os om at vi ikke er alene med tanken .. men DUDE! .. vi er snart 7 milliader mennesker på klogen .. det ville ta' 200 år at tælle til så meget .. der er sgu nok nogle andre som tænker de samme tanker som dig !

Jeg søger kun at forstå andre menneskers synsvinkler - og jeg anerkender dem alle for at være sande - men der er altid en tredje vej ... Hegel .. tese, anti-tese .. syntese
Vi anerkender Einstein og hans relativitetsteori men fejler i at implimentere det i vores tænkemåde ..
Vi fejler at lære af Einsteins sande visdoms ord såsom at vi ikke løser problemer med samme tænkemåde som skabte dem ...
Namaste <3