Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 16:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

I går indtager jeg 5, 25 mg kodein "dak" piller. Dvs. 125 mg. Kodein. (Det skal lige siges at det er første gang, og jeg vejer ikke så meget)

Men spiser pillerene, og der sker ikke noget. Efter 2 timer kan jeg så godt mærke dem, men det er ikke en slags eurofi, men mere en slags angst . Jeg sidder og spiller på daværende tidspunkt, og pludselig får jeg en form for angst. Jeg kan mærke at jeg trækker vejret langsommere, så skriver på min hånd at jeg skal huske at trække vejret, og jeg vil ikke falde i søvn, sæt hvis jeg nu ikke vågner! Jeg laver så en masse ting hvor jeg skal koncentrer mig, indtil jeg kan mærke at kodeinen næsten er ude af kroppen.... SÅ beslutter jeg mig at gå i seng.

Undskyld hvis den er sat i forkert forum :).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kodein hæmmer vejrtrækningen. Var/er du klar over det? Ellers kan jeg godt forstå frygten

Junior medlem

Det var jeg, havde læst det meste om kodein etc..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder mest som om du er kommet til at fokusere på dit åndedræt og det så har udviklet sig til en frygt for at det hele skulle udvikle sig til død og ødelæggelse. 125 mg kodein er en ret lav dosis, og uden nogen medicinsk uddannelse er jeg overbevist om at det ikke er en farlig dosis - med mindre du selvfølgelig havde været allergisk overfor stoffet, og det lyder det ikke til du var (kan man overhovedet være allergisk overfor kodein?).

Det lyder som et psykisk problem: som du selv skriver, en slags angst der har udviklet sig. Har du erfaring med andre stoffer?

Junior medlem

Ja, man kan sikkert være allergisk overfor det:).

Ja du har 100 % ret tror jeg:). Fordi da "angsten" kom, sad jeg og tænkte at kodein jo hæmmer vejrtrækningen, og så udviklede det sig . Men ja det har jeg. Men det er mest uppers :).

Men tak for svaret, næste gang skal jeg bare nyde det :) .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Eller lige teste om du kan tåle kodein ;)

Er altså ikke alle der kan tåle dem. Men det er nu sjældent, er nok angsten som du og andre er inde på.. men gør dig selv en tjeneste og test om du kan tåle dem til at starte med:)

Junior medlem

Okay, mene hvordan gør jeg det? :).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

FrkFin skrev:
Eller lige teste om du kan tåle kodein ;)

lol123 skrev:

Det gør man ved at tage en lav dosis første gang, etc. 10 mg.. Men jeg vil ikke tro at du er overfolsom over for codein, da du jo tog 125 mg. i går uden at der skete noget, ud over som du selv nævner det med at du kom til at fokusere for meget på dit åndedræt.

Medlem
Brugeravatar

lol123 skrev:

Altså jeg får ondt i maven af alm kodimagnyler og hvis jeg spiser 50mg ren kodein (blev givet det under smertebehandling) så ryger jeg direkte på hospitalet eftersom min vejrtrækning bliver hæmmet.

Så hvis jeg var dig ville jeg bare spise 12,5mg-25mg og så se hvad der sker, hvis der ikke sker noget burde du ikke være allergisk. Og lad nu være med at spise det dage efter du har indtaget benzo'er (hvis du gør det) eller tage en hyggeøl i mens eller en lille pind eftersom du jo så ikke helt kan regne med dit "resultat" (igen hvis du er til den slags;) )

De fleste får en fin rus ud af kodein mellem 125-175mg, nogle enkelte skal lidt længere op, men ikke overdrive eller reducere for meget. Mener 300mg er maks dosis. Er ikke den bedste til at forklare et kodientrip eftersom jeg aldrig har oplevet det grundet min allergi.

Junior medlem

Jamen for en uge eller to siden, spiste jeg en halv pille (12,5 mg) for at se om jeg var allergisk. Og dengang skete der intet. Så tror ikke jeg er allergisk.

Men tak for svarene:).

Medlem
Brugeravatar

lol123 skrev:
Jamen for en uge eller to siden, spiste jeg en halv pille (12,5 mg) for at se om jeg var allergisk. Og dengang skete der intet. Så tror ikke jeg er allergisk.

Men tak for svarene:).

Mon ikke det så er psykisk/ du er en lille smule overfølsom af kodein?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis jeg sidder helt stille og spiller computer eller ser film
( det kan ske upåvirket men mest når jeg er påvirket af hash )
kan jeg tit tage mig selv i at tage en indånding engang i vær 5- 10 sekundt kun...
altså ikke noget der er til chikane for mig,
bare som om at man egentlig ikke behøver så meget ilt når man bare
sidder og glaner og er mega skæv, men jeg kunne da forstille mig, at
var jeg begynder på tjalden igen, og det skete ville jeg da nok få lidt noia på.

Prøver bare at sige det samme som alle andre... du har nok tænkt for meget..
især det der med at skrive på sin hånd at man skal huske at trække vejret, tyder på
du har været en smugle påvirket måske, altså af stoffet, og ikke været for klar i tankerne,
og hvis det første man sidder og tænker på når man er påvirket af noget nyt, er frygten for at blive
kvalt tror jeg næppe nogen kunne nyde noget narkotika.

bliver lige nød til at spørge... du havde ikke indtaget noget
benzo og ikke tænkt på den lange halveringstid eller noget vel ?
eller bare noget andet sløvende.

Junior medlem

Tror netop også fordi at det er noget nyt, og første gang, så er jeg jo meget forsigtig. Men fks. lige nu trækker jeg vejret som jeg gjorde igår, så tror bare jeg var for overbeskyttende ved mig selv (;.

Junior medlem

Don Karnage skrev:
bliver lige nød til at spørge... du havde ikke indtaget noget
benzo og ikke tænkt på den lange halveringstid eller noget vel ?
eller bare noget andet sløvende.

Nej overhovdet ikke ,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]